فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۲۵۲

معاون وزیر راه و شهرسازی:

مذاکره با چین برای برقی سازی راه آهن مشهد/ بزودی برنامه کارشناسی را به وزیر ارائه می دهیم

مذاکره با چین برای برقی سازی راه آهن مشهد/ بزودی برنامه کارشناسی را به وزیر ارائه می دهیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برقی سازی راه‌آهن مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده‌ایم و بزودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می‌دهیم.

به گزارش تجارت نیوز،

جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش هفتمین همایش جایزه تعالی نگهداری با ارائه جدیدترین دستاوردها و فناوری های روز در جمع خبرنگاران، درباره وضعیت ناوگان ریلی اظهار داشت: بازنگری در روند وضعیت نگهداری از ناوگان ریلی و فرایندها ضروری است و در این باره باید از سامانه‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی و افزایش مدت زمان نگهداشت و دوره نگهداری ناوگان در راه آهن استفاده شود. 

وی ادامه داد: معتقدم اقدامات انجام شده در دوره‌هاق گذشته در فرآیندها نیاز به بازنگری دارد. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بزرگترین مشکل امروز در راه‌آهن عمر بالای ناوگان ریلی و فرسودگی کشنده‌ها و محدودیت‌ها در تولید داخل است و ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به این بخش می‌تواند اثرگذار  باشد.

ذاکری در پاسخ به سوالی مبنی بر مجوز واردات واگن‌های مسافری و لغو محدودیت‌های خرید واگن مسافری از خارج گفت: خرید ناوگان جدید توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت و راه آهن در واقع نقش تسهیل گر را دارد. برای خرید و نوسازی ناوگان مسافری ظرفیتی در  برنامه هفتم دیده شده است و شرکت‌های بخش خصوصی برنامه‌های خود را برای خرید لوکوموتیو و واگن از داخل و خارج ارایه کرده‌اند و تا پایان برنامه هفتم باید ۵۵٠ دستگاه لوکوموتیو وارد کشور شود و برای واگن‌های مسافری هم محدودیتی وجود ندارد البته اولویت ما استفاده از ظرفیت تولید داخل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره برقی سازی راه‌آهن مشهد تاکید کرد : برقی سازی راه‌آهن مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده‌ایم و بزودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می‌دهیم. 

ذاکری همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن رشت- آستارا گفت: پنجشنبه هفته جاری -١٩ مهر ماه- با حضور وزیر راه و شهرسازی در آستارا مذاکراتی با دست‌اندرکاران این پروژه خواهیم داشت و در حال حاضر ٢٠ کیلومتر  از اراضی مورد نیاز این پروژه تملک شده و ۴٠ کیلومتر هم به طور عبور غیرهمسطح است. 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن همچنین درباره افزایش ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در قطارهای ۵ ستاره اظهار داشت: مذاکراتی با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه کمیت ناوگان مسافری داشنیم و توصیه ما به بخش خصوصی این بود که از ظرفیت‌های قطارهای  ۵ ستاره برای سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کنند و  محدودیتی برای سرمایه گذاری در این حوزه نداریم .

منبع : ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.