کد مطلب: ۵۶۰۷۳۳

معرفی لکسوس RX۳۵۰ و بررسی مشخصات آن

معرفی لکسوس RX350 و بررسی مشخصات آن

لکسوس RX یکی از خوش‌استایل‌ترین کراس‌اوورهای زمان عرضه خود بود؛ بااین‌حال هنوز هم که بازار این سگمنت شلوغ‌تر از هر زمان دیگری شده است، طرفداران خودش را دارد.

در حدود دو دهه پیش، مثل امروز برای خودروهای کراس‌اوور تعریف مشخصی وجود نداشت؛ ولی در اواخر دهه ۹۰ میلادی، کمپانی لکسوس زیرمجموعه شرکت تویوتا با معرفی مدل RX خود توانست گام بلندی در این زمینه بردارد. هدف لکسوس از معرفی این مدل این بود که با حفظ استایل شاسی‌بلندهای مرسوم آن زمان، سواری بهتر و لذت‌بخش‌تری را نزدیک به خودروهای سدان فراهم کند. به این ترتیب لکسوس RX با ترکیبی از راحتی و کیفیت برند لکسوس و عمر زیاد محصولات تویوتا، روانه بازارهای جهانی شد.

طراحی بدنه و کابین

لکسوس RX به‌حق یکی از خوش‌استایل‌ترین کراس‌اوورهای زمان عرضه خود بود؛ بااین‌حال هنوز هم که بازار این سگمنت شلوغ‌تر از هر زمان دیگری شده است، طرفداران خودش را دارد. این خودرو از لحاظ ظاهری دو مدل دارد؛ یکی مدل استاندارد و دیگری مدل فول که یک فلاپ سپر در جلو اضافه شده است. چراغ‌های جلو کشیده و مورب یک جلوپنجره کوچک را محاصره کرده‌ است. رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی هم در زیبایی بصری خودرو نقش پررنگی را ایفا می‌کند. نمای کناری خودرو ساده و درعین‌حال پخته به‌ نظر می‌رسد. یک خط روی بدنه انتهای چراغ‌های جلو را به چراغ‌های عقب متصل می‌کند. نمای عقب نیز ساده و شیک است.

به‌محض ورود به کابین RX350، به طراحی باکیفیت آن پی خواهید برد. استفاده از چرم و چوب در قسمت‌های مختلفی مانند فرمان، رودری‌های جلو و عقب و داشبورد، حس لوکس بودن را منتقل می‌کند؛ همان چیزی که وظیفه اصلی لکسوس است و از آن انتظار می‌رود. در این کابین، همه‌چیز در جای خود قرار دارد و جانمایی امکانات و تجهیزات خودرو به بهترین شکل صورت گرفته است. کنسول منحنی‌شکل این مدل شاید موردپسند همه نباشد، ولی بدون شک بسیار خاص و زیبا طراحی شده است؛ به‌خصوص مکان قرارگیری دسته‌دنده که با طراحی‌های متداول تفاوت دارد و انگار به‌صورت عمودی نصب شده است. تصاویر کابین و بدنه خودرو را در لکسوس دیوار مشاهده کنید.

مشخصات فنی

قسمت هیجان‌انگیز لکسوس RX350 پیشرانه V شکل ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ آن با حجم ۳٫۵ لیتر است. این پیشرانه خروجی برابر با ۲۷۵ اسب بخار در دور موتور ۶۲۰۰ rpm و ۳۴۸ نیوتون‌متر گشتاور در دور موتور ۴۷۰۰ rpm را بین دو دیفرانسیل خود تقسیم می‌کند. البته این کار را به‌ کمک یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی اتوماتیک انجام می‌دهد. این پیشرانه قادر است در ۷٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. RX ۳۵۰ با وجود اخذ استاندارد محیط‌ زیست یورو ۴ مصرف سوخت ترکیبی‌ای در حدود ۱۱٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. مشخصات کامل خودرو را در مشخصات ماشین خارجی بخوانید.

تجهیزات و امکانات

لکسوس RX 350 به تجهیزات و امکانات مناسبی مانند نمایشگر ۸ اینچی واید اسکرین جلو و نمایشگر سرنشینان عقب، نمایشگر تمام‌رنگی دوربین عقب، سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۹ عدد بلندگو، صندلی‌های برقی ۱۰ جهتی جلو به همراه گرمکن و سردکن صندلی، سانروف، کروز کنترل، سنسور پارک، در صندوق‌عقب برقی و سیستم ورود بدون کلید مجهز است. سیستم کنترل پایداری و تعادل ABS ،HAC ،EBD ،TRC و VSC از دیگر مزایای خودروی لکسوس RX است.

تجربه رانندگی با لکسوس RX350

لکسوس RX در تجربه رانندگی هیجان‌انگیز و متفاوت است. برخلاف کلاس خودرو، از آن سواری نرمی دریافت می‌شود و هیچ‌گونه ضربه‌ای در کابین احساس نمی‌شود. سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب جناغی دوبل است که به‌خوبی از پس وظیفه‌اش بر می‌آید. وجود سیستم هداپ و AFS از دیگر جذابیت‌های رانندگی با این خودرو است. لکسوس RX در نسخه‌های فول‌آپشن به ۱۰ کیسه هوا مجهز شده است که در نوع خود عالی به‌ نظر می‌رسد.

کابین ایزوله و بی‌صدای خودرو به نعمت صندلی‌های ارگونومیک و نرم موجود در آن نهایت آرامش و راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. در داخل کابین، هیچ‌گونه صدایی از محیط یا موتور به گوش نمی‌رسد. کیفیت مونتاژ خودرو بسیار خوب است؛ به‌طوری‌که پس از گذشت سال‌ها از تولیدش همچنان باکیفیت و سرپا به‌ نظر می‌رسد. قیمت نامتناسب RX350 و نبود خدمات پس از فروش برای آن، از معایب این خودرو محسوب می‌شود. البته نباید فراموش کرد که این معایب را در تمامی خودروهایی با سبک و سیاق RX350 شاهد هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.