کد مطلب: ۵۶۶۷۴۸

اجاره ویلا لوکس در لواسان، زیباترین ییلاق پایتخت

اجاره ویلا لوکس در لواسان، زیباترین ییلاق پایتخت

از آن جا که همه مردم توان مالی خرید ویلا را ندارند، اجاره ویلا در لواسان بیش از همه به صورت اجاره روزانه رواج دارد. بسیاری از این ویلاها در کنار رودخانه جاجرود قرار داشته و چشم انداز بسیار زیبایی از رود، دامنه‌ها و دره‌های سرسبز را به شما هدیه می‌دهند.

برای ساکنان پایتخت، لواسان نیاز به معرفی ندارد. این منطقه در شمال شرقی تهران از دیرباز یکی از ییلاقات مشهور این شهر محسوب می‌شده و بسیاری از ثروتمندان تهرانی در آن برای خود ویلاهایی ساخته و یا اقامتگاه‌هایی را به صورت سالیانه در آن اجاره می‌کردند. با این حال از آن جا که همه مردم توان مالی خرید ویلا را ندارند، اجاره ویلا در لواسان بیش از همه به صورت اجاره روزانه رواج دارد. بسیاری از این ویلاها در کنار رودخانه جاجرود قرار داشته و چشم انداز بسیار زیبایی از رود، دامنه‌ها و دره‌های سرسبز را به شما هدیه می‌دهند.

برای کسانی که تمایل دارند اقامتگاه‌شان امکانات بیشتری داشته باشد، اجاره ویلا استخردار در لواسان یکی از بهترین پیشنهادها خواهد بود. شما می‌توانید با رزرو ویلاهایی که استخر دارند در هر فصل از سال، در عین لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی منطقه لواسان، از فضای ویلای خود نیز استفاده کامل را برده و به ورزش مفرح شنا بپردازید. بسیاری از این استخرها علاوه بر چهار فصل بودن، دارای امکانات جانبی دیگری همچون سونا، جکوزی و سیستم‌های صوتی نیز می‌باشند.

دیدنی‌های لواسان

جاهای دیدنی لواسان برای گردشگران بسیار زیاد هستند چرا که لواسانات به منطقه وسیعی اطلاق می‌شود که شامل لواسان بزرگ، لواسان کوچک و شهر لواسان می‌شود. این منطقه در بردارنده روستاهای بسیار زیادی در دره‌ها و دامنه کوه و نیز حاشیه رود می‌شود که هر کدام جاذبه‌های دیدنی خود را دارند. اگر از ویژگی‌های این مناطق توریستی آگاه باشید می‌توانید در برنامه‌ریزی سفر خود با دیدی بازتر اقدام کرده و تجربه متفاوت‌تر و پر هیجان‌تری را برای خود رقم بزنید.

روستای افجه

افجه یکی از مهمترین روستاهای منطقه لواسانات به شمار می‌آید که در درون خود، دشت هویج، قصر قاجاری، قلعه، حمام تاریخی و آبشارهای موآب و پسچویک را جای داده. این روستا همچنین مسیر صعود کوهنوردان به قله‌هایی همچون ساکا، یخچال، مهرچال و آتشکده محسوب می‌شود. روستای افجه در ۳۰ کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته و و در لواسان کوچک واقع شده. دشت هویج یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های روستای افجه در بالادست آن و در زیر قله‌ریزان جای گرفته.

علت نامگذاری آن به دشت هویج به روایت بومی‌های منطقه آن است که در گذشته منطقه محل کشت هویج بوده. در حال حاضر این دشت مرکز کاشت انواع سبزیجات و صیفی‌جات می‌باشد و از این رو محلی‌ها آن را گیاه چال نیز می‌خوانند. باغ‌های گیلاس منطقه افجه در فاصله میان دشت هویج و آبشار پسچویک واقع شده و بر زیبایی این منطقه افزوده‌اند. قصر ناصری نیز که متعلق به دوره ناصرالدین شاه قاجار می‌باشد، در میان یک باغ واقع شده و در گذشته اقامتگاه این شاه محسوب می‌شده.

IMG 20210727 122233

منطقه حفاظت شده ورجین

این منطقه حفاظت شده در لواسان، ارتفاع بسیاری داشته و منطقه‌ای کوهستانی به شمار می‌آید. در گذشته‌های دور شاهان دو سلسله قاجار و پهلوی از آن به عنوان تفرجگاه و شکارگاه تابستانی خود استفاده می‌کردند. تا قبل از انقلاب این منطقه قرق سلطنتی و حفاظت شده بوده و بعد از انقلاب تحت نظارت سازمان محیط زیست، قرار گرفته و به عنوان منطقه محافظت شده اعلام گردیده. گونه‌های جانوری که در این منطقه زیست می‌کنند شامل مواردی همچون قوچ، میش، پلنگ، خرس قهوه‌ای و گربه وحشی می‌شود.

روستای امامه

یکی دیگر از روستاهای بسیار شناخته شده منطقه لواسانات، روستای امامه می‌باشد. این روستا سردسیر بوده و در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع شده. باغ‌های چندین هکتاری میوه این روستا از جاذبه‌های طبیعی آن محسوب شده و گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. آب مورد نیاز اهالی این روستای زیبا به وسیله قنات‌ها و چشمه‌های موجود در آن تامین می‌شود. معماری خانه‌های این روستا بسیار نوستالژیک بوده و علاقمندان بسیاری دارد. طبیعت گردی مسیر معروف امامه به گلوکان خیلی از توریست‌ها را به سوی خود می‌خواند.

امامه آغاز مسیر کوهنوردانی محسوب می‌شود که می‌خواهند به قله‌هایی همچون کلون، مهرچال یا همهن صعود کنند. چشمه پیرحمزه نیز که در بلندی‌های مهرچال قرار گرفته، به همراه کتیبه آن از دیدنی‌های این منطقه بوده و برای محلی‌ها تقدس زیادی دارد. برای رسیدن به این چشمه مقدس، باید در مسیر جاده امامه بالا حرکت کرده و بعد از گذر از پل باغ تنگه به طرف غرب تغییر جهت دهید. رسیدن به این چشمه از این نقطه حدودا ۳ ساعت زمان خواهد برد. یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی این منطقه قلعه مازیار است که پیشینه آن به قرن سوم هجری می‌رسد. این قلعه به شیوه قلعه‌های نظامی آن دوران طراحی شده و ۲۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

IMG 20210727 122305

اجاره سوئیت در لواسان

تنها اقامتگاه‌های منطقه لواسانات، ویلاهای آن نیست. برای کسانی که توانایی پرداخت مبلغ بالا برای اقامت در لواسان را ندارند، اجاره سوئیت ارزان در لواسان امکانی اقتصادی و در دسترس است. لواسان آن قدر جاذبه‌های دیدنی دارد که خیالتان راحت باشد، تمام وقت روزتان در بازدید از آنها پر خواهد بود و فقط برای استراحت به محل اقامتگاه مراجعه خواهید کرد. در این سوئیت‌ها که متراژهای متنوعی دارند، شما امکانات کامل مربوط به آشپزخانه و سرویس خواب را در اختیار خواهید داشت. علاوه بر اینکه برخی از آنها چشم‌اندازهای خوبی نیز نسبت به مناطق اطراف در برابر دید شما قرار می‌دهند.

اجاره ویلا در دیدنی‌ترین نقاط کشور

بسیاری از ایرانی‌ها برای رزرو و اجاره ویلا در منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنند، هنوز به شیوه‌های سنتی اقدام می‌کنند. آنها یا اقامتگاه‌هایی که صاحبان آنها را به صورت شخصی می‌شناسند کرایه می‌کنند و یا پس از رسیدن به مقصد به جستجوی اقامتگاه بر می‌آیند. این شیوه ریسک‌های بسیاری دارد و شما را از تجربه فضاهای جدید با امکانات تازه باز می‌دارد. لوکس ویلا به عنوان یکی از مدرن‌ترین پلتفرم‌های اجاره اقامتگاه در سفر، این شیوه را به شکلی کاملا به روز متحول کرده. در بازدید از لوکس ویلا و تماس با مشاوران آن شما می‌توانید دایره انتخاب خود را تا حد زیادی بالا ببرید. علاوه بر این در ایام کرونا، لوکس ویلا می‌تواند سلامت و بهداشت اقامتگاه‌های شما را در سفر تضمین کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.