خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۴۱۷۴

۵ وسیله کوچک آشپزخانه که هر خانه‌ای به آن نیاز دارد

۵ وسیله کوچک آشپزخانه که هر خانه‌ای به آن نیاز دارد

اگر مشغول خرید جهیزیه هستید یا قصد تکمیل وسایل ریز آشپزخانه را دارید، مطالعه این مقاله به شما در تکمیل لیست کالاهای ضروری آشپزخانه کمک خواهد کرد.

در خانه‌های بزرگ و کوچک، خانه‌هایی که در آن‌ها خانواده‌های پرجمعیت یا افراد مجرد زندگی می‌کنند یا در جهیزیه عروس‌ها همیشه وسایلی وجود دارد که در هیچ لیستی نیست. وسایل ریز آشپزخانه از جمله وسایلی‌اند که دیده نمی‌شوند اما کاربردهای بسیاری دارند. برای مثال شاید در هیچ لیستی از وسایل خانه نام پادری، جعبه ابزار خیاطی یا حوله دستی دیده نشود اما آیا خانه‌ای را دیده‌اید که این اقلام در آن‌ها نباشد؟ اگر مشغول خرید جهیزیه هستید یا قصد تکمیل وسایل ریز آشپزخانه را دارید، مطالعه این مقاله به شما در تکمیل لیست کالاهای ضروری آشپزخانه کمک خواهد کرد.

پادری آشپزخانه، اصلی‌ترین کالا در لیست وسایل مورد نیاز آشپزخانه

در هنگام ورود به هر خانه، آپارتمان، مجتمع یا ساختمان‌های اداری همیشه اولین برخورد ما با پادری است. پادری‌ها انواع مختلفی دارند و برای قسمت‌های مختلف خانه طراحی و تولید می‌شوند. به همین دلیل سایز، متریال، قیمت و مدل‌های گوناگونی دارند. برای مثال پادری ورودی آپارتمان با پادری حمام و سرویس بهداشتی از نظر کیفیت و جنس تفاوت‌های بسیاری دارد. اما مهم‌ترین دلیل استفاده از پادری‌ها نقش مهم آن‌ها در بهداشت و زیبایی دکوراسیون محل زندگی است. پادری‌ها باعث می‌شوند تا میکروب‌ها و باکتری‌ها از محیط‌های آلوده‌ای هم‌چون فضای بیرونی و از داخل سرویس بهداشتی به سایر قسمت‌های خانه وارد نشوند.

آشپزخانه‌ها شاید به قلب خانه معروف باشند و به دلیل شست‌وشوی مداوم، محلی تمیز به نظر برسند. اما این موضوع در واقعیت متفاوت است. در آشپزخانه‌ها به دلیل پخت‌وپز و شست‌وشوی مواد غذایی خام، باکتری‌ها و میکروب‌های بسیاری وجود دارد که غالبا دیده نمی‌شود. همچنین در آشپزخانه چربی بسیاری در قسمت‌های مختلف وجود دارد که خیلی راحت در قسمت‌های مختلف خانه منتشر می‌شود. پادری آشپزخانه در پیشگیری از خروج چربی‌ها و آلودگی‌ها از آشپزخانه به سایر نقاط خانه و آپارتمان نقش مهمی دارد. بهتر است همین حالا در لیست وسایل ریز آشپزخانه عنوان پادری را یادداشت کنید تا این وسیله ارزان، کاربردی و زیبا را فراموش نکنید.

IMG 20210823 143508

به یاد داشته باشید که در خرید پادری باید حتما جنس آن را مخصوص هر بخشی از خانه انتخاب کنید. برای مثال از پادری‌های کنفی بهتر است به‌عنوان پادری ورودی آپارتمان ، از پادری‌های پلاستیکی برای داخل حمام و سرویس بهداشتی،‌ از پادری‌های نمدی و فرشی برای آشپزخانه و از پادری‌های فانتزی در اتاق‌های خواب و قسمت داخلی استفاده کنید. اما پادری همه قسمت‌های خانه باید قابلیت شست‌وشو داشته باشند. همچنین باید ماندگاری و کیفیت بالایی داشته باشند که تا مدت‌ها بتوان از آن‌ها استفاده کرد. با رعایت این نکات به ظاهر ساده امکان استفاده طولانی‌مدت از پادری‌ها فراهم خواهد شد.

سرویس آشپزخانه پارچه‌ای را در لیست وسایل ریز آشپزخانه فراموش نکنید

مگر آشپزخانه‌ای بدون دستگیره، دم‌کن و دستکش تکمیل می‌شود؟ سرویس آشپزخانه پارچه‌ای یکی از ضروری‌ترین اقلام لیست وسایل ریز آشپزخانه است که در هر مرحله از پخت‌وپز مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرویس آشپزخانه پارچه‌ای از تکه‌هایی مانند دستکش‌ فر، پیشبند، دستگیره، دم‌کنی، دستگیره مخصوص دسته‌های قابلمه و حوله‌های کوچک تشکیل شده است.

سرویس‌های پارچه‌ای علاوه‌بر اینکه کاربرد بسیاری دارند و مانند یک دستیار حرفه‌ای در زمان آشپزی به شما کمک می‌کنند، نقش قابل توجهی هم در زیبایی و جذاب‌تر شدن دکوراسیون آشپزخانه دارند. به همین دلیل سرویس‌ آشپزخانه پارچه ای که برای جهیزیه عروس تهیه می‌شود از تکه‌های بیشتر و زیباتری تشکیل شده است. سرویس‌های پارچه‌ای با توجه به اینکه استفاده بسیار بالایی دارند باید از بهترین انواع پارچه‌ها و نخ‌ها تولید شوند. همچنین بهتر است محصولاتی را خریداری کنید تا براثر شست‌وشو و استفاده مداوم دچار پوسیدگی و رنگ‌پریدگی نشوند.

نکته مهم دیگر درباره خرید سرویس آشپزخانه پارچه‌ای این است که رنگ و طرح این محصولات را با توجه به سایر وسایل آشپزخانه تهیه کنید. البته انتخاب رنگ، تکه و مدل سرویس‌های پارچه‌ای کاملا بستگی به سلیقه افراد دارد و باید در هنگام استفاده از آن‌ها به اندازه کافی احساس رضایت داشته باشند.

جعبه خیاطی، وسیله‌ای که در هر خانه‌ای مورد نیاز است

شاید اهل خیاطی یا دوخت‌ودوز نباشید اما در هر حال به یک سری وسایلی که نیازهای اولیه مانند برش پارچه، دوختن دکمه یا از بین بردن درزهای لباس‌ها و پارچه‌ها احتیاج خواهید داشت. یکی از وسایل ریز آشپزخانه جعبه لوازم خیاطی است که در آن اقلامی از جمله نخ‌های رنگی، سوزن، قیچی، بشکاف، انگشت‌دانه و متر وجود دارد. با کمک این وسایل دیگر مشکلی در اندازه کردن، شکافتن یا دوختن و جایگزین کردن دکمه‌های لباس‌ها و پارچه‌ها نخواهید داشت.

IMG 20210823 143540

حوله دستی از وسایل ریز آشپزخانه ارزان اما پرکاربرد

حوله دستی وسیله‌ای برای خشک کردن دست و صورت است که حضور آن در آشپزخانه و سرویس بهداشتی ضروری است. حوله‌ها از جنس‌های مختلفی از جمله میکروفایبر، پنبه‌ای، بامبو و پشمی تولید شده‌اند. حوله‌هایی که در لیست وسایل ریز آشپزخانه هستند معمولا ابعاد کوچکتری نسبت به حوله‌های دست‌وصورت دارند. اما به‌طورکلی همه حوله‌ها باید از الیاف طبیعی با قابلیت جذب بالای آب تهیه شوند. همچنین برای اینکه پرز حوله‌ها محلی مناسب برای رشد و نمو باکتری‌ها هستند بهتر است هر هفته شسته شوند.

با کمک ست سرویس بهداشتی، زیبایی و نظافت را مهمان خانه خود کنید

کمتر کسی به فکر زیبایی محیط سرویس بهداشتی منزل خود است. اما در اصل فنگ‌شویی تمیزی و زیبایی سرویس‌های بهداشتی در کنار یکدیگر قرار دارند و اهمیت بسیاری پیدا می‌کنند. با کمک ست سرویس بهداشتی که یکی از ضروری‌ترین اقلام لیست وسایل ریز خانه است به راحتی فضای داخلی سرویس بهداشتی را تزیین کنید. یک تغییر دکوراسیون سریع و بی دردسر با هزینه‌ای کم که فضای سرویس بهداشتی را دگرگون می‌کند.

ست سرویس بهداشتی معمولا از تکه‌های مختلفی از جمله جای مسواک، خمیر دندان، صابون مایع و جامد، فرچه شست‌وشوی دستشویی، لیوان و سطل زباله تشکیل شده‌اند. همچنین از جنس‌ها سرامیک، چینی و پلاستیکی ساخته شده‌اند که تاثیر بسیاری در قیمت و ماندگاری این محصولات دارد.

در فروشگاه صفاهوم هیچ‌کدام از وسایل ریز آشپزخانه از قلم نمی‌افتند

در این مقاله درباره وسایل ریز آشپزخانه مناسب برای جهیزیه عروس تا خانواده‌های پر جمعیت و کم جمعیت صحبت کردیم. در کنار وسایلی مانند جعبه وسایل خیاطی، حوله دستی، ست سرویس بهداشتی و پادری، وسایل دیگری مانند جاجورابی، جعبه دستمال و سطل زباله و نظم دهنده‌های آشپزخانه از جمله سایر وسایلی هستند که استفاده از آن‌ها در آشپزخانه ضروری است.

نگران نباشید برای خرید چنین وسایلی نیازی نیست سایت‌های مختلف را چک کنید یا برای خرید آن‌ها به بازار و فروشگاه‌های مختلف بروید. در سایت صفاهوم به آدرس safahome.com می‌توانید کلیه منسوجات خانگی و آشپزخانه را با قیمت مناسب و تنوع بالا سفارش دهید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه سفارش و ارسال کالا با شماره تلفن ۳۲۲۲۳۳۳۴-۰۳۱ تماس بگیرید. همکاران ما در مجموعه صفاهوم آماده پاسخگویی به سوالات و شنیدن پیشنهادات ارزنده شما عزیزان هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.