خبر مهم:

کد مطلب: ۵۹۸۶۵۰

سفر به لندن در دوران پساکرونا

سفر به لندن در دوران پساکرونا

درست است که انگلستان مرزهای خود را به روی مسافران باز کرده اما فقط افراد با شرایط مشخصی می‌توانند وارد این کشور شوند.

شیوع کرونا موجب تحولات چشمگیری در دنیا شد و یکی از اولین تاثیراتش را روی صنعت گردشگری گذاشت. به دنبال این اپیدمی، کشورهای توریستی که پیش از کرونا میزبان تعداد زیادی از گردشگران بودند مجبور به بستن مرزهایشان شدند. انگلستان هم یکی از همین کشورها بود و پایتخت زیبای آن یعنی لندن دیگر نتوانست از گردشگران میزبانی کند.

حالا با واکسیناسیون گسترده در دنیا، لندن هم مانند دیگر شهرهای توریستی دنیا، به مرور پذیرای گردشگران می‌شود. از آنجا که تعدادی از ایرانیان برای تحصیل، دیدن خانواده و اهداف دیگر به این شهر سفر می‌کنند، در این مطلب می‌خواهیم در مورد سفر به لندن در دوران پساکرونا به شما بگوییم و قوانین سفر به انگلستان در این شرایط را بازگو کنیم.

چه کسانی مجاز به سفر به لندن هستند؟

درست است که انگلستان مرزهای خود را به روی مسافران باز کرده اما فقط افراد با شرایط مشخصی می‌توانند وارد این کشور شوند. بر اساس قوانین وضع شده توسط انگلستان، تنها دارندگان یکی از مدارک زیر می‌توانند به این کشور سفر کنند:

  • پاسپورت اتحادیه اروپا، انگلستان، آمریکا و کانادا
  • مجوزهای اقامت و کارت اقامت انگلستان
  • اقامت دائم انگلستان به شرط آنکه حداکثر دو سال در خارج از مرزهای این کشور اقامت داشته باشند.
  • ویزای معتبر انگلستان به همراه بلیط هواپیما رفت و برگشت

واکسیناسیون برای مسافران اجباری است

برای ورود به خاک انگلستان باید کارت واکسن خود را به همراه داشته باشید. به این نکته توجه کنید که واکسن‌های مورد قبول انگلستان، فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون هستند. اگر واکسنی غیر از این موارد تزریق کرده‌اید با مشورت پزشک برای تزریق یکی از واکسن‌های مورد تایید این کشور اقدام کنید.

IMG 20211120 114500

همه باید تحت آزمایش پی سی آر قرار بگیرند

همه مسافران بالای ۱۱ سال که از ایران به انگلستان سفر می‌کنند، باید حداکثر ۷۲ ساعت پیش از پرواز آزمایش پی سی آر انجام دهند و نتیجه منفی آن را به همراه داشته باشند. به عنوان مثال اگر بلیط پرواز تهران لندن را خریداری کرده‌اید، باید حداکثر ۷۲ ساعت مانده به زمان پرواز به یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران مراجعه کنید و نتیجه منفی را در زمان مراجعه به فرودگاه امام خمینی به همراه داشته باشید. توجه کنید که نتیجه تست باید به زبان انگلیسی ترجمه شود.

ایرانیان پس از ورود به انگلستان هم باید تحت آزمایش قرار گیرند. این آزمایش در دو نوبت و در روزهای دوم و هشتم پس از ورود به انگلستان انجام می‌شود. هزینه این آزمایش‌ها بر عهده مسافر خواهد بود.

IMG 20211120 114524

مسافران در بدو ورود قرنطینه می‌شوند

مسافران پس از ورود به انگلستان باید به مدت ۱۰ روز قرنطینه شوند. بنابراین اگر مسافر لندن هستید، در زمان رزرو هتل لندن حتما فکری به حال اقامت در زمان قرنطینه هم بکنید. برخی هتل‌های این شهر به این امر اختصاص یافته‌اند و با عنوان هتل‌های قرنطینه شناخته می‌شوند. باید بدانید که هزینه رزرو این هتل‌ها هم بر عهده مسافر است.

تکمیل فرم خوداظهاری ضروری است

قبل از سفر به انگلستان باید فرم خوداظهاری این کشور را تکمیل کنید و اطلاعات خواسته شده را ارائه دهید. این کار به صورت آنلاین انجام می‌شود و در نهایت یک کد QR به شما اختصاص می‌یابد. این کد را در تمام مدت سفر به همراه داشته باشید.

اگر مبدا شما کشوری به جز ایران است …

اگر از کشوری به جز ایران راهی انگلستان می‌شوید و کارت واکسن کشور مبدا مورد تایید مقامات انگلستان است، دیگر نیازی به آزمایش پی سی آر ندارید. شما از قرنطینه و آزمایش پس از ورود به انگلستان نیز معاف خواهید بود.

پیش از سفر برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید

پیش از گرفتن تصمیم برای سفر به انگلستان یا هر کشور دیگری در اولین قدم قوانین به‌روز آن کشور را برای سفر در دوران کرونا بررسی کنید و پس از آن به سراغ خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل بروید.

برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید به فلای تودی مراجعه کنید تا با استفاده از سرویس‌های نمودار قیمتی، تقویم قیمتی و اطلاع از آخرین قیمت، بلیط خود را با ارزان‌ترین قیمت بخرید. رزرو هتل در سراسر دنیا هم در فلای تودی امکان‌پذیر است. در این وبسایت دیگر نیازی به کارت‌های اعتباری بین‌المللی ندارید و می‌توانید هزینه رزرو هتل خارجی را با کارت‌های عضو شتاب پرداخت کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سعیده سعدی

    خرید بلیط هواپیما در سایت یوتراوز نیز با قیمت مناسب و ارزان امکان پذیر