کد مطلب: ۶۲۰۱۶۷

ترفندهای قبولی در آزمون نظام مهندسی برق

یکی از آزمون های بسیار مهمی که هر مهندس برق آرزوی قبولی در آن و گرفتن پروانه اشتغال به کار مربوطه را دارد، آزمون نظام مهندسی برق بوده که ترفندهای قبولی خاصی دارد.

بسیاری از داوطلبان صرفا بدلیل عدم آشنایی با نحوه قبولی در این آزمون، با وجود اینکه مطالعه و زحمت قابل توجهی را صرف می کنند، قبول نمی شوند. در مقاله پیش رو، به ارایه ترفند های قبولی در آزمون نظام مهندسی برق می پردازیم که همگی کاملا کاربردی و ضروری است. این ترفندها را یاد گرفته و با استفاده از آموزش رایگان نظام مهندسی برق بدون هیچ هزینه ای در آزمون قبول شوید.

۱) خلاصه سازی

بسیاری از داوطلبان آزمون نظام مهندسی برق ، تصور می کنند که باید تمام مباحث و منابع آزمون را کلمه به کلمه و به صورت کامل باید مطالعه کنند که کاملا اشتباه است. منابع عمومی آزمون نظام مهندسی برق (مباحث ۱، ۲، ۳، ۱۲، ۱۹، ۲۱ و ۲۲ و قانون نظام مهندسی)، بین رشته های دیگر مشترک بوده و تنها بخش هایی از آن اختصاص به رشته تاسیسات برقی داشته و کمتر از ۲۰ درصد حجم این منابع ویژه رشته برق در آزمون است. از این رو، داوطلبان باید صرفا قسمت هایی برقی که تا بحال از آن بخش ها در آزمون سوال طرح را از منابع استخراج کردن و روی آن متمرکز شوند. در مورد منابع فرعی (نشریه ۱۱۰ و راهنمای مبحث ۱۳) نیز، از کمتر از ۱۰ درصد حجم آن سوال مطرح شده و همه صفحات این دو منبع (حدود ۱۵۰۰ صفحه) مدنظر طراحان سوال نیست که باید بخش هایی که اهمیت بیشتری در آزمون دارد انتخاب شده و طرفا مطالعه روی آن بخش ها انجام شود. برای دریافت هدیه استثنایی، کلمه «هدیه» را به ۰۹۱۲۰۲۲۳۷۲۴ واتساپ کنید.

۲) کلمه یابی

یکی از ترفندهای قبولی در آزمون نظام مهندسی برق، استفاده از «کلیدواژه» است که بدون مطالعه و تسلط قبلی، می توان به پاسخ سوالات آزمون رسید. با توجه به اینکه آزمون جزوه باز می باشد می توان کلمات مهم و کلیدی آزمون را از منابع استخراج کرده و شماره صفحه و آیین نامه را جلوی آن نوشت و در جلسه آزمون به راحتی به پرسش آن پاسخ داد. به عنوان نمونه در پرسش زیر (آزمون مرداد ۱۴۰۰):

کدام یک از گزینه های زیر در خصوص نصب و اجرای خطوط شبکه گاز طبیعی در کانال های برق صحیح است؟

الف) مجاز نمی باشد.

ب) در صورتی که مدار تغذیه کابل ها مجهز به حفاظت جریان نشتی باشد، مجاز می باشد.

ج) در صورتی که این لوله ها توسط عایق مناسب محافظت شده باشد، مجاز می باشد.

د) بدون هیچگونه محدودیتی مجاز می باشد.

در این پرسش، کلمات «شبکه گاز طبیعی» و «عایق» کلمه کلیدی بوده که در صورتیکه یک کتاب کلیدواژه مناسب در اختیار داوطلب باشد، به سرعت به آیین نامه ۱۳-۷-۲-۸ صفحه ۸۹ مبحث ۱۳ که پاسخ پرسش در این آیین نامه است، می رسید. دقت کنید که برای پاسخ دادن به این نوع پرسش ها، پرسش باید دقیقا از متن منابع مطرح شود. با استفاده از این ترفند قبولی در آزمون نظام مهندسی برق، می توان به حدود یک سوم تا نیمی از سوالات پاسخ داد. اطلاعات کامل تر را به صورت ویدیوی در رازهای موفقیت در آزمون نظام مهندسی برق (کلیک کنید) ارایه کرده ایم.

۳) طبقه بندی

در دو بخش قبل، ترفندهای قبولی در آزمون نظام مهندسی گفته شد که دقیقا براساس منابع آزمون پیشنهاد شده است اما، در آزمون نظام مهندسی برق سوالات قابل توجهی مطرح می شود که خارچ از منابع اعلام شده و داوطلب باید به تمامی موضوعات مرتبط با تاسیسات برقی ساختمان ها اعم از محاسبات سطح مقطع هادی ها، افت ولتاژ، ترانسفورماتور، دیزل ژنراتور، الکتروموتور، UPS، خازن (جیزان سازی توان راکتیو)، محاسبات روشنایی، سیستم های جریان ضعیف (صوتی، آنتن مرکزی، اعلام حریق و …) و … مسلط باشد. بهترین ترفند برای پاسخ به این نوع سوالات، بررسی سوالات سال های قبل (از اولین دوره در سال ۷۳ تا آخرین دوره) و پیدا کردن درسنامه های مرتبط با هر پرسش و مطالعه به صورت طبقه شده است. برای دریافت تحلیل ویدیویی و بی نظیری منابع، عبارت «راز موفقیت» را به ۰۹۱۲۰۲۲۳۷۲۴ را واتساپ کنید.

۴) تاکتیک پذیری

یکی از بهترین ترفندهای قبولی در آزمون نظام مهندسی برق، داشتن تاکتیک برای هر نوع منبع است. فهم این واقعیت که با یک فرمول و الگو نمی توان به همه پرسش های آزمون پاسخ داد، یکی از رویکردهای بسیار مهم برای قبولی در آزمون است. به صورت خلاصه می توان نوشت:

منابع اصلی (مباحث ۱۳ و ۱۵): استفاده از کلیدواژه و مطالعه کامل کل صفحات

منابع فرعی (نشریه ۱۱۰ و راهنمای مبحث ۱۳): خلاصه نویسی و کلمه یابی

منابع عمومی (مبحث ۱، ۲، ۳، ۱۲، ۱۹، ۲۱ و ۲۲ و قانون نظام مهندسی): خلاصه نویسی و کلمه یابی

سوالات خارج از منابع: طبقه بندی مفاهیم مطرح شده در سوالات آزمون

برای دریافت پاسخنامه تشریحی رایگان آزمون ها، کلمه «پاسخنامه» را به ۰۹۱۲۰۲۲۳۷۲۴ واتساپ کنید.

۵) پیشنهاد ویژه

با توجه به آنچه گذشت، داوطلبان آزمون نظام مهندسی با استفاده از یک سری ترفندهای قبولی در آزمون، می توان احتمال قبولی در این ازمون سخت را چند برابر افزایش داد. با بررسی های انجام شده توسط تیم مطالعات ما، آکادمی مهندس کریمی تمامی این ترفندها را در مجموعه محصولات آزموشی خود لحاظ کرده و استفاده از این محصولات آموزشی، بدلیل استقبال بسیار زیاد و رضایت قابل توجه داوطلبان آزمون، به شدت پیشنهاد می شود.

محصولات آموزشی این آکادمی دارای گارانتی و پشتیبانی های زیر است:

گارانتی قبولی: گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم قبولی

گارانتی کیفیت: بازگشت وجه در صورت عدم رضایت از کیفیت

گارانتی محتوا: بازگشت وجه در صورت عدم تطبیق سوالات آزمون با منابع ارایه شده

گارانتی استخدام: استخدام نفرات برتر در آکادمی مهندس کریمی

پشتیبانی ارتقا: راهنمایی برای طراحی و نظارت تاسیسات برقی بعد از قبولی

آپدیت رایگان: به روزرسانی رایگان محصولات آموزشی

همچنین آکادمی مهندس کریمی، دارای مجوز کسب و کار مجازی، نماد اعتماد الکترونیک، ساماندهی و نشر کتاب است.

برای مشاهده جزییات بیشتر با آکادمی تماس بگیرید:

صفحه اختصاصی آزمون: mohammad-karimi.com/nezam

تماس: ۰۲۱۶۶۴۰۴۱۸۶

واتساپ: ۰۹۱۲۰۲۲۳۷۲۴

تلگرام و اینسناگرام: @tasisat_bargh

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.