خبر مهم:

کد مطلب: ۶۴۸۰۴۴

عواملی که در زمان انتخاب مشاور املاک باید در نظر بگیرید

عواملی که در زمان انتخاب مشاور املاک باید در نظر بگیرید

این مقاله نگاهی به انتخاب مشاور املاک دارد. به خواندن ادامه دهید تا در مورد نحوه استخدام یک مشاور املاک که می‌تواند خانه شما را به طور موثر بازاریابی کند، اطلاعاتی به دست آورید.

آماده سازی خانه شما برای بازار املاک و مستغلات پر از چالش و مشکلات است. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که تیم مناسبی را برای جذب بالاترین پیشنهادات ممکن در اختیار دارید. یک مشاور املاک ماهر می‌تواند تفاوت بسیاری در سطح کیفیت معامله ایجاد کند. متأسفانه، نمی‌توان به تمام مشاوران املاک به یک چشم نگاه کرد و به تمام آنها تکیه کرد. بنابراین باید بدانید که چگونه فردی را انتخاب کنید که بتواند به بهترین شکل نیازهای شما را برآورده کند.

طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت iranianexchange.com ، هر فردی که به‌عنوان مشاور املاک به فعالیت مشغول است باید در ابتدا به وظایف خود آگاهی کامل داشته باشد. در غیر این صورت در روند قانونی تغییر مالکیت اسناد و مدارک مشکلات بسیاری ایجاد می‌شود. مشاوران املاک در حیطه خرید، فروش و اجاره ملک، و خانه فعال هستند. در واقع این افراد به‌عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده قرار می‌گیرند و با صحبت‌های دوجانبه خود، معامله را انجام می‌دهند.

این مقاله نگاهی به انتخاب مشاور املاک دارد. به خواندن ادامه دهید تا در مورد نحوه استخدام یک مشاور املاک که می‌تواند خانه شما را به طور موثر بازاریابی کند، اطلاعاتی به دست آورید.

۱٫ یک مشاور املاک خوب باید به شدت توصیه شود

پیدا کردن یک مشاور املاک خوب می‌‌تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین چگونه می‌توانید بدانید که از کجا شروع کنید؟

اولین قدم این است که از دوستان و خانواده بخواهید تا مشاوران املاک در منطقه شما را توصیه کنند. این باعث صرفه جویی در زمان می‌شود، به علاوه از نظرات افرادی که به آنها اعتماد دارید بهره‌مند خواهید شد.

از اینکه به طور خاص در مورد تجربیات شخصی آنها با مشاوران املاک مختلف بپرسید، چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند و اینکه آیا در آینده دوباره با آن شخص همکاری می‌کنند یا خیر، نترسید.

۲٫ یک مشاور املاک خوب باید بازار فعلی را درک کند

همچنین کار با مشاور املاکی که واقعاً روندهای فعلی در بازار املاک و مستغلات را درک می‌کند، به ویژه در منطقه‌ای که شما زندگی می‌کنید، مهم است.

ممکن است یک مشاور املاک با مهارت بالا در برقراری ارتباط پیدا کنید، شخصیت دوست داشتنی داشته باشد و دایره مخاطبان آن بالا باشد، اما آنها همچنین باید از تمام اطلاعات بازار خبر داشته باشند تا بتوانند شما را به طور موثر راهنمایی کنند و بهترین پیشنهادات ممکن را برای خانه شما دریافت کنند.

یک مشاور املاک هوشمند می‌داند که چگونه خانه شما را معرفی کند، آن را به طور موثر بازاریابی کند و چگونه از فهرست کردن آن در زمان نامناسب سال جلوگیری کند. همه اینها برای فروش سریع و با حداکثر قیمت خانه بسیار مهم هستند تا بتوانید مکان جدیدی برای زندگی پیدا کنید و به زندگی خود ادامه دهید.

۳٫ آنها باید تجربه زیادی داشته باشند

وقتی نوبت به یافتن مشاور املاک می‌رسد، قیمت گذاری روی تجربه واقعاً اشتباه است. به هر حال، تجربه چیزی است که نمی‌توان یک شبه به دست آورد. سال‌ها کار در صنعت و صدها فروش لازم است تا بفهمیم چگونه به بهترین نحو به مشتریان خود مشاوره دهیم.

یک مشاور املاک نوپا ممکن است انرژی و جاه طلبی زیادی داشته باشد، اما آنها تجربه لازم برای ورود به بازار شلوغ و رقابتی را ندارند.

بهترین مشاوران املاک سال‌ها برای شناخت هر جنبه‌ای از بازار محلی، ایجاد روابط با سایر مشاورین املاک و مشتریان، ایجاد یک شبکه حرفه‌ای و قوی که می‌توانند به نفع خود استفاده کنند، سرمایه گذاری کرده‌اند.

مشاوران املاک جدیدتر ممکن است با استعداد باشند، اما تجربه نیاز به زمان دارد و تقریباً غیرممکن است که ارزش یک مشاور املاک را که دهه‌ها با مشتریان در یک منطقه خاص کار کرده است و شبکه‌ای از مخاطبین را به وجود آورده است را با فرد بی تجربه یکسان دانست.

۴٫ آنها باید سابقه خوبی داشته باشند

شما همچنین باید علاقه‌مند به تحقیق در مورد سابقه یک مشاور املاک با مشتریان قبلی باشید. آیا برای جلب رضایت مشتریان خود سخت کار می‌کنند؟ آیا مشاور املاک در کمک به طیف گسترده‌ای از مشتریان در بازار، فروش و خرید خانه، به ویژه در زمان رکود در بازار، موفق بوده است؟

چه باور کنید یا نه، مشاوران املاکی که چندین دهه در این تجارت بوده‌اند ممکن است در کمک به مشتریان برای تحقق رویاهای خود مؤثر نباشند. به عبارت دیگر، آنها باید بتوانند نتایج سال‌ها فعالیت در این صنعت را نشان دهند و به شما اطمینان دهند که می‌توانند آن نتایج را برای شما تکرار کنند.

۵٫ آنها باید در صنعت مورد احترام باشند

هرگز ارزش شهرت در صنعت املاک و مستغلات را دست کم نگیرید. به هر حال، املاک و مستغلات در واقع دنیای بسیار کوچکی است. همه افراد یکدیگر را می‌شناسند و هر حرف و حدیثی به سرعت در این بازار می‌پیچد.

شما باید با مشاور املاکی کار کنید که در بین همتایان خود از احترام بالایی برخوردار است. چرا؟ از آنجا که املاک و مستغلات یک صنعت رقابتی است و احترام در درون آن به طور تصادفی اتفاق نمی‌افتد و باید احترام به دست آورد.

به همین دلیل مهم است که با سایر مشاوران املاک در جامعه خود صحبت کنید. زمان زیادی طول نمی‌کشد تا اطلاعات خوبی را بدست آورید و به سرعت متوجه خواهید شد که به چه کسی می‌توان اعتماد کرد و در کنار کدام مشاوران املاک می‌توانید موفق باشید.

۶٫ آنها باید در برقراری ارتباط ماهر باشند

ارتباط یکی دیگر از جنبه‌های مهم انتخاب مشاور املاک است. مشاور املاک شما باید خیلی سریع عمل کند و شما را در جریان آنچه که در خانه شما می‌افتد، قرار دهد.

بسیاری از مشاوران املاک عادت بدی دارند که سکوت را پیش می‌گیرند و اساساً مشتریان را از حلقه معامله خارج می‌کنند، زیرا حس می‌کنند که با وجود مشتریان نمی‌توانند تصمیمات بازاریابی خود را بگیرند. به دنبال مشاور املاکی باشید که شما را درگیر فرایند کند، مشاوره ارائه دهد و شما را به طور منظم آگاه کند.

۷٫ آنها باید با شما محترمانه رفتار کنند

به خاطر داشته باشید که به عنوان مشتری نباید هیچ کم و کاستی برای مشاور املاک خود بگذارید. بنابراین، دلیلی وجود ندارد با کسی کار کنید که با شما بی احترامی می‌کند.

با اینکه مشاوران املاک افراد پرمشغله‌ای هستند، اما شما باید اولویت اول آنها باشید و اگر آنها برای شما وقت ندارند، به سادگی کسی را پیدا کنید که این وقت را داشته باشد.

نشان دادن احترام به مشتریان نیز تنها بخشی از رفتار حرفه‌ای است. بنابراین مهم است که هرگز اجازه ندهید یک مشاور املاک به شما ضربه بزند یا شما را بی ارزش بداند. وقتی این اتفاق می‌افتد، به آنها بگویید که چه احساسی در مورد رابطه دارید و هرگز به ادامه همکاری تن ندهید.

۸٫ آنها باید فورا به تماس‌ها پاسخ دهند

متأسفانه، برای بسیاری از مشاوران املاک غیرعادی نیست که به تماس‌های مشتری پاسخ ندهند و با این حال، این کاملا غیر قابل قبول است. در واقع، اگر مشاور املاک شما در عرض یک ساعت یا حداقل تا پایان روز تماس شما را پاسخ نداد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که در مورد ادامه همکاری با یکدیگر صحبت جدی داشته باشید.

منبع: iranianexchange.com

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.