کد مطلب: ۶۸۳۶۶۲

حضور در نمایشگاه‌ها و حراجی‌های دنیای هنر

حضور در نمایشگاه‌ها و حراجی‌های دنیای هنر

در دنیای هنر رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود که از حیث سبک و ماهیت با هم تفاوت دارند. نمایشگاه‌ها، گالری‌ها، بینال‌ها، و آرت‌فرها، گوشه‌ای از این رویدادهای هنری هستند که توجه بسیاری از هنردوستان را به خود جلب می‌کنند.

در دنیای هنر رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود که از حیث سبک و ماهیت با هم تفاوت دارند. نمایشگاه‌ها، گالری‌ها، بینال‌ها، و آرت‌فرها، گوشه‌ای از این رویدادهای هنری هستند که توجه بسیاری از هنردوستان را به خود جلب می‌کنند.

نمایش آثار هنری رویدادی جذاب

نمایشگاه آثار هنری یکی از این رویدادهای جذاب است که علاقه‌مندان بسیاری دارد. نمایشگاه جایی است که در آن آفریده‌های هنری به نمایش درمی آیند و فرصتی را در اختیار هنردوستان قرار می‌دهند تا این آثار را از نزدیک مشاهده کنند. موزه‌ها، نگارخانه‌ها، انجمن‌ها، تالارها و حتی کافی شاپ های هنری می‌توانند محلی برای برگزاری نمایشگاه باشند. عکس، نقاشی، طراحی، نقشه، مجسمه، و حتی صدا و اجرا هم می‌توانند نمایشگاه منحصربه فرد خود را داشته باشند. برخی از این نمایشگاه‌ها اجازه فروش آثار هنری را می‌دهند و برخی تنها آثار را برای بازدید عموم به نمایش می‌گذارند. برای مثال، نمایشگاه جهانی اکسپو یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های جهانی است که هر چند سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

در ایران هم سالانه نمایشگاه‌های مختلفی برپا می‌شود که برخی از آن‌ها تنها یک نوع اثر هنری را به نمایش می‌گذارند و برخی چند نوع. حتی برخی از نمایشگاه‌های هنری تنها یک سبک خاص از آثار هنری را به نمایش می‌گذارند که می‌تواند برای علاقه مندان به آن سبک جالب باشد. برخی از نمایشگاه‌ها انفرادی هستند و برخی گروهی.

444

چنانچه دوست دارید نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را مشاهده کنید، به قسمت نمایشگاه آثار هنری در وبسایت درز مراجعه کنید. در این قسمت کلیه نمایشگاه‌های گذشته، در حال وقوع و آینده به همراه آثار، معرفی می‌شوند. آدرس محل نمایشگاه‌ها در تهران، شهرستان‌ها و خارج از کشور هم ذکر شده است. اگر نمایشگاه‌های گذشته را از دست داده‌اید، می‌توانید در این قسمت آثار نمایش داده شده را ببینید. در صورتی که از آثار نمایشگاه‌های در حال وقوع یا آینده خوشتان بیاید، می‌توانید در نمایشگاه‌های مربوطه حضور داشته باشید.

اولین گالری هنری مدرن جهان

موزه یا گالری هنری هم فضایی برای نمایش آثار هنری است که بیشتر به آثار هنرهای تجسمی می‌پردازد، هرچند که ممکن است به فعالیت‌های هنری دیگری هم بپردازد. هدف اصلی برپایی گالری هنری تبلیغ هنرمند و آثار هنری است تا اهالی هنر با او آشنا شوند و آثارش را خریداری کنند.

اولین گالری هنری مدرن جهان گالری شهری هنر مدرن لین بود که در سال ۱۹۰۸ افتتاح شد. بعد از آن شاهد افتتاح گالری‌های هنری مختلف در گوشه و کنار جهان بودیم. معمولاً گالری‌دارها با همکاری مجموعه‌دارها و هنرمندان آثار هنری را جمع آوری کرده و به معرض نمایش می‌گذارند. بنابراین تفاوت گالری و نمایشگاه در این است که نمایشگاه یک رویداد هنری است و گالری مکانی برای عرضه آن. گالری هنری هم می‌تواند به صورت انفرادی یا گروهی برگزار شود، یا از لحاظ سبکی آثار متعلق به یک سبک را به معرض نمایش بگذارد.

در بخش گالری آثار هنری وبسایت درز کلیه گالری‌های هنری داخلی و خارجی گذشته، درحال وقوع و آینده معرفی می‌شوند. به این صورت که جزئیاتی درباره گالری، مکان وقوع، سبک هنری، هنرمندان شرکت‌کننده و جزئیات دیگر معرفی شده و در کنار آن آثار هنری مربوطه هم نمایش داده می‌شود. به این صورت که هم می‌توانید آثار رویدادهای گذشته را ببینید و هم رویدادهای در حال وقوع را. بنابراین اگر نتوانستید در آن گالری‌ها شرکت داشته باشید، حداقل توانسته‌اید به صورت مجازی آثار را تماشا کنید و با سبک آن‌ها آشنا شوید. در اینجا علاوه بر اطلاعات لازم درباره مکان گالری‌های هنری، نقشه‌ای هم درج کرده است که آدرس تمامی مکان‌های معرفی شده را روی نقشه نشان می‌دهد تا کاربران آدرس کامل را در اختیار داشته باشند.

گالری هما، گالری ایرانشهر، گالری راه ابریشم، زیرزمین دستان و چوم، از گالری‌های داخلی هستند که می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. گالری لیلا هلر، گالری شولمِت ناظریان و گالری آدا هم از گالری‌های خارجی هستند.

54

اطلاع از حراجی آثار هنری

یکی دیگر رویدادهای هنری حراجی یا مزایده آثار هنری است. مزایده آثار هنری به این صورت است که یک مجموعه‌دار یا علاقه‌مند به دنیای هنر، آثار هنری مورد نظرش را به معرض فروش می‌گذارد و یک قیمت پایه معرفی می‌کند که مزایده از آن قیمت شروع شود. سپس شرکت‌کنندگان یکی از پس دیگری مبالغ پیشنهادی خود را اعلام می‌کنند تا سرانجام آن اثر با یک قیمت نهایی فروخته شود.

در قسمت مزایده آثار هنری وبسایت درز تصویر اثر به همراه جزئیات و اطلاعاتی مثل اندازه اثر، نوع اثر، مکان مزایده، روز و برآورد قیمت آن معرفی شده است. تاریخ و مهلت تعیین شده برای حضور در آن مزایده هم ذکر می‌شود تا بتوانید برای شرکت در آن راحت برنامه‌ریزی کنید. در این قسمت حتی آثار مزایده‌های آینده هم معرفی می‌شود تا درباره خرید آن تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنید. درباره آثار موجود در حراجی‌ها، هنرمند خالق آن، جزئیات اثر و سبک آن توضیحاتی ارائه می‌دهد که در فرایند انتخاب و تصمیم‌گیری به خریدار کمک می‌کند.

از آنجایی که برای اطلاع از حراجی‌ها و مزایده‌های خارجی باید به وبسایت خود حراجی‌ها و گالری‌ها مراجعه کنید، وبسایت درز قسمتی را به مزایده‌های خارجی اختصاص داده و آن‌ها را نیز پوشش می‌دهد. به این صورت که حراجی‌های خارجی نیز در سه قسمت گذشته، در حال وقوع و آینده معرفی می‌شوند، تصاویر آثار حراج شده گذاشته می‌شود تا در این زمینه هم اطلاعات لازم را دریافت کنید و برای حضور در مزایده و خرید آثار اقدام کنید. بنابراین می‌توانید آثار حراج شده در حراجی‌های گذشته و در حال وقوع و آینده را ببینید. در صورتی که دوست داشتید در مزایده یکی از آثار حراجی‌های آینده شرکت کنید می‌توانید برای حضور در آن حراجی و یا خرید اثر اقدام کنید.

پلتفرم درز در سال ۱۳۹۷ راه اندازی شد تا منبعی برای معرفی هنرمندان معاصر و آثار هنری آن‌ها باشد. بخش‌های مختلف وبسایت درز رویدادهای هنری داخلی و خارجی و آثار هنری نمایش داده شده در آن را معرفی می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.