خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۷۵۳۶

چطور با پول کم در بازار طلا و سکه سرمایه گذاری کنیم؟

چطور با پول کم در بازار طلا و سکه سرمایه گذاری کنیم؟

هر چه خالص‌تر، باارزش‌تر و هر چه کمیاب‌تر، گران‌قیمت‌تر. این ویژگی‌هایی است که می‌توان برای فلز گرانبهایی به نام طلا برشمرد.

هر چه خالص‌تر، باارزش‌تر و هر چه کمیاب‌تر، گران‌قیمت‌تر. این ویژگی‌هایی است که می‌توان برای فلز گرانبهایی به نام طلا برشمرد.

شاهد این ادعا، کوزه‌هایی است که در انبارها و خزانه‌ها باقی مانده‌اند و وقتی بعد از هزاران سال از دل خاک بیرون آمده‌اند، نشان از قدرت حکومت و یا فردی قدرتمند در گذشته را می‌دهند. از گذشته‌های دور؛ طلا فلزی گرانبها بوده و تنها در دست افراد صاحب قدرت قرار داشته است.

اما باید به تمام کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در این فلز زرد و کمیاب هستند گفت که در حال حاضر با بهره‌گیری از ابزار مالی نوین می‌شود به راحتی و با مقدار پولی که برای خرید حتی یک گرم از این فلز گرانبها بسیار کم است هم به سرمایه گذاری پربازده در طلا فکر کرد.

8 3
ابزار مالی نوینی به نام صندوق سرمایه گذاری طلا پاسخی است برای این سوال که «چطور با پول کم در بازار طلا و سکه سرمایه گذاری کنیم».
در ادامه به شناخت این ابزار مالی کارآمد می‌پردازیم و با ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا می‌شویم.

آشنایی بیشتر با صندوق سرمایه گذاری طلا

پاسخ به یک سوال ممکن است پرسش‌های دیگری را هم به همراه داشته باشد و این تداوم برای رسیدن به جواب کامل طبیعی است. اگر در پاسخ به این سوال که «چطور با پول کم در طلا سرمایه گذاری کنیم»

تنها یک جواب ساده دهیم و بگوییم می‌توان از صندوق سرمایه گذاری طلا استفاده کرد، نمی‌‌تواند پاسخ کافی باشد.

برای توضیح بیشتر باید اول گفت که صندوق سرمایه گذاری طلا چه ساختاری دارد که این امکان را برای ما فراهم می‌کند. صندوق طلا مانند سایر صندوق های سرمایه گذاری سبدی متشکل از دارایی‌های مربوط به زمینه سرمایه گذاری موردنظرش دارد.

به این معنی که سبد این صندوق از اوراق مشتقه طلا تشکیل شده است. اوراقی که بر مبنای طلا هستند و هر چه قیمت این فلز گرانبها بیش‌تر شود، ارزش آنها هم بالاتر می‌رود.

همچنین، اگر شاهد افت قیمت طلا باشیم، این اوراق هم قیمت‌شان کم می‌‎شود. بنابراین خبری از حضور فیزیکی طلا در این صندوق‌ها نیست و همین موضوع مزایایی را برای علاقمندان سرمایه گذاری در طلا به دنبال دارد.

رفع خطر سرقت

فیلم‌های سینمایی وسترن بسیاری ساخته شده‌اند که داستان‌‌شان به روایت تعقیب و گریزها و تلاش‌های پی در پی افرادی می‌‎پردازد که به دنبال رگه‌های طلا در کوه هستند و دست آخر هم به خاطر سرقت از همدیگر به جان یکدیگر می‌افتند.

هنوز هم خطر سرقت طلا وجود دارد هرچند دیگر به این شکل نباشد. از زمانی که طلا را از صرافی یا بازار طلا می‌خریم تا به خانه و یا جایی برای نگه‌داری آن برسیم هراس از حضور سارق داریم.

البته بعد از گذاشتن طلا در جایی به ظاهر امن هم خطر سرقت وجود دارد؛ بنابراین بهتر است از همان قدم اول پول خود را در جایی برای سرمایه گذاری در طلا قرار دهیم که سرقت طلا را بی‌معنی می‌کند.

9 3

سرمایه گذاری در طلا با پول کم

قبل از این‌که به طلا فروشی برویم و بخواهیم به این فکر بیفتیم که خطر سرقت طلا هر لحظه سرمایه‌مان را تهدید می‌کند باید پول کافی برای خرید طلا فراهم کرده باشیم.

موضوع این است که قیمت طلا معمولا به اندازه‌‌ای نیست که بتوانیم به راحتی مقدار زیادی طلا یا سکه بخریم.

بماند که تورم و عوامل دیگر میان دارایی ما و قیمت هر گرم طلا و سکه در اندازه‌های مختلف، فاصله زیادی انداخته است. با این واقعیت بهتر است بهترین جایگزین را به جای شیوه سنتی که همان خرید فیزیکی طلا باشد، انتخاب کنیم.

صندوق سرمایه گذاری طلا نه تنها این امکان را برای ما ایجاد می‌کند که بتوانیم حداقل با ۵۰۰ هزار تومان، واحدهای سرمایه گذاری طلا را بخریم بلکه خطر سرقت،

کلاهبرداری و خرید طلای تقلبی را از سرمایه‌مان دور می‌‌کند.
حالا که حرف از کلاهبرداری و تقلب در خرید سکه طلا زدیم، بهتر است نکته‌ای را در این باره توضیح دهیم.

تاریخ ضرب و وزن سکه

اگر از گذشته تا حالا سکه‌های طلا را دنبال کرده باشید، سکه‌های طلا را در اندازه‎‌های مختلف خواهید دید که طرح‌های متفاوتی هم دارند.
جالب اینجاست که سکه‌هایی که در سال‌های مختلف ضرب شده‌اند، با وجودی که مقدار طلای یکسان و عیار مشابهی با سکه‌های امروزی دارند، اما قیمت پایین‌تری نسبت به سکه‌های فعلی دارند.

به عنوان مثال تمام سکه طرح قدیم و جدید از نظر قیمت بازاری فرق دارند. این نکته را کسی در زمان خرید سکه طلا به ما نمی‌گوید. از سوی دیگر، افرادی هستند که به طمع قیمت پایین‌تر اقدام به خرید سکه‌های بدون شناسنامه می‌کنند و سرمایه خود را به خطر می‎‌اندازند.
این نوع سکه‌ها اگر تقلبی نباشند، وزن‌شان آن‌طور که ادعا می‌شود، نیست. بنابراین، بهتر نیست به جای گرفتار شدن در روش‌‎های کلاهبردارانه و خرید طلای تقلبی و به خطر انداختن سرمایه، سراغ ابزار نوین مالی مانند صندوق طلا برویم؟

صندوق سرمایه گذاری طلا کیان

همه ابعاد سرمایه گذاری در طلا این نکته را نشان می‎‌دهند که بهترین راهکار برای وارد شدن به زمینه سرمایه گذاری طلا انتخاب ابزار نوین مالی به نام صندوق سرمایه گذاری طلا است. باید گفت که با رسیدن به این نتیجه بهتر است در کدام یک از صندوق‎های سرمایه گذاری طلا اقدام به سرمایه گذاری کنیم.
با بررسی در وبسایت fipiran می‌توان به این نتیجه رسید که صندوق سرمایه گذاری طلا کیان با کارنامه‌ای موفق می‌تواند صندوق مورد اعتماد و موفقی برای سرمایه گذاری در طلا باشد.

صندوق سرمایه گذاری طلا کیان با ۴ سال و ۷ ماه سابقه فعالیت تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱، توانسته ۵۶۶ درصد بازدهی داشته باشد. این مقدار بازدهی نشان از فعالیت شفاف، حضور تیم متخصص و انتخاب هوشمندانه دارایی در صندوق دارد. آن‌چه که گفتیم از ویژگی‎های صندوق سرمایه گذاری طلا کیان به حساب می‎‌آیند.

شفافیت در معاملات

سرمایه گذاری در صندوق‌های طلا مانند صندوق طلا کیان به دلیل داشتن مجوزهای لازم از سازمان بورس اوراق بهادار می‌توان از بابت شفافیت و صداقت در معامله آسوده خاطر بود. مازاد بر این‌که تمام فعالیت‌های صندوق به صورت آنلاین به نمایش در می‌آید و سرمایه گذار می‌تواند در هر لحظه به اتفاقاتی که در دارایی صندوق و واحدهای سرمایه گذاری می‌افتد، آگاه باشد.

جدا از هر آن‏‎چه که در مورد صندوق طلای کیان گفتیم باید به این امکان صندوق هم اشاره کنیم افرادی که علاقمند به سرمایه گذاری در این صندوق هستند می‌توانند بدون کارمزد کارگزاری اقدام به خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق از طریق اپ کیان دیجیتال یا پلتفرم‌های کارگزاری کیان کنند.

سرمایه گذاری بدون کارمزد کارگزاری در طلا کیان

قبل از این‌که به مزایای سرمایه گذاری در صندوق طلای کیان بپردازیم به چگونگی اعمال تخفیف صد در صدی کارمزد کارگزاری در زمان خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق خواهیم پرداخت. بهتر است با توضیح یک مثال تاثیر این تخفیف را لمس کنیم.

کارمزد کارگزاری صندوق طلا کیان ۰٫۰۰۰۷۵ مبلغ سرمایه گذاری است. تصور کنیم که از طریق اپ یا پلتفرم‌های کارگزاری کیان با یک میلیارد تومان از سرمایه خود تعدادی از واحدهای سرمایه گذاری صندوق طلا کیان را خریده‌ایم. با این حساب۷۵۰ هزار تومان کارمزد کارگزاری را پرداخت نمی‌کنیم و این مبلغ به ما تخفیف داده می‌شود.

دو نکته مهم در مورد اعمال تخفیف ۱۰۰ درصدی کارمزد کارگزاری در صندوق طلا کیان؛ اولین نکته این است که تخفیف کارمزد کارگزاری تنها به خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق مربوط می‌شود و نه در زمان فروش آن‌ها.

نکته دوم به این موضوع اشاره می‌کند که سرمایه گذاری بدون کارمزد کارگزاری تنها زمانی اعمال می‌شود که ما از طریق اپ کیان دیجیتال یا پلتفرم‌های کارگزاری کیان اقدام به خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق طلا کیان کنیم و نه از پلتفرم‌‎ها و کارگزاری‌های دیگر.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.