کد مطلب: ۷۰۰۷۵۰

اطراف تهران کجا خانه بخریم؟

اطراف تهران کجا خانه بخریم؟

با تورم روزافزون در حوزه مسکن و افزایش بی‌رویه نرخ کالاها، بسیاری از افراد برای آنکه بتوانند آینده خود و فرزندانشان را تامین کنند به فکر سرمایه‌گذاری هستند.

برخی از افراد علاقه دارند که پول خود را با خرید طلا و ارز پس‌انداز کنند، اما بهترین و مطمئن‌ترین راه سرمایه‌گذاری، خرید ملک است. از سوی دیگر بسیاری از افراد تمایل دارند برای خرید خانه شهرهای اطراف تهران را انتخاب کنند، از مهم‌ترین علت های آن آرامشی است که در شهرهای حومه تهران مشاهده می‌شود. از دیگر دلایل مهمی که افراد تصمیم ‌می‌گیرند شهری خارج از تهران را برای زندگی انتخاب کنند، مناسب بودن قیمت خرید خانه نسبت به پایتخت، آب و هوای مناسب و نبود ترافیک است. در این مطلب سعی داریم تا بهترین مناطق حومه تهران را که برای خرید خانه جهت اقامت یا سرمایه‌گذاری مناسب هستند، به شما عزیزان معرفی کنیم.

9 16

معرفی شهرهای حومه تهران

از بزرگترین ویژگی‌های خرید خانه در حومه تهران، متراژ بالای خانه‌ها است و مناسب افرادی می‌باشد که به خانه‌های ویلایی و محیطی آرام علاقه دارند. بنابراین بهتر است شهری را انتخاب کنند که از جنبه‌های دسترسی، امکانات و قیمت خانه‌ در وضعیت خوبی قرار داشته باشند. در میان شهرهای حومه تهران مانند شهریار، ملارد و اندیشه، چند شهر از ویژگی‌های مطلوب‌تری برخوردار هستند. برای آگاهی از این شهرها و ویژگی‌ آن‌ها مطالب ذیل را مطالعه کنید.

شهر پرند

با تورم روزافزون مسکن و افزایش قیمت‌ها، نیاز مردم برای پیدا کردن کار، بیشتر شد. فشار اقتصادی موجب شد مردم برای پیدا کردن شغل مناسب، به سمت پایتخت مهاجرت کنند. درنتیجه جمعیت تهران به مرور زمان افزایش یافت، به گونه‌ای که این افزایش جمعیت به بحران تبدیل شد و بسیاری از مشکلات را برای ساکنان پایتخت ایجاد کرد. از مهم‌ترین این مشکلات، آلودگی هوا، مشکل در تردد و افزایش تقاضا برای مسکن بود. به دنبال این افزایش تقاضا و تورم در بازار مسکن، قیمت اجاره‌بها و خرید آپارتمان نیز افزایش یافت.

8 16

دولت با مشاهده این وضعیت، تصمیم گرفت شهرهای جدیدی در اطراف تهران احداث کند. یکی از دلایلی که باعث شد سیاستگذاران توجه ویژه‌ای به شهرهای جدید داشته باشند، بهره گیری از زیرساخت‌های مناسب در این شهرها است. همین امر کمک می‌کند بسیاری از مشکلاتی که مردم در مرکز شهر با آن مواجه بودند در شهرهای جدید مشاهده نشود. یکی از این شهرهای جدید که در حومه تهران قرار دارد و از آینده روشنی برخوردار می‌باشد، شهر پرند است. با خرید آپارتمان در پرند می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی از ویژگی‌های این شهر، سرمایه‌گذاری پرسودی را نیز تجربه کنید.

در سال ۱۳۸۶ اداره راه و شهرسازی، طراحی شهر پرند را آغاز کرد. سیاستگذاران امیدوار بودند با آینده روشنی که برای این شهر پیش‌بینی شده است، پرند را تبدیل به جایگزینی مناسب برای ساکنین پایتخت کنند. پرند در کنار اتوبان ساوه و در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی تهران قرار دارد. از جمله دلایلی که باعث شد شهر پرند برای ساخت و ساز مورد توجه قرار گیرد، زمین پهناور، آب و هوای مناسب، نزدیک بودن به تهران و دسترسی راحت به سایر شهرها بود. در سال‌های ابتدایی ساخت پرند، جمعیتی که برای این شهر در نظر گرفته شد ۷۰۰ هزار نفر بود، اما تاکنون ۳۰۰ هزار نفر در این شهر ساکن شده‌اند.

پرند از هفت فاز تشکیل شده است که با توجه به افزایش جمعیت، تعداد این فازها به ۱۶ فاز خواهد رسید. دولت با پیش‌بینی جمعیت بیش از نیم میلیون نفر در پرند، سیاست جدیدی با عنوان اقدام ملی مسکن را آغاز کرد. این طرح از فاز ۴ به بعد در قالب مسکن‌مهر در این شهر اجرایی شد. از سوی دیگر فازهای صفر تا سه پرند بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آیند، چرا که متراژهای ساختمان در این فازها بالا و اکثرا به صورت ویلایی هستند. سنددار بودن هر یک از این ساختمان‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های مثبت این خانه‌ها برای سرمایه‌گذاری است.

فازهای ۴ تا ۶ پروژهای مسکن‌مهر هستند که هریک از ساختمان‌ها با متراژ و ساختار متفاوتی ساخته شده‌اند. همین امر موجب شده تا متقاضیان برای انتخاب، موردهای متنوعی داشته باشند. بنابراین در صورتی که قصد خرید آپارتمان در پرند را دارید از این بابت نگران نباشید چرا که با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانید واحد مورد نظر خود را پیدا کنید. فازهای ۷ تا ۱۶ پرند نیز در حال ساخت است و عمدتا در مراحل پایانی بوده و آماده بهره‌برداری هستند.

از امکانات ویژه پرند می‌توان به آب و هوای سالم، محیطی آرام، تردد راحت به تهران و یا سایر شهرها، متناسب بودن قیمت ملک و اشتغال‌زایی آسان به دلیل نزدیکی به شهرک صنعتی پرند اشاره کرد. در کنار ویژگی‌های بی‌شمار این شهر تازه تاسیس طبیعتا به دلیل نوپا بودن، کمبودهایی نیز به چشم می‌خورد. البته با پیشرفت سریع این شهر، به زودی این کمی و کاستی‌ها نیز برطرف می‌شود. از معایبی که می‌توان در حال حاضر به آن اشاره کرد کمبود مراکز درمانی تخصصی، کمبود مراکز تجاری و کمبود فضای سبز است که روز به روز در حال جبران شدن می‌باشد.

شهرستان اسلامشهر

دومین شهر پرجمعیت در حومه پایتخت، اسلامشهر است. این شهر از بهم پیوستن چند روستا در زمان قاجار به وجود آمده است. اسلامشهر در جنوب غربی تهران قرار دارد و ۱۹۵ کیلومترمربع وسعت دارد. چهاردانگه و احمدآباد مستوفی از شهرهای این شهرستان به شمار می‌آیند. از ویژگی‌های مثبت این شهرستان نزدیکی به فرودگاه امام‌خمینی، همجواری با تهران و همچنین قرارگیری بزرگترین پایانه کشور در این شهر اشاره کرد. با خرید آپارتمان در اسلامشهر، می‌توانید زندگی آرام همراه با رفاه اجتماعی را در نزدیکی پایتخت تجربه کنید.

7 14

اسلامشهر از امکانات گوناگون و متنوع فرهنگی، آموزشی، ورزشی، تفریحی و درمانی برخوردار است. از اصلی‌ترین این امکانات می‌توان به استادیوم ۷۰۰۰ نفری اسلامشهر، دانشگاه سما، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی اشاره نمود. برای کسانی که علاقمند به بازدید از بناهای تاریخی همچون یخچال قدیمی تر‌شنبه، یخچال علی‌آباد، تپه باستانی چیچکلو، تپه باستانی مافین آباد، تپه واوان، تپه باستانی ده عباس، تپه باستانی نظام‌آباد، تپه سفید گلدسته، یخدان جعفر‌آباد جنگل هستند که پیشنهاد می‌کنیم حتما از جاذبه‌های باستانی اسلامشهر بازدید کنند.

شهر پردیس

شهر پردیس از شمال به سلسله کوه‌های البرز، از غرب به منطقه جاجرود، از جنوب به روستای کرشت و از شرق به بومهن منتهی می‌شود. شهر پردیس در حال حاضر شامل ۹ فاز می‌شود که ۶ فاز آن مسکونی و ۳ فاز دیگر آن تحقیقاتی، صنعتی و توریستی می باشد.

شهر پردیس در فاصله ۱۷ کیلو‌متری شمال شرقی تهران قرار گرفته است. لازم است بدانید که با مهاجرت تعداد بسیاری از پایتخت‌نشینان به شهرپردیس به تدریج از جمعیت تهران نیز کاسته می‌شود. شهر پردیس از غرب در به تهران و از شرق به شهر دماوند محدود می‌شود.

یکی از خصوصیات بارز شهر پردیس وجود آرامش نسبی آن است. برای آشنایی بیشتر با این شهر، فاز‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

فاز ۱ شهر پردیس، شامل واحد‌های مسکونی آپارتمانی و خانه‌های ویلایی می‌شود که قیمت این واحدها در مقایسه با فازهای دیگر بیشتر است. قدمت فاز یک تاثیر‌ زیادی در افزایش قیمت آن داشته است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت فاز یک، قرارگرفتن بین فازهای ۲ و ۳ می‌باشد. تمامی این موارد موجب شده تا بسیاری از افراد ترغیب به خرید آپارتمان در شهر پردیس شوند.

فاز ۲ هم مانند فاز یک، شامل خانه‌های ویلایی و آپارتمانی می‌شود. با توجه به افزایش تقاضا برای خرید آپارتمان در این فاز و محبوبیت آن نسبت به سایر فازهای پردیس، قیمت خرید خانه در این ناحیه نسبت به دیگر سایر فاز‌ ها بالاتر است.

اگر خواهان خرید آپارتمان‌های مسکن مهر هستید، دیدن فاز ۳ پردیس را از دست ندهید. زیرا در فاز ۳ تعداد زیادی از آپارتمان‌ها از پروژه‌های مسکن مهر به شمار می‌رود. از مزایای این فاز می‌توان به وجود مراکز خرید بزرگ اشاره کرد.

لازم به ذکر است که فاز ۴ تا ۱۱ پردیس امکانات رفاهی و تجاری مناسبی دارد و همین امر نیز موجب ترغیب سرمایه‌گذاران به خرید ملک تجاری در این فاز‌ها شده است.
از امکانات متعدد پردیس می‌توان پارک و فضای سبز، مراکز درمانی متعدد مانند بیمارستان شفا و درمانگاه کوثر، مراکز مذهبی مانند مسجد جامع الغدیر و حسینیه، مراکز تجاری همچون مجتمع تجاری گلستان، مجتمع تجاری بهارستان، پاساژ گلها و مجتمع ولیعصر را نام برد.

قیمت خرید آپارتمان

با افزایش قیمت اجاره و خرید آپارتمان در تهران، بسیاری از افراد توان تهیه مسکن مناسب را ندارند. از سوی دیگر مشکلاتی که به دلیل افزایش جمعیت در تهران وجود دارد، زندگی را برای بسیاری از افراد مشکل می‌کند. بنابراین عده زیادی ترجیح می‌دهند که شهر‌های اطراف تهران که از نظر قیمت نیز بسیار مناسب‌تر از پایتحت هستند را انتخاب کنند. در میان سایر شهرهای حومه تهران، سه شهر پرند، اسلامشهر و پردیس ضمن برخورداری از امکانات مناسب، قیمت خرید خانه در آن‌ها نیز بسیار مناسب است.

میانگین قیمت خرید آپارتمان به ازای هر متر مربع در حومه تهران به شرح ذیل است:

پرند - ۹،۳۵۰،۰۰۰ تومان
اسلامشهر - ۱۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
پردیس - ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد خرید خانه در شهرهای حومه گزینه مناسبتری برای آن دسته خریدارانی باشد که به جز قیمت مناسب، به آرامش محل زندگی و آب و هوای مطبوع اهمیت می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.