کد مطلب: ۸۸۹۹۸۸

بررسی قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو در ایران

بررسی قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو در ایران

امروزه و به لطف گسترش روز افزون فرهنگ بهداشت در جامعه، دسترسی به آب شرب سالم و بهداشتی به یکی از نیازهای اساسی در خانواده‌های ایرانی مبدل گردیده است. این امر از دلایل مهم رواج استفاده از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی طی سالیان اخیر در کشورمان به شمار می‌رود. همچنین بحث سلامت افراد جامعه از اهمیت بالایی نزد دولت‌ها و سازمان‌های بین المللی برخوردار است.

کیفیت آب مورد استفاده توسط افراد حاضر در جوامع پیشرفته بعنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر سلامت همگانی، همواره مورد توجه بوده است. همچنین سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌های رسمی خود، به استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب بعنوان یکی از راهکارهای افزایش کیفیت منابع آبی اشاره نموده است. زیرا انواع فرآیندهای فیزیکی و شیمیایی بکار رفته در دستگاه تصفیه آب، موجب حذف آلاینده‌های مضر آب خواهند شد.

از سوی دیگر طی سالهای اخیر عواملی چون افزایش قیمت ارز، رشد نرخ تورم و تحریم‌های بین المللی موجب افزایش قیمت دستگاه تصفیه آب در بازار کشور گردیده‌اند. این رشد فزاینده، کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان داخلی تجهیزات تصفیه آب را در پی داشته است. از همین رو در ادامه مطلب به بررسی مقوله قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران و معرفی برند محبوب و معتبر آکوا پرو خواهیم پرداخت.

معرفی دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو در سالهای اخیر بعنوان یکی از برندهای معتبر و محبوب تایوانی، مورد توجه و استقبال خریداران داخلی قرار گرفته است. استفاده از قطعات باکیفیت، فیلتراسیون دارای استانداردهای جهانی، طول عمر مفید بلند مدت، گارانتی و خدمات پس از فروش ایده‌آل و قیمت مناسب عوامل موثری در جهت افزایش اعتبار و محبوبیت دستگاه تصفیه آب خانگی برند آکوا پرو در میان خریداران ایرانی بوده‌اند.

دستگاه آب تصفیه کن خانگی آکوا پرو مدل کلاسیک زیرسینکی با سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس، ازجمله مدل‌های پرفروش این برند معتبر در ایران می‌باشد. تصفیه آب خانگی آکوا پرو بر اساس تعداد مراحل فیلتراسیون موجود، قادر به حذف آلاینده‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آب بوده، همچنین قابلیت تولید آب یونیزه قلیایی، آب دارای املاح مینرال معدنی و آب اکسیژنه را دارا خواهد بود.

تشریح عملکرد دستگاه تصفیه آب آکوا پرو

پس از نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو، از یک سو آب لوله‌کشی شهری وارد دستگاه شده و از سوی دیگر آب تصفیه شده از شیر خروجی قابل برداشت خواهد بود. حذف آلاینده‌های موجود در آب توسط فیلترهای مختلف تعبیه شده در دستگاه صورت می‌پذیرد. هریک از این فیلترها دارای قابلیت خاصی بوده و یک یا چند نوع آلاینده را حذف می‌نمایند. مراحل فیلتراسیون در تصفیه آب خانگی آکوا پرو به شرح ذیل می‌باشد:

  • تصفیه فیزیکی آب: در نخستین مرحله از تصفیه، 3 عدد فیلتر پالایش فیزیکی دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو قرار گرفته‌اند که وظیفه حذف ذرات معلق در آب تا قطری معادل 5 میکرون را بعهده خواهند داشت. این فیلترها قابلیت حذف ذراتی چون شن، ماسه، گچ، آهک، براده و زنگ‌زدگی، گل و لای، رسوبات، مواد آلی، چربی و مشتقات کلر را دارا می‌باشند. پس از طی این مراحل، آب آماده ورود به قسمت تصفیه شیمیایی خواهد بود.
  • تصفیه شیمیایی آب: مهمترین بخش در دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو، قسمت تصفیه شیمیایی آب بوده که بر عهده فیلتر اسمز معکوس (ممبران) قرار خواهد داشت. این فیلتر با استفاده از خاصیت اسمزی آب، ذرات شیمیایی محلول در آن را جدا نموده و از طریق خروجی فاضلاب دفع می‌نماید. نیتریت، نیترات، فلزات سنگین، فلوراید، گاز کلر، آرسنیک و مواد سمی تا قطری معادل 0.0001 میکرون در این مرحله حذف می‌گردند.
  • تصفیه میکروبی آب: آلاینده‌های میکروبی آب شامل میکروب، ویروس، انگل و باکتری توسط فیلتر آنتی باکتریال و یا فیلتر اشعه یو وی موجود در دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو پالایش می‌گردند. نحوه تشخیص و تعبیه هریک از این فیلترها، به منبع تامین کننده آب وابسته خواهد بود. بطور معمول جهت تصفیه میکروبی آب چاه از فیلتر اشعه UV و جهت پالایش میکروبی آب لوله‌کشی شهری، از فیلتر آنتی باکتریال استفاده می‌گردد.

351

افزایش کیفیت آب خروجی در دستگاه آکوا پرو

با حذف آلاینده‌های موجود در آب توسط فیلترهای تعبیه شده در دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو، نوبت به افزایش کیفیت آب و نزدیک نمودن آن به استانداردهای جهانی آب شرب خواهد رسید. از مهمترین مراحل جهت افزایش کیفیت آب خروجی دستگاه آکوا پرو، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تغییر ماهیت اسیدی آب: بسته به منبع تامین کننده ممکن است آب ورودی به دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو دارای PH اسیدی باشد. این خاصیت اسیدی برای دستگاه گوارش بدن انسان مضر است. فیلتر آلکالاین قلیایی تعبیه شده در دستگاه، خواص اسیدی آب را خنثی نموده و PH آب خروجی را بین 8 تا 9.5 درجه قلیایی می‌نماید. آب یونیزه قلیایی دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد.
  • افزودن املاح مینرال معدنی: سختی آب خروجی از فیلتر ممبران تصفیه آب خانگی آکوا پرو تا حدود 15 درجه PPM کاهش خواهد یافت. خواص این آب بسیار شبیه به آب مقطر بوده و فاقد هرگونه املاح مینرال معدنی مورد نیاز بدن است. فیلتر سوپر مینرال تعبیه شده در دستگاه آکوا پرو روی، منیزیم، کلسیم، زینک، آهن و سایر املاح معدنی مفید و مورد نیاز بدن انسان را وارد آب خروجی نموده و آب معدنی تولید خواهد نمود.
  • شکست ملکولی و افزایش جذب اکسیژن از آب: فیلتر اکسیژن ساز تعبیه شده در تصفیه آب خانگی آکوا پرو با ایجاد شکست ملکولی از طریق تکنولوژی مادون قرمز دور، جذب اکسیژن توسط گلبول‌های قرمز خون را افزایش داده و باعث اکسیژن رسانی بیشتر به بافت‌های مغز می‌گردد. افزایش سطح اکسیژن در مغز، موجب تقویت سیستم ایمنی و ایجاد حالات نشاط و شادابی در بدن انسان خواهد گردید.

عوامل موثر در قیمت دستگاه تصفیه آب

عوامل مختلفی در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب تاثیرگذار هستند. کیفیت قطعات و فیلتراسیون بکار رفته در تصفیه آب خانگی، از مهمترین عوامل موثر بر قیمت آن به شمار می‌روند. هرچه کیفیت قطعات دستگاه بالاتر بوده و فیلتراسیون مرغوب‌تری داشته باشد، قیمت دستگاه تصفیه آب تولید شده نیز افزایش خواهد یافت. از دیگر عوامل موثر در تعیین قیمت آب تصفیه کن خانگی، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • برند سازنده: نخستین عامل تاثیرگذار بر قیمت دستگاه تصفیه آب، برند سازنده آن است. برند سازنده در واقع بیانگر کیفیت و همچنین طول عمر محصول خریداری شده می‌باشد. اعتبار و محبوبیت برند سازنده، تاثیر بسزایی در قیمت نهایی محصولات عرضه شده به بازار خواهد داشت.
  • سیستم فیلتراسیون: از دیگر عوامل موثر در قیمت دستگاه تصفیه آب، سیستم فیلتراسیون آن می‌باشد. بطور کلی قیمت انواع آب تصفیه کن خانگی با سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس، نسبت به سایر سیستم‌های تصفیه موجود در بازار بالاتر خواهد بود.
  • تعداد مراحل فیلتراسیون: از دیگر مواردی که قیمت دستگاه تصفیه آب را تحت تاثیر قرار می‌دهد، باید به تعداد مراحل فیلتراسیون اشاره کنیم. انواع تصفیه آب خانگی امروزی از 6 مرحله فیلتراسیون اصلی تشکیل یافته‌اند. با فزایش تعداد فیلترهای تعبیه شده در دستگاه، میزان آلاینده‌های موجود در آب خروجی کاهش یافته و کیفیت آب نیز افزایش خواهد یافت.
  • گارانتی: به جرأت می‌توان گفت که گارانتی معتبر، مهر تائیدی بر کیفیت هر محصول خواهد بود. قیمت دستگاه تصفیه آب دارای گارانتی طلایی تعویض قطعات، نسبت به انواع دستگاه فاقد گارانتی بالاتر بوده و ارزش این اختلاف قیمت را نیز خواهد داشت. زیرا در صورت بروز هرگونه ایراد در قطعات تحت پوشش گارانتی دستگاه، از امکان تعویض آنها بدون پرداخت هزینه و بصورت رایگان بهره‌مند خواهید شد.
  • خدمات پس از فروش: یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب، خدمات پس از فروش آن می‌باشد. زیرا فیلترهای تعبیه شده در این تجهیزات مادام العمر نبوده و نیاز به تعویض خواهند داشت. در صورت موجود نبودن فیلترها، استفاده از دستگاه امکان پذیر نیست. توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب و خرید تصفیه آب خانگی، از مادام العمر بودن خدمات پس از فروش محصول منتخب خود اطمینان حاصل نمایید.

352

بررسی قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو

با توجه به مطالب مذکور، هم‌ اکنون می‌توان به بررسی قیمت دستگاه‌ تصفیه آب خانگی آکوا پرو در بازار ایران پرداخت. برند آکوا پرو یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین برندهای موجود در بازار کشور است. انواع تجهیزات تصفیه آب خانگی برند آکوا پرو مجهز به سیستم اسمز معکوس بوده و با 6 تا 12 مرحله فیلتراسیون عرضه گردیده است. این تنوع بی‌نظیر، امکان استفاده از تجهیزات آکوا پرو در هر نقطه از کشور را فراهم نموده است.

وجود نمایندگی رسمی آکوا پرو در کشور، نشان دهنده کیفیت بالای محصولات عرضه شده توسط این برند معتبر می‌باشد. همچنین برند آکوا پرو با ارائه گارانتی طلایی 24 ماهه تعویض قطعات و خدمات پس از فروش مادام العمر، سعی در ارائه بهترین خدمات ممکن به خریداران محصولات خود نموده است. تضمین قیمت و کیفیت، ارسال و نصب رایگان و پرداخت وجه در محل، از دیگر خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب می‌باشند.

همچنین با بررسی قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو و مقایسه آن با سایر برندها، به قیمت منصفانه و مناسب محصولات پی خواهید برد. با خرید تجهیزات تصفیه آب خانگی آکوا پرو ضمن دسترسی دائم و نامحدود به آب شرب سالم و بهداشتی، سلامتی خود و افراد خانواده را تضمین خواهید نمود.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.