فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۰۵۲۷

نرم‌افزار حضور و غیاب کارآمد، چه مشخصاتی دارد؟

نرم‌افزار حضور و غیاب کارآمد، چه مشخصاتی دارد؟

در دنیای دیجیتال امروز که تنوع محصولات و نرم‌افزارها بسیار گسترده‌ و متنوع است، مدیریت حضور‌ و غیاب کارکنان برای هر سازمانی، امری حیاتی است. نرم‌ افزارهای حضور‌ و ‌غیاب، در این زمانه؛ ابزاری کارآمد هستند که به مدیران در امر کنترل تردد و مدیریت زمان پرسنل بسیار کمک می‌کنند. سوالی که اینجا ممکن است؛ ذهن ما را درگیر کند، این است که: با وجود تنوع نرم‌افزارهای موجود دربازار، چگونه می‌توان بهترین آن‌ها انتخاب را کرد؟

در این مطلب قصد داریم به معرفی مشخصات کلیدی بهترین نرم‌افزارهای حضور و غیاب بپردازیم. پس همچنان همراه ما باشید.

بهترین نرم‌افزارهای حضور و غیاب چه مشخصاتی دارند؟

انتخاب یک  نرم‌ افزارهای حضور‌ و ‌غیاب بستگی به نیازها و اولویت‌های هر سازمان دارد. در این بخش ما سعی داریم، مشخصات بهترین نرم‌افزارهای تردد یا حضور و غیاب را به زبانی ساده، اما؛ کامل، با شما در میان بگذاریم:

1.      رابط کاربری ساده

اولین نکته که در انتخاب نرم افزار حضور و غیاب باید به آن توجه کنیم، کار با آن است. نرم‌افزاری بهتر است که کار با آن راحت باشد و کاربر در ورود و یا ثبت اطلاعات و ... در آن، سردرگم و کلافه نشود.

2.      امکان اتصال به دستگاه‌های فیزیکی

نرم‌افزار باید بتواند به آسانی به سایر دستگاه‌های فیزیکی، همچون اثرانگشت یا تشخیص چهره و یا حتی تلفن همراه پرسنلی که در خارج از محل فیزیکی شرکت مشغول به کار هستند، متصل شود.

3.      گزارش‌دهی پیشرفته

امکان تهیه گزارش‌های دقیق و جامع از زمان‌های ورود، خروج، مرخصی‌ها و اضافه‌کاری کارکنان از مشخصات مهم یک نرم‌افزار حضور و غیاب کارآمد است.

4.      امنیت بالا

نرم‌افزار حضور و غیاب کارکنان، به دلیل ثبت اطلاعات شخصی پرسنل، باید امنیت بالایی داشته باشد. بنابراین نرم‌افزاری را خریداری کنید که در این زمینه، بسیار حرفه‌ای رفتار کرده‌باشد و دسترسی به اطلاعات کارکنان به‌صورت ناخواسته، به طور کامل مدیریت شود.

5.      قابلیت ادغام با سایر نرم‌افزارها یا سیستم‌ها

برای هماهنگ‌سازی و یک‌پارچه رفتارکردن هر سازمانی، لازم است؛ که برخی نرم‌افزارهای آن‌، همچون حقوق و دستمزد و منابع انسانی با هم یکی شده و هماهنگ رفتار کنند. یکی از ویژگی‌های نرم‌افزار حضور و غیاب مطلوب، این است که این قابلیت را داشته‌باشد.

6.      قابلیت دسترسی از گوشی همراه

در دنیای امروز، دسترسی به اطلاعات از طریق موبایل، امری مهم و بسیار حیاتی است. مدیران باید بتوانند از طریق گوشی همراه به نرم‌افزار دسترسی داشته باشند.

7.      پشتیبانی و به‌روزرسانی منظم

یک نرم‌افزار خوب، باید به‌طور منظم به‌روزرسانی شود و پشتیبانی مناسبی برای کاربران داشته‌باشد. نرم‌افزار حضور و غیاب جامع و کامل نیز از همین قانون پیروی می‌کند.

8.      سفارشی‌سازی

هر سازمان، نیازهای خاص خودش را دارد. بنابراین، سفارشی‌سازی، برای تطابق با نیازهای خاص سازمان، یکی از قابلیت‌های اساسی است.

9.      اطلاع‌رسانی به موقع

نرم‌افزار باید قابلیت اطلاع‌رسانی به مدیران در مواقع خاص مانند تاخیر در ورود یا غیبت‌های مکرر کارکنان را داشته باشد.

10. مدیریت مرخصی‌ها و تعطیلات

امکان ثبت و مدیریت مرخصی‌ها، تعطیلات رسمی و اضافه‌کاری باید به صورت کارآمد در نرم‌افزار پیاده‌سازی شود.

و اما سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما با 10 نکته مهم در انتخاب بهترین نرم‌افزار حضور و غیاب آشنا سازیم. یادتان باشد، نرم‌افزارهای حضور و غیاب با توجه به نیازهای رو به رشد سازمان‌ها، یکی از ابزارهای حیاتی در مدیریت منابع انسانی هستند. با انتخاب یک نرم‌افزار مطابق با مشخصات فوق، سازمان‌ها می‌توانند از بهره‌وری و کارآیی بیشتری برخوردار باشند.

نرم افزار حضور و غیاب انیگما، یک ابزار بسیار کارآمد برای رسیدن به سیستم مدیریت یکپارچه کارکنان است که تمامی 10 ویژگی اشاره شده در بالا را داراست. این محصول؛ قابلیت نصب روی سرور داخل سازمان یا ابر را دارد و می‌توان بدون مرز و محدودیت، با قیمتی مناسب از سرتاسر جهان تهیه‌ کرد.

نرم‌ افزار حضور و غیاب انیگما، یکی از نرم‌افزارهای متنوع تولید شده توسط «شرکت فدک رایان» است که با تجربه‌ای20 ساله در این زمینه، آماده خدمت‎رسانی به سازمان‌ها و شرکت‌هاست.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.