فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۰۶۸۳

افزایش قابل توجه درآمدهای بانک دی در سال ۱۴۰۱ / بانک دی در مسیر بهبود شاخص‌های عملکردی

افزایش قابل توجه درآمدهای بانک دی در سال 1401 / بانک دی در مسیر بهبود شاخص‌های عملکردی

بررسی گزارش مالی بانک دی در سال 1401 از بهبود محسوس درآمدهای بانک و قدم برداشتن در مسیر اصلاح ترکیب سپرده‌ها و فروش اموال مازاد حکایت دارد.

بانک دی به تازگی صورت‌های مالی سال مالی منتهی به پایان سال 1401 را منتشر کرده که بر اساس آن، وضعیت بانک دی، به ویژه در شاخص‌های درآمدی در مسیر بهبود قرار گرفته و این موضوع سهامداران بانک را نسبت به آینده امیدوار کرده است. این گزارش‌ها همچنین حاکی از آن هستند که بانک در مسیر اصلاح ترکیب سپرده‌ها قدم برداشته تا هزینه‌های خود در آینده را نیز کاهش دهد. به علاوه، بانک دی در موضوع فروش اموال مازاد نیز گام‌های رو به جلویی برداشته است.

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک دی به منظور بررسی و تصویب صورت‌های مالی سال گذشته نیز در روز چهارشنبه، دهم آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

کاهش 22 درصدی زیان بانک دی در سال 1401

بررسی صورت‌های مالی سالانه بانک دی در سال 1401 نشان می‌دهد که درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی بانک با رشد 13 درصدی نسبت به سال 1400 مواجه شده و به سه هزار و 540 میلیارد تومان رسیده است.همچنین درآمد ناشی از اخذ کارمزدهای بانکی رشد 6 درصدی را تجربه کرده و رقم 213 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است. در نتیجه خالص درآمد کارمزد بانک با رشدی 35 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 176 میلیارد تومان افزایش یافته است.

در بخش سود سرمایه‌گذاری‌ها نیز بانک دی عملکرد خوبی را بجا گذاشته و این رقم با رشد 68 درصدی به 840 میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر آن، خالص سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی بانک دی نیز نسبت به سال گذشته بیش از 10 برابر شده و رقم هزار و 178 هزار میلیارد تومانی را برای بانک به ارمغان آورده است.

به این ترتیب بانک دی موفق شده که در سال 1401 وضعیت صورت‌های مالی خود را به طور قابل توجهی کاهش داده و زیان خالص خود را به میزان 22 درصد کاهش دهد.

بانک دی در مسیر اصلاح ترکیب سپرده‌ها

از سویی دیگر، بانک دی به منظور کاهش هزینه‌های خود، سیاست اصلاح ترکیب سپرده را در دستور کار خود قرار داده و این موضوع، موجب آن شده که سپرده‌های کوتاه‌مدت بانک به میزان چهار درصد افزایش یابد. به علاوه، رشد 50 درصدی سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و افزایش 12 درصدی سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری نیز هزینه‌های بانک در آینده را به طور محسوسی کاهش خواهد داد. زیرا از آنجایی که سودی به این دست از سپرده‌ها تعلق نمی‌گیرد، بانک دی با تغییر این ترکیب و حرکت به سوی این افزایش سپرده‌ها، باید سود کمتری پرداخت کند.

درآمد 170 میلیاردی بانک از مسیر فروش اموال مازاد

یکی از سیاست‌های کلی اقتصاد کشور و شبکه بانکی در سال‌های اخیر، تسریع فرآیند واگذاری املاک تملیکی و فروش اموال مازاد بانک‌هاست. بررسی‌ها نشان می‌دهند که بانک دی در این زمینه نیز عملکرد مناسبی از خود بجا گذاشته است و این موضوع می‌تواند به طور همزمان سبب افزایش درآمدها، نسبت‌های نظارتی و نسبت کفایت سرمایه بانک شود.

طبق صورت‌های مالی سال 1401 بانک دی، این بانک در این مدت 12 فقره مزایده برگزار کرده و از محل برگزاری آنها، بیش از 170 میلیارد تومان درآمد داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.