فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۰۸۶۷

اطلاعات+آدرس گمرک بوشهر: مراحل ترخیص کالا از گمرک بوشهر

اطلاعات+آدرس گمرک بوشهر: مراحل ترخیص کالا از گمرک بوشهر

گمرک بوشهر یکی از مهم‌ترین گمرک‌های ایران است که بسیاری از بازرگانان بزرگ کالاهای خود را از آنجا ترخیص می‌کنند.

گمرک بوشهر یکی از مهم‌ترین گمرک‌های ایران است که بسیاری از بازرگانان بزرگ کالاهای خود را از آنجا ترخیص می‌کنند. بوشهر یکی از مهم‌ترین و باقدمت‌ترین بندرهای ایران و حوزه خلیج‌فارس است. بوشهر شهری است که از شمال، جنوب و غرب با خلیج‌فارس در ارتباط بوده به آن راه پیدا می‌کند و بیشتر رونق اقتصادی خود را مدیون صادرات و واردات و همچنین نیروگاه‌های اتمی است.

گمرک بندر بوشهر یکی از مهم‌ترین نقاط برای تجارت برون‌مرزی و ترخیص کالا است. موقعیت خوب شهر بوشهر باعث ایجاد ترافیک زیاد برای ترخیص کالا در این شهر شده است. علاوه بر موقعیت مکانی این گمرک بوشهر، امکان ترخیص ۲۴ ساعته کالا در این گمرک باعث شده است که تاجران زیادی برای ترخیص کالای خود در آن رقابت کنند.

یکی دیگر از دلایل ترافیک بالای ترخیص کالا در این گمرک تخفیفات گمرکی بوده که تا سقف ۲۳ درصد برای برخی از کالاها اعمال می‌شود. یکی از دلایل این تخفیف‌ها عدم توقف کشتی‌ها در دبی است. اگر شماهم می خواهید راجع به آدرس، اطلاعات گمرک بوشهر و مراحل ترخیص کالا از گمرک بوشهر آگاهی بیشتری کسب کنید تا آخر مطلب همراه ما بمانید.

بندر بوشهر

بوشهر هفدهمین استان بزرگ در ایران بوده و قدمتی 5000ساله دارد. بندر بوشهر یکی از معروف‌ترین بندرهای تجاری و توریستی ایران است و بیشتر بازرگانان ایرانی و خارجی از گمرکات فعال در بندر بوشهر برای انجام خدمات بازرگانی و واردات کالاهای خود استفاده می‌کنند.

گمرک بوشهر

گمرک بندر بوشهر یکی از قدیمی‌ترین گمرک‌های کشور می‌باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بزرگ بندر بوشهر داشتن سالن‌های بزرگ و سوله‌هایی با متراژ ۳۷ هزار متر است. همچنین استان بوشهر دارای ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی با کشورهای همسایه می‌باشد.

این موضوع نوعی رکورد برای استان بوشهر به‌حساب می‌آید. به دلیل قرارداشتن نیروگاه اتمی در این بندر، شهر بوشهر از رونق اقتصادی بالایی برخوردار بوده و همچنین به‌عنوان پایتخت انرژی در ایران شناخته می‌شود.

ترخیص بار از گمرک بوشهر

بوشهر یکی از شهرهای جنوبی کشور محسوب شده و این شبه‌جزیره با داشتن ۱۴ کیلومتر طول یکی از مهم‌ترین بنادر کشور برای ترخیص کالا و همچنین تجارت می‌باشد. بوشهر به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خوب خود ترافیک زیادی در ترخیص کالا دارد. این بندر همچنین یکی از پرقدمت‌ترین بنادر کشور نیز می‌باشد.

گمرک بندر بوشهر بزرگ‌ترین پایانه مسافربری و دریایی در خاورمیانه را دارد. بندر بوشهر به دلیل دریافت روزانه ۸ میلیون تن بار با لقب اصلی تجارت‌های بین‌المللی در میان همه شناخته می‌شود. بندر بوشهر مرزهای آبی بسیار پهناوری داشته و از اسکله‎های زیادی برای بارگیری کالاها استفاده می‌کند.

بارگیری و همین‌طور تخلیه کالاها در این بندر با سرعت بالایی انجام می‌شود و این یکی از ویژگی‌های گمرک بندر بوشهر است. اغلب کشتی‌های تجاری که از کشورهایی مانند امارات، سریلانکا، فیلیپین، کره جنوبی و... به سمت ایران فرستاده می‌شوند در این بندر بارگیری شده و تخلیه‌ها در بندر بوشهر انجام می‌شود.

42

ویژگی‌های گمرک بوشهر

  • ترخیص کالا به‌صورت ۲۴ ساعته
  • تخفیفات گمرکی تا سقف ۲۳ الی ۲۵ درصد
  • موقعیت جغرافیایی عالی
  • خدمات‌دهی عالی
  • دارای منابع انرژی بسیار زیاد
  • داراشتن سالن‌های زیاد با ابعاد بزرگ برای نگهداری کالاهای وارداتی و صادراتی
  • ترخیص کالا در مدت ‌زمان بسیار کوتاه

کالاهای صادر شده از بندر بوشهر

بندر بوشهر با کشورهای زیادی ارتباط داشته و همچنین مبادلات زیادی را با این کشورها انجام می‌دهد. باتوجه‌به آمارهای به‌دست ‌آمده صادرات بارهای نفتی و غیرنفتی ایران از گمرک بندر بوشهر به ۲۸ کشور دنیا که ۱۸ کشور آن‌ها در آسیا، شش کشور در اروپا، سه کشور در افریقا و همچنین یک کشور در آمریکای جنوبی انجام شده و از این طریق امتیازهای زیادی را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

بیشترین کالاهایی که از بندر بوشهر به این ۲۸ کشور فرستاده می‌شود عمده کالاهای معدنی، پتروشیمی، آبزیان، صیفی‌جات، میعانات گازی، سبزی‌ها و... هستند که تاجران از این راه درآمد زیادی کسب می‌کنند.

کالاهای وارد شده از بندر بوشهر

همان‌طور که گفته شد بندر بوشهر با کشورهای زیادی در ارتباط است و واردات و صادرات میان آن‌ها برقرار است. محصولاتی که در کشور تولید نمی‌شوند و مردم به آن نیاز دارند از طریق واردات کالا به دست نیازمندان می‌رسند. برخی از مهم‌ترین کالاهایی که از طریق بندر بوشهر وارد کشور می‌شوند عبارت‌اند از:

  • کالاهای ساختمانی
  • لاستیک
  • بلبرینگ
  • شیرآلات صنعتی
  • برنج
  • موز
  • قطعات خودرو و موتورسیکلت
  • سیمان
  • و...

دلایل رونق گمرک بوشهر

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم گمرک بوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خوبی که دارد از رونق اقتصادی بالایی برخوردار می‌باشد. برای ترخیص برخی از کالاها در این گمرک تخفیفات خوبی ارائه می‌شود و به همین دلیل بیشتر تاجران کالاهای خود را در این گمرک ترخیص می‌کنند و آن را به سایر گمرک‌های کشور ترجیح می‌دهند.

مزایای ترخیص بار از گمرک بوشهر

  • استفاده از تخفیفات گمرکی
  • صادرات مجدد کالاهای وارد شده
  • هزینه کم انبار یا دپو کالا
  • دستیابی به منطقه ویژه اقتصادی پارس
  • استفاده از معافیت‌های گمرکی برای کالاهایی که در منطقه تولید شده و وارد کشور می‌شوند.
  • ترانزیت سریع محموله از راه‌های هوایی، زمینی یا دریایی
  • دستیابی به کشورهایی مانند کویت، عربستان، قطر و بحرین
  • ورود کالا به منطقه بدون ثبت سفارش و با حداقل امورات گمرکی
  • نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی پارس به بوشهر

بیشترین تبادلات تجاری بندر گمرک

در سال‌های گذشته بیشترین تبادلات بندر بوشهر با کشورهای انگلیس و هند بوده و بندر بوشهر با این دو کشور ارتباط بسیار نزدیکی داشت. با گسترش بندر بوشهر و افزایش رونق روزانه این بندر بزرگ و همچنین افزایش فعالیت‌های آن در زمینه ارتباطات و تجارت این بندر هم اکنون با ۷۰ کشور ارتباط تجاری دارد.

این عدد نشان‌دهنده شهرت و اعتبار گمرک بوشهر در بین تمامی تاجران می‌باشد. کشورهایی مانند چین فیلیپین امارات و... با کشور ایران از این طریق ارتباطات تجاری سودمندی دارند.

مراحل ترخیص بار از گمرک بوشهر

بندر بوشهر یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین قطب‌های ایران است. این بندر شرکت‌های تجاری هند، انگلیس، فرانسه و هلند را به خود جذب کرده است. در زمان ناصرالدین‌شاه این بندر گمرکی آزاد داشته و واردات بسیاری از کالاها تعرفه گمرکی نداشت.

امروزه ترخیص کالا و هزینه آن از گمرک بوشهر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تاجران است. به دلیل ترافیک بالای گمرک بوشهر برای ترخیص کالا تاجران با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و این به موقعیت جغرافیایی بندر بوشهر وابسته می‌باشد. یکی از دلایل حجم زیاد این ترافیک ها این است که به برخی از کالاها تخفیف گمرکی تعلق می‌گیرد. یکی از دلایل این تخفیف‌های گمرکی عدم توقف کشتی‌ها در دبی است.

یکی از مهم‌ترین دلایل ترافیک سنگین در این بندر خدمات‌دهی و ترخیص بار به‌صورت ۲۴ ساعته است و به همین دلیل بیشتر بازرگانان کالاهای خود را در این بندر ترخیص می‌کنند.

در ادامه برخی از مراحل ترخیص بار از گمرک بوشهر آورده شده است.

  1. واردکردن اطلاعات با سیستمی به نام ELP
  2. دریافت اظهارنامه گمرکی
  3. تعیین مسیر و دریافت کوتاژ
  4. ارزیابی کالاها
  5. دریافت مجوزهای خواسته شده
  6. کارشناسی سرویس
  7. مراجعه به صندوق
  8. انبارداری و پرداخت ده‌درصدی از کرایه حمل
  9. و در نهایت خروج و آزادشدن کالا

هزینه ترخیص کالا از گمرک بوشهر

هزینه ترخیص کالا شامل تمامی مبالغی بوده که در طول ترخیص کالا و تشریفات گمرکی باید بپردازند. این هزینه در تمامی گمرک‌های کشور یکسان بوده و فرق چندانی باهم ندارند؛ اما برخی از کالاها که تخفیفات گمرکی را شامل می‌شوند هزینه ترخیص متفاوت دارند. هزینه‌هایی که از طرف بازرگانن باید  برای ترخیص از بوشهر پرداخت شوند عبارت‌اند از:

  • باربری
  • تخلیه کالا
  • تعرفه آزمایشگاه
  • بسته‌بندی
  • و...

43

آدرس گمرک بوشهر

گمرک بوشهر یکی از معروف‌ترین گمرک‌های کشور بوده و بسیاری از بازرگانان کالاهای خود را از این گمرک ترخیص می‌کنند. در ادامه آدرس گمرک بوشهر و راه‌های ارتباطی با آن آورده شده است.

نشانی گمرک بوشهر: کیلومتر ۸ جاده بوشهر - شیراز، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر.

اطلاعات تماس گمرک: مرکز تلفن: ۳۳۴۵۱۲۲۱-۳۳۴۴۲۱۸۷-۳۳۴۵۴۵۴۲-۰۷۷

تلفن دفتر مدیریت گمرک بوشهر: ۳۳۴۵۴۵۴۰-۰۷۷

شرکت آستریا

شرکت آستریا به‌عنوان یکی از بهترین شرکت‌های فعال در حوزه تجارت و ترخیص کالا آماده هرگونه خدمات‌رسانی به شما می‌باشد و در مدت ‌زمان اندک می‌تواند کالاهای شما از گمرک بوشهر آزاد کند. این شرکت بزرگ دارای افراد باتجربه و متخصص و همچنین متعهد می‌باشد و شما می‌توانید با آسودگی انجام امور خود را به شرکت آستریا بسپارید.

کارشناسان شرکت آستریا در هر زمانی آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند. شما می‌توانید سؤالات خود را در زمینه ترخیص کالا از گمرک بوشهر یا سایر گمرکات کشور از آن‌ها بپرسید. در ادامه راه‌های ارتباطی و همچنین آدرس شرکت آستریا برای دسترسی بهتر آورده شده است.

نشانی: تهران، اشرفی اصفهانی، پایین‌تر از پارک اشرفی اصفهانی، خیابان وحدتی، بن‌بست ۱۲ متری، پلاک ۱، شرکت بازرگانی آستریا

شماره‌تلفن: ۰۲۱۴۴۲۱۹۰۰۲

سخن پایانی

بندر بوشهر یکی از مهم‌ترین مناطق کشور برای تجارت است و حدود ۷۰۰ کیلومتر مرز دریایی با کشورهای همسایه داشته و ارتباط‌های تجاری سودمندی با کشورهای مختلف دارد.

از مهم‌ترین دلایل ترافیک بالا برای ترخیص در این گمرک می‌توان به ترخیص ۲۴ ساعته این بندر اشاره کرد. همچنین تخفیف ۲۳ درصدی برای ترخیص برخی از کالاها در ترافیک بالای این گمرک بی‌دلیل نیست. دلیل اصلی این تخفیفات عدم توقف کشتی در دبی بوده و بارها به‌صورت مستقیم به ایران وارد می‌شوند.

شما می‌توانید برای ترخیص کالا در بوشهر و سایر کارهای تجاری از شرکت بزرگ آستریا کمک بگیرید. در انتها شما می‌توانید سؤالات خود را از کارشناسان آستریا بپرسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.