خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۱۷۶۹

معرفی شرکت‌های تولیدکننده ورق روغنی

معرفی شرکت‌های تولیدکننده ورق روغنی

شرکت‌های تولید کننده ورق روغنی یکی از حیاتی‌ترین صنایعی هستند که نقش مهمی در زنجیره تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف دارند. فناوری‌های پیشرفته تولید و استانداردهای کیفی، اصلی‌ترین عوامل دخیل در کیفیت بالای این محصولات‌اند. ورق‌های روغنی به‌عنوان ماده اولیه در صنایع لوازم خانگی، قطعات صنعتی، صنعت خودروسازی و... نقش حیاتی دارند؛ به‌همین دلیل، کیفیت خوبشان هم مهم است.

شرکت‌های تولید کننده ورق روغنی یکی از حیاتی‌ترین صنایعی هستند که نقش مهمی در زنجیره تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف دارند. فناوری‌های پیشرفته تولید و استانداردهای کیفی، اصلی‌ترین عوامل دخیل در کیفیت بالای این محصولات‌اند. ورق‌های روغنی به‌عنوان ماده اولیه در صنایع لوازم خانگی، قطعات صنعتی، صنعت خودروسازی و... نقش حیاتی دارند؛ به‌همین دلیل، کیفیت خوبشان هم مهم است.

مهم است بدانید، خرید ورق روغنی از تولیدکنندگان برتر و معتبر اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه تولیدکنندگان بنام ورق‌های روغنی، کیفیت بالا و قیمت مناسب این محصولات را تضمین می‌کنند. خرید این محصولات با قیمت مقرون‌به‌صرفه به‌عنوان عامل کلیدی در زنجیره تامین مواد اولیه صنایع مختلف، نیازمند تجربه و دقت کافی در انتخاب تولیدکننده معتبر است. به‌همین دلیل، باید با نهایت دقت و بررسی بازار، بتوانید مناسب‌ترین خرید را داشته باشید. شما باید با شرکت‌های تولید کننده ورق روغنی و محصولات متنوع آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید.

نحوه تولید ورق روغنی و مدل‌های مختلف آن

بد نیست، قبل از پرداختن به معرفی تولید کننده ورق روغنی، کمی با فرآیند تولید این ورق‌ها آشنا شویم. ورق روغنی که به‌عنوان ورق سرد هم شناخته می‌شود، یک صفحه فلزی با کیفیت بالا است که به‌وسیله فرآیند نورد سرد تولید می‌شود. نورد سرد کیفیت کلی ورق را افزایش می‌دهد و آن را برای کاربردهای تخصصی آماده می‌کند که دقت و زیبایی‌شناسی در آن‌ها بسیار مهم است. بسته به نوع آلیاژ مورد استفاده و عملیات حرارتی اعمال‌شده، مدل‌های مختلفی از ورق‌های روغنی تولید می‌شوند. ورق‌های معمولی (ST12)، ورق‌های نیمه‌کششی (ST13)، ورق‌های فوق کششی (ST14)، ورق‌های روغنی لعابدار (EK2) و ورق‌های روغنی ضد زنگ  (QSTE) انواع این محصولات‌اند.

تولید ورق روغنی با فرآیند نورد گرم آغاز می شود که در آن ورق سیاه تولید می‌شود. ورق سیاه که ضخامت بالایی دارد، اسیدشویی می‌شود تا پوسته‌های روی سطح آن که باعث کدری و  رنگ سیاه می‌شوند، از بین بروند. سپس در مرحله نورد سرد، ضخامت صفحات تا سطح مورد نظر کاهش می‌یابد. در نهایت، با پاشیدن یک روان‌ساز روی ورق یا غلتک‌ها، ورق را به اصطلاح روغن‌کاری می‌کنند.

در تولید ورق روغنی یکی از دو روش روغن‌کاری مخلوط یا روغن‌کاری هیدرودینامیکی به‌کار گرفته می‌شود. روان‌ساز مختلط، مکانیزم غالب در نورد سرد است و منجر به یک سطح شفاف و براق می‌شود. روان‌ساز هیدرودینامیکی، روش سریع‌تری‌ست؛ اما در این روش زبری روی سطح باقی می‌ماند.

همچنین ورق‌های تولیدشده به‌وسیله روان‌ساز هیدرودینامیکی معمولا تیره و مات هستند و برای بسیاری از کاربردها مناسب نیستند. از نظر ابعاد استاندارد، ورق روغنی عرض 100 و 125 سانتی‌متر و ضخامتی در حدود 0.3 تا 4 میلی‌متر دارد. اگر قصد خرید ورق روغنی را دارید بهتر است چند تولید کننده ورق روغنی ایرانی را بشناسید.

تولیدکنندگان ورق روغنی در ایران

قیمت ورق روغنی  بسته به برند و تولید کننده ورق روغنی متفاوت است. ایران یکی از مهم‌ترین تولیدکننده‌های فولاد جهان است و این فولاد را سه کارخانه فولاد مبارکه، فولاد غرب آسیا و فولاد هفت الماس تولید می‌کنند. شما برای خرید ورق روغنی باید یکی از این برندها را انتخاب کنید که هرکدام مشخصات خاص خود را دارند.

502

 

فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تولید کننده ورق روغنی و قطب مهم صنعتی تولید فولاد در ایران است. این کارخانه از بدو تاسیس در سال 1360، همواره محصولات باکیفیت را عرضه کرده و جایگاه خود را به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر در این صنعت به‌دست آورده است. کارخانه فولاد مبارکه در زمینه تولید انواع شمش، ورق فولادی و انواع ورق روغنی تخصص دارد. ورق‌های تولیدشده در کارخانه فولاد مبارکه رول و ورق سرد نورددیده، رول و ورق گرم نورددیده و انواع ورق‌های رنگی، گالوانیزه و قلع اندود است که از انواع ورق‌های پوشش‌دار هستند. ضخامت ورق روغنی تولیدشده در فولاد مبارکه بین 0.35 تا 3 میلی‌متر است.

استانداردهای مورد استفاده در ورق روغنی فولاد مبارکه DIN، JIS، MSC-STD، BS، EN B53  و  SAE هستند. در کارخانه فولاد مبارکه و در خطوط برش، براساس درخواست مشتری، کلاف‌ها بازرسی‌شده و عملیات کناره‌بری و برش عرضی ورق‌ها انجام می‌شود. در مجموع، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در لیست پیشروترین و بهترین تولید کننده ورق روغنی در ایران است. قیمت ورق روغنی  فولاد مبارکه هم نسبت به برندهای دیگر کمی بیشتر است.

فولاد غرب آسیا

دومین تولید کننده ورق روغنی مهم داخلی، کارخانه فولاد غرب آسیاست. کارخانه فولاد غرب با هدف تولید 550 هزارتن ورق سرد در سال با استاندارد بین‌المللی و ضخامت 0.18 تا 3 میلی‌متر راه‌اندازی شده است. محصولات کارخانه فولاد غرب آسیا بیشتر در صنایع خودروسازی، ساختمان، لوازم خانگی، ورق رنگی، ورق گالوانیزه و در قوطی‌سازی استفاده می‌شوند. فولاد غرب آسیا تولید کننده ورق روغنی با استانداردهای بین‌المللی  DIN، JIS، SAE/AISI، ASTM،EN  و BS و استاندارد ملی ایران ISIRI شماره ۵۷۲۳  است.

فولاد هفت الماس

سومین تولید کننده ورق روغنی که باید از آن نام ببریم، کارخانه فولاد هفت الماس است. فولاد هفت الماس انواع ورق روغنی را به شکل‌های کلاف، کلاف نواری و ورق مسطح تولید می‌کند. محصولات این کارخانه مطابق استانداردهای روز بین‌المللی مانند EN 10130-2006 تولید می‌شوند و ویژگی‌های مختلفی دارند. ضخامت ورق روغنی تولید فولاد هفت الماس 0.18 تا 2.5 است و قیمت ورق روغنی این برند هم متفاوت از دو کارخانه قبلی‌ست. کارخانه فولاد هفت الماس در تولید ورق روغنی از استاندارهای DIN 1623 – JIS G 3141 – EN 10131 – EN 10130 – SAE1006 to SAE 1012 – ISIR 5723 پیروی می‌کند.

خرید ورق روغنی به چه طریقی میسر است؟

برای خرید ورق روغنی سه گزینه اصلی خرید مستقیم از کارخانه، خرید از بازار  یا خرید از بورس کالا را پیش رو دارید. هر روش ملاحظات خاص خود را دارد که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

خرید مستقیم از کارخانه

خرید از تولید کننده ورق روغنی یا کارخانه؛ به‌خصوص برای خرید با حجم بالا مناسب و معمولا مقرون‌به‌صرفه است. باید توجه داشته باشید که کارخانه، عرضه روزانه ورق روغنی را ندارد و در این روش امکان خرید تناژ پایین را هم ندارید. پس اگر به خرید ورق روغنی در تعداد رول پایین نیاز دارید این روش خرید مناسب شما نیست. فراموش نکنید که در خرید ورق روغنی از کارخانه، قیمت حمل بار را هم به قیمت ورق روغنی  اضافه کنید.

503

خرید از شرکت‌‌‌‌‌ها یا بنگاه‌های فروش

بهترین روش خرید ورق روغنی در رول پایین و کاهش هزینه حمل بار و درنهایت کاهش قیمت ورق روغنی  نهایی، خرید از شرکت‌های بازرگانی و بنگاه‌هاست. یکی از معتبرترین شرکت‌ها برای خرید ورق روغنی، شرکت صباپروفیل است. ارسال سریع، تنوع گسترده محصولات، تخفیف برای خدمات طلایی، امکان خرید در هر نقطه‌ای از ایران و 7 روز ضمانت برگشت کالا بخشی از مزایای خرید ورق‌های روغنی و محصولات فولادی از صبا پروفیل هستند. می‌توانید از طریق این شرکت‌ها خرید جزئی ورق روغنی یا خرید با تعداد رول پایین را به‌راحتی انجام دهید. این شرکت‌ها نزدیک‌ترین انبار ورق روغنی به پروژه شما را انتخاب می‌کنند و هزینه حمل‌ونقل و درنتیجه قیمت نهایی را به‌حداقل می‌رساند.

خرید از بورس کالا

خرید از بورس کالا هم روش بسیار خوب دیگری برای خرید ورق روغنی است. اشکال این روش این است که خرید از بورس برای همه امکان‌پذیر نیست و دردسرهای گرفتن کد بورسی و امکان معاملات را دارد. عموما کارخانجات دارای سهمیه می‌توانند بر اساس قیمت ورق روغنی  از بورس کالا خرید کنند.

شایان ذکر است که شرکت‌های بازرگانی معتبری مانند صباپروفیل انعطاف‌پذیری برای فروش ورق روغنی کم‌حجم را دارند. همچین شرکت‌هایی امکان خرید از کارخانه‌هایی را دارند که محصولات را به‌صورت مستقیم به مشتریان عرضه نمی‌کنند. برای انتخاب بهترین روش خرید ورق روغنی، نیازها، بودجه و حمل‌ونقل خود را در نظر بگیرید.

ورق روغنی باکیفیت را در سریع‌ترین زمان از صباپروفیل تهیه کنید

به‌طور خلاصه، مدل‌های مختلفی از ورق‌های روغنی وجود دارند که هر کدام دارای آلیاژها و عملیات حرارتی متفاوتی هستند و کاربردها و قیمت متفاوتی دارند. مهم‌ترین تولیدکنندگان ورق روغنی در ایران 3 کارخانه فولاد مبارکه، فولاد غرب آسیا و فولاد هفت الماس هستند. شما می‌توانید ورق روغنی را در حجم بالا از کارخانه و بورس تهیه کنید یا از شرکت‌ها و بنگاه‌های منعطف‌تر مانند صباپروفیل که هم ضمانت کیفیت دارند و هم امکان خرید در حجم‌های پایین را به شما می‌دهند، خریداری کنید. در هرصورت حتما قبل از خرید استعلام قیمت بگیرید تا بهترین خرید را انجام دهید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.