فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۱۹۰۱

بهترین رژیم غذایی برای بیماران قلبی که باید بدانید

بهترین رژیم غذایی برای بیماران قلبی که باید بدانید

اگر ناراحتی قلبی دارید برای دریافت بهترین رژیم غذایی بهتر است ابتدا با دکتر قلب آنلاین مشورت کنید. معمولا پزشک در خصوص بایدها و نبایدهای تغذیه، شما را به‌ طور کامل راهنمایی می‌کند. اما قطعا این راهنمایی به‌گونه‌ای نخواهد بود که در آخر لیست غذاهای مورد نیاز را در دست داشته باشید.

اگر ناراحتی قلبی دارید برای دریافت بهترین رژیم غذایی بهتر است ابتدا با دکتر قلب آنلاین مشورت کنید. معمولا پزشک در خصوص بایدها و نبایدهای تغذیه، شما را به‌ طور کامل راهنمایی می‌کند. اما قطعا این راهنمایی به‌گونه‌ای نخواهد بود که در آخر لیست غذاهای مورد نیاز را در دست داشته باشید.

به همین دلیل بیماران قلبی نیاز دارند با متخصص تغذیه نیز مشورت کنند. در این شرایط افراد می‌توانند با توجه به نظر پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلف بهترین رژیم غذایی را داشته باشند.

ما در این مقاله می‌خواهیم بهترین رژیم غذایی را که هر فرد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌تواند داشته باشد بررسی کنیم. اگر شما یا یکی از نزدیکانتان به این بیماری‌ها مبتلا هستید علاوه‌بر مطالعه این متن بهتر است از پزشکان سامانه دکترتو به‌صورت آنلاین مشورت بگیرید تا هیچ اشتباهی در برنامه تغذیه شما رخ ندهد.

نظر دکتر قلب آنلاین درخصوص تغذیه بیماران قلبی

طبق نظر متخصصین قلب، همه افراد می‌توانند با داشتن رژیم غذایی سالم از بروز یا تشدید بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند. در واقع تغذیه شاید علت مستقلی نباشد؛ اما تاثیر بسیار زیادی بر این بیماری خواهد داشت.

‌ با رزرو نوبت از دکتر قلب آنلاین و شرح دادن شرایط خود برای وی، معمولا پزشک شما را از مصرف غذاهای چرب، شور و دارای قندهای مصنوعی منع می‌کند. در مقابل داشتن برنامه‌ای شامل انواع غذای سالم و ارگانیک را به شما توصیه خواهد کرد.

کسب مشاوره آنلاین دکتر قلب و عروق برای همه افراد که به این عارضه‌ها مبتلا هستند ضروری است. شما باید شرایط خود و شدت بیماری را برای پزشک شرح دهید تا بهترین توصیه‌های غذایی را برایتان در نظر بگیرد.

پزشک آنلاین قلب و عروق معمولا برنامه غذایی افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که کم‌ترین میزان مصرف چربی و سدیم را داشته باشند. سدیم تاثیر بسیار زیادی بر افزایش فشار خون دارد که نتیجه آن بروز عارضه‌های قلبی خواهد بود.

نظر متخصص تغذیه آنلاین درخصوص غذاهای مجاز برای بیماران قلبی

بهترین کار برای اطلاع از غذاهای مناسب افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی کسب مشاوره از متخصص تغذیه آنلاین است. اما به‌طورکلی طبق نظر متخصصان قلب و تغذیه مصرف به‌اندازه مواد غذایی زیر منعی ندارد.

  • نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، چای و آب.
  • لبنیات کم‌چرب یا حداقل با یک ‌‌درصد چربی مانند شیر، ماست و پنیر.
  • سبزیجات تمیز و شسته‌شده به‌صورت خام یا کنسروی که کاملا کم‌سدیم باشند.
  • مصرف میوه‌های تازه و یخ‌زده مجاز است.
  • بیماران قلبی در استفاده از روغن باید کاملا محتاط باشند. در این شرایط مصرف روغن‌هایی مانند زیتون، بادام‌زمینی، آفتا‌بگردان، سویا و روغن‌های گیاهی رقیق در حد کم مجاز است.
  • مصرف گوشت مرغ بدون پوست و گوشت گاو بدون چربی در حد کم‌ضرری ندارد. اما طبق نظر دکتر قلب آنلاین بهتر است پروتئین‌های گیاهی سفید جایگزین گوشت قرمز و تخم‌مرغ شوند همچنین مصرف ماهی، لوبیا، نخود خشک، غذاهای سرد تهیه‌شده با پروتئین سویا، آجیل و کره آجیل منعی ندارد.

2

 

مواد غذایی منع‌ شده برای بیماران قلبی توسط متخصص تغذیه آنلاین

اگر پس از مشورت با دکتر قلب، با دکتر تغذیه آنلاین نیز صحبت کنید علاوه‌بر مواد غذایی مجاز موارد غیرمجاز را نیز به شما اعلام می‌کند تا با عدم مصرف آن‌ها از پیشرفت بیماری خود جلوگیری کنید.

متخصص تغذیه آنلاین در خصوص منع مواد غذایی تاکید بسیاری بر عدم مصرف نمک و چربی‌های اشباع‌شده دارد. این نمونه‌ چربی‌ها در مواد غذایی مانند گوشت گاو به‌وفور دیده می‌شوند. به‌طورکلی افراد دارای بیماری‌های قلبی تا حد امکان باید از مصرف مواد غذایی زیر پرهیز کنند.

  • مصرف شیر کامل با 2 درصد چربی یا بیشتر به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. خامه ترش، پنیر خامه‌ای، پنیر پرچرب و ماست یا بستنی که با استفاده از شیر کامل تهیه شوند نیز مضر هستند.
  • انواع شیرینی‌ها مانند بیسکوییت، دونات، کلوچه، کروسان و همچنین تنقلاتی مانند کراکر معمولی، پفک پنیری، چیپس، ذرت بو داده و سایر اسنک‌هایی که با استفاده از روغن نیمه هیدروژنه تولید می‌شوند.
  • بیماران قلبی با کسب مشاوره آنلاین تغذیه معمولا در خصوص مصرف سبزیجات سرخ‌شده و این دسته از مواد غذایی که با کره، پنیر یا سس خامه‌ای تهیه می‌شوند منع خواهند شد.
  • میوه‌هایی که سرو آن‌ها با کره یا خامه انجام می‌شود یا میوه‌های سرخ‌شده نیز در مواد غذایی مضر قرار دارند.
  • روغن هسته خرما، روغن نخل، روغن‌های نیمه‌‌هیدروژنه و روغن نارگیل.
  • گوشت گاو چرب، گوشت پرچرب، بیکن، هات‌داگ، سوسیس، گوشت چرخ‌کرده معمولی، سالامی، مرغ سرخ‌شده، مرغ با پوست، جگر، مغز، زرده تخم‌مرغ یا تخم‌مرغ کامل.

3

مواد غذایی سالم برای بیماران قلبی

دکتر قلب آنلاین در خصوص مواد غذایی که باید بیشتر مصرف شوند شما را راهنمایی می‌کند. اما برای اینکه یک رژیم غذایی سالم و کامل داشته باشید بهتر است از متخصص تغذیه آنلاین نیز مشورت بگیرید. با توجه به نظر این پزشکان باید گفت وجود مواد غذایی زیر در برنامه غذایی بیماران قلبی بسیار مفید خواهد بود.

مصرف سبزی‌جات سبزبرگ توسط بیماران قلبی

از این مواد غذایی سالم باید به اسفناج، کلم‌پیچ و کولارد اشاره کرد. این سبزیجات به‌ دلیل بهره‌مندی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها برای همه افراد به‌خصوص بیماران قلبی به یکی از بهترین مواد غذایی تبدیل‌شده‌اند.

مصرف غلات کامل توسط بیماران قلبی

غلات کامل یعنی سبوس، آندوسپرم و ریشه غلات در کنار یکدیگر استفاده شود. از این نوع غلات باید به گندم کامل، جو، جو 2 سر، گندم سیاه، برنج قهوه‌ای و چاودار اشاره کرد.

بهترین روش مشورت با پزشک

برای اینکه با پزشک متخصص در خصوص بیماری قلبی خود و کسب بهترین برنامه تغذیه صحبت کنید، بهترین روش استفاده از خدمات مشاوره تلفنی دکتر قلب در سامانه دکترتو است.

استفاده از خدمات مشاوره آنلاین در زمان کوتاه‌تری نسبت به مراجعه حضوری انجام خواهد شد. ضمن اینکه هزینه این خدمات نیز بسیار کم‌تر از مراجعه حضوری است. به همین دلیل نیز طرفداران زیادی دارد.

جمع‌بندی

بیماران قلبی همواره باید در خصوص علائم خود و شدت بیماری با دکتر قلب آنلاین گفت‌وگو داشته باشند. ضمن اینکه این بیماران می‌توانند اطلاعات لازم را در خصوص مواد غذایی مصرفی برنامه رژیمی خود به ‌دست بیاورند.

به‌طورکلی بیماران قلبی باید در رابطه با تغذیه خود بسیار حساس باشند. به همین دلیل نیز علاوه‌بر کسب راهنمایی‌های لازم از پزشک قلب، باید با متخصص تغذیه نیز مشورت کنند. این متخصصین معمولا بیماران را از مصرف غذاهای چرب و شور منع خواهند کرد. برای دریافت مشاوره دقیق می‌توانید به سامانه آنلاین دکترتو مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.