فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۲۵۳۶

تفریحات شبانه پوکت را از دست ندهید

تفریحات شبانه پوکت را از دست ندهید

اگر همیشه برای سفرهای خارجی کوتاه، ترکیه را به‌عنوان انتخاب اول خود قرار داده‌اید، خوب است این بار مقصد را تغییر دهید و کمی به‌سمت شرق آسیا بروید.

اگر همیشه برای سفرهای خارجی کوتاه، ترکیه را به‌عنوان انتخاب اول خود قرار داده‌اید، خوب است این بار مقصد را تغییر دهید و کمی به‌سمت شرق آسیا بروید. کشورهای استوایی در نیمه شرقی بزرگ‌ترین قاره زمین، با طبیعتی بکر و رویایی، شما را به خاطره‌انگیزترین سفر عمرتان دعوت می‌کنند. یکی از زیباترین کشورهای شرق آسیایی که طرفداران زیادی هم دارد، تایلند است. این کشور به‌سبب طبیعت بکر و کارت پستالی خود، نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده و توانسته است به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل شود. در این مقاله به تفریحات و هتل های پوکت خواهیم پرداخت.

پوکت کجاست؟

پوکت ممکن است نامی ناآشنا برای ایرانیان بوده و نسبت‌به شهرهای کشورهایی چون ترکیه و امارات، کمتر شناخته شده باشد. این شهر در حقیقت جزیره‌ای در کشور تایلند است که چندین و چند جزیره کوچک دیگر را نیز اطراف خود دارد. پوکت به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره تایلند شناخته شده و فرودگاه اختصاصی خود را نیز دارد. به عبارتی می‌توانید با پرواز مستقیم به پوکت برسید. این شهر از دو بخش پوکت قدیمی و پوکت جدید تشکیل شده است و هر بخش از آن دیدنی‌هایی دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. بخش قدیمی شهر بافت سنتی تایلندی را شامل می‌شود که حس‌وحالی جالب را به شما القا می‌کنند. بخش جدید هم پر از دیدنی‌ها و هتل های لوکسی است که آماده میزبانی از مسافران هستند.

آب و هوای پوکت به‌سبب موقعیت قرارگیری این جزیره، استوایی است. به همین خاطر در اغلب ماه‌های سال برای بازدید از گردشگران آماده است. بااین‌حال در نیمه اول سال یعنی بهار و تابستان، باران‌های موسمی می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند. بهترین فصل برای سفر به پوکت، پاییز و یا زمستان است.

آیا برای سفر به پوکت به ویزا نیاز است؟

برای آن‌که به تایلند و شهر زیبای پوکت سفر کنید، می‌بایست ویزای تایلند را تهیه کنید. این ویزا در انواع مختلفی عرضه می‌شود و دریافت آن نیز چندان سخت نیست. به‌راحتی می‌توانید نسبت‌به دریافت ویزای توریستی تایلند اقدام کرده و از سفر خود لذت ببرید. انواع ویزای توریستی را در ادامه بررسی کرده‌ایم:

  • ویزای یک بار ورود:  با ویزای یک بار ورود تایلند می‌توانید برای یک بار به تایلند سفر کرده و بین ۱ تا ۵۸ روز در آن اقامت داشته باشید.
  • ویزای چند بار ورود: این نوع ویزا به مدت ۶ ماه اعتبار دارد؛ اما در هر بار ورود خود به تایلند، نهایتاً می‌توانید ۵۸ روز در این کشور بمانید. پس از ۵۸ روز باید از تایلند خارج شده و دوباره وارد شوید.

تفریحات رویایی پوکت در سفری چند روزه 

شهر زیبای پوکت پر از جاذبه‌های دیدنی و هیجان‌انگیزی است که نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. با اقامت در یکی از هتل های پوکت می‌توانید به‌راحتی تا چندین روز از گوشه‌گوشه این جزیره زیبا دیدن کرده و نهایت لذت را ببرید. در ادامه چند مورد از تفریحات مهیج و شبانه این شهر را بررسی خواهیم کرد:

41

شهر قدیم پوکت

اگر به هنر و معماری علاقه‌مندید، نباید شهر قدیم پوکت را از دست بدهید. این شهر رویایی بازمانده دوران مستعمره بودن تایلند است. زمان‌هایی که پوکت یک معدن قلع ارزشمند داشت و چینی‌ها، مالایی‌ها و پرتغالی‌ها به آن هجوم می‌بردند، آثاری از هنر و معماری خود را بر تن پوکت بر جای گذاشتند که این روزها به سوژه خوبی برای تماشا و جذب توریست تبدیل شده‌اند. ترکیبی از رنگ‌های گوناگون و زیبایی چشم‌نواز معماری، قطعاً شما را به وجد خواهد آورد.

نمای کاتا

در قسمت جنوبی ساحل کاتا نوی بر فراز تپه‌ها، نمای کاتا واقع شده است که درحقیقت پوکت‌ را از سطحی بالاتر به نمایش می‌گذارد. دریای آندامان و سواحل زیبای تایلند، از این منظره هویدا می‌شوند و می‌توانید روز و شب قاب زیبایی از جزیره غرق در شادی را مشاهده کنید. نمای کاتا یکی از محبوب‌ترین دیدنی های پوکت است.

بازار شبانه پوکت

در ادامه اقامتتان در پوکت، خوب است برای تفریحات شبانه، سری به بازار شبانه پوکت بزنید. در این بازار هر آنچه که فکر کنید عرضه می‌شود؛ از لباس و خوراکی گرفته تا اجناس دست دوم و…، در هر غرفه از بازار برای بازدید افراد محلی و مسافران قرار داده می‌شوند. بهترین زمان بازدید از این بازار، حوالی غروب آفتاب است. در این زمان می‌توانید نهایت لذت را از این بازار محلی در روزهای آخر هفته ببرید.

ساحل پاتونگ

مرکز تفریحات شبانه پوکت ساحل پاتونگ است. تفریحات متنوعی در طول این ساحل زیبا قرار گرفته‌اند که هریک به‌نوعی هیجان را به وجودتان تزریق خواهند کرد. در سال پاتونگ می‌توانید پاراسل‌سواری را تجربه کرده و تفریحات آبی دیگر را نیز امتحان کنید. این ساحل نیز همچون سایر سواحل تایلند، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی دارد که می‌توانید برای تهیه غذا و نوشیدنی به آن‌ها مراجعه کنید.

چگونه رزرو هتل های پوکت را انجام دهیم؟

جزیره پوکت همچون هر شهر توریستی دیگر در تلاش است تا شرایط ایده‌آلی را برای مسافران تأمین کند. هتل های متنوعی در سطح شهر وجود دارند که بسته به نیاز و بودجه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را رزرو کنید. اگر هزینه زیادی بابت راحتی خود می‌پردازید، هتل های پنج ستاره و لوکس بسیار مناسب‌اند.

اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید، می‌توانید در هاستل‌ها یا مسافرخانه‌ها ساکن شوید. تحت هر شرایطی پوکت گزینه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد تا نهایت لذت را از سفر خود ببرید. در ادامه روشی برای رزرو هرچه آسان‌تر هتل در پوکت را به شما معرفی خواهیم کرد.

42

تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل های پوکت با فلای تودی

برای سفر به پوکت، لازم است دو اقدام اساسی را از مدتی قبل انجام دهید. پس از تهیه ویزا ابتدا هتل را رزرو کنید و سپس به‌دنبال بلیط هواپیما باشید. برای این کار می‌توانید سری به «وب‌سایت فلای تودی» بزنید و از قسمت بلیط هواپیما، ارزان‌ترین بلیط‌ها را خریداری کنید؛ همچنین قسمتی برای رزرو هتل نیز در نظر گرفته شده است که در عرض چند ثانیه می‌توانید اتاقی در هتل موردنظر خود رزرو کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.