فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۳۰۰۸

تعمیر گوشی شیائومی را به نمایندگی بسپاریم یا افراد متفرقه؟

تعمیر گوشی شیائومی را به نمایندگی بسپاریم یا افراد متفرقه؟

شیائومی را می‌توان یکی از برندهای برتر عرضه کننده گوشی تلفن همراه در سراسر جهان دانست. همانند سایر دستگاه‌های مشابه، گوشی‌های شیائومی نیز ممکن است، دچار مشکلاتی شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. حال سؤال پیش می‌‌آید که تعمیر گوشی شیائومی را به نمایندگی بسپاریم یا افراد متفرقه؟

شیائومی را می‌توان یکی از برندهای برتر عرضه کننده گوشی تلفن همراه در سراسر جهان دانست. همانند سایر دستگاه‌های مشابه، گوشی‌های شیائومی نیز ممکن است، دچار مشکلاتی شده و نیاز به تعمیر داشته باشند. حال سؤال پیش می‌‌آید که تعمیر گوشی شیائومی را به نمایندگی بسپاریم یا افراد متفرقه؟

در پاسخ به پرسش مطرح شده باید گفت که به احتمال قریب به یقین، سپردن کار تعمیر هر وسیله به نمایندگی آن بهتر است؛ اما برای پی بردن به مزایای تعمیر گوشی شیائومی توسط نمایندگی آن، پیشنهاد می‌کنیم، این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

گوشی شیائومی

شیائومی، برند مشهوری است و کمتر کسی پیدا می‌شود که در هنگام خرید تلفن همراه، مدل‌های مختلف موبایل شیائومی را بررسی نکند.

شایان ذکر است که برخلاف باور برخی افراد، گوشی‌های اصل شیائومی که در سطح بین المللی ساخته شده‌اند، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این گوشی‌ها از نظر تنوع مدل، عالی بوده و در مقایسه با امکانات خود، قیمت بسیار مناسبی دارند. در واقع علت اصلی محبوبیت برند شیائومی، تولید گوشی‌های مدرن و باکیفیت و عرضه آنان با قیمتی ارزان‌تر از سایر برندهاست.

تنوع گوشی‌های شیائومی از نظر مدل، کاربرد و قیمت به حدی است که هر کس با هر نیاز، سلیقه و بودجه‌ای می‌تواند، از بین آنها انتخاب کند.

بیان این نکته نیز لازم است که علت ارزان بودن گوشی‌های شیائومی، روش‌های خاصی است که این برند، برای تبلیغات و بازاریابی محصولات خود در نظر می‌گیرد. به عبارت دیگر پایین‌تر بودن قیمت موبایل‌های شیائومی نسبت به سایر برندهای مشهور، ارتباطی با کیفیت آنها ندارد.

تعمیرات گوشی شیائومی

2

همان گونه که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، گوشی‌های شیائومی نیز ممکن است در طول عمر خود با مشکلاتی مواجه شوند. بدون شک بهترین راه برای تعمیر این گوشی‌ها، کمک گرفتن از مراکز معتبری است که به صورت تخصصی بر روی برند شیائومی کار می‌کنند.

بدیهی است، تعمیرات گوشی شیائومی و در ادامه تعرفه آن، بستگی به نوع مشکل و میزان خرابی دستگاه دارد. به عنوان توضیح بیشتر باید اضافه کرد که گاهی اوقات، با انجام یک سری تنظیمات نرم افزاری ساده، ایراد گوشی برطرف می‌شود؛ در حالی که برخی مواقع، با مشکلات سخت افزاری پیچیده مواجه بوده و یک یا چند قطعه از گوشی را باید تعویض کنیم.

به طور کلی تعمیرات گوشی شیائومی را می‌توان به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم نمود. در ادامه، سه مورد از رایج‌ترین آنها را توضیح می‌دهیم.

خاموش شدن خودکار گوشی شیائومی

یکی از رایج‌ترین مشکلات گوشی شیائومی، خاموش یا ری استارت شدن ناگهانی آن است. علت اصلی این اتفاق، خرابی برد گوشی می‌باشد و طبیعتاً برای برطرف نمودن آن باید برد را تعمیر یا تعویض کرد.

سایر دلایل خاموش شدن خودکار گوشی شیائومی عبارتند از:

  • خرابی باتری
  • خرابی هارد
  • ضربه دیدن گوشی
  • آب خوردگی گوشی
  • مشکلات نرم افزاری

در اغلب موارد، باتری، هارد یا قطعه خراب را باید تعویض کرد، تا مشکل مطرح شده، برطرف گردد. در خصوص سایر دلایل باید گفت که نیاز به بررسی تخصصی دارند.

مشکلات مربوط به شارژ شدن گوشی شیائومی

مواقعی پیش می‌آید که گوشی شیائومی شارژ نمی‌شود، یا دیر شارژ می‌شود؛ همچنین ممکن است، با مشکلاتی از قبیل قطع و وصل شدن در حین شارژ شدن باتری گوشی مواجه شوید.

شارژ نشدن گوشی دلایل متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کثیف یا خراب بودن سوکت شارژ گوشی
  • مشکلی در کابل شارژ وجود دارد.
  • مشکل از پریز و برق رسانی به شارژر است.
  • شارژر، نامناسب است.
  • برد شارژ گوشی ایراد دارد.
  • مشکل از آی سی شارژ یا منبع تغذیه است.

موارد بالا، با برطرف کردن علت ایجاد مشکل، تعویض قطعه خراب یا استفاده از کابل و آداپتور شارژ سالم و اورجینال، برطرف می‌گردند.

هنگ کردن گوشی شیائومی

این مشکل ممکن است، به علت ضربه خوردن گوشی، پر بودن حافظه یا یک سری مشکلات نرم افزاری به وجود آید. در گام نخست توصیه می‌شود، گوشی را ری استارت و ویروس کشی نموده و بخشی از حافظه آن را آزاد کنید.

در صورت حل نشدن مشکل، بهتر است، گوشی را به یک مرکز تخصصی و معتبر بسپارید، تا دستگاه را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری عیب یابی نماید. یکی از مهم‌ترین دلایل هنگ کردن گوشی شیائومی، خرابی هارد آن است و طبیعتاً با تعویض هارد، مشکل، حل می‌گردد.

نمایندگی تعمیرات گوشی شیائومی بهتر است یا افراد متفرقه؟

3

پس از آشنایی اولیه با گوشی شیائومی و مشکلات احتمالی آن، نوبت به پاسخ پرسش مطرح شده در ابتدای مقاله می‌رسد. از این رو لازم است، چند نکته را در خصوص تعمیر گوشی شیائومی بیان کنیم.

  1. به طور کلی هر گوشی تلفن همراه، سیستم خاص خود را دارد. به خصوص برند معتبری مانند شیائومی، دارای سیستم سخت افزاری و نرم افزاری منحصر به فرد خود است؛ به همین دلیل سپردن کار تعمیر آن به نمایندگی معتبر، بهترین کار می‌باشد.
  2. در صورتی که تعمیر گوشی شیائومی، توسط فرد غیر حرفه‌ای انجام شود، ممکن است شاهد پیشرفت مشکل و حتی ایجاد آسیب‌های بیشتر باشیم. در مواردی، مشکل مد نظر ما در ظاهر حل شده اما مشکلات جدیدی برای دستگاه ایجاد می‌شود.
  3. استفاده از قطعات اصل و اورجینال مناسب گوشی شیائومی، یکی از مهم‌ترین اصول تعمیر آن به شیوه صحیح است؛ در غیر اینصورت قطعه تعویض شده، عمر کوتاهی خواهد داشت و احتمالاً عملکرد گوشی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
  4. بسیاری از برندهای مشهور، مانند شیائومی، استانداردهای خاص برای تعمیر گوشی‌های خود ارائه می‌دهند. این استانداردها هم بخش نرم افزار و هم سخت افزار گوشی را شامل می‌شوند.

در ادامه موارد بالا باید اضافه کرد که نمایندگی‌های تخصصی شیائومی، کلیه استانداردهای لازم را رعایت کرده و برای تعمیر گوشی‌های این برند از قطعات اورجینال استفاده می‌کنند؛ علاوه بر این نمایندگی‌های معتبر از نیروهای متخصص بهره برده و دارای واحدهای جداگانه‌ای‌ برای رفع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری گوشی‌ها به صورت تخصصی هستند.

نظم و ترتیب، عیب یابی تخصصی، استفاده از تجهیزات پیشرفته و تعهد تعمیر دستگاه، به بهترین شکل ممکن، همچنین ارائه خدمات تعمیر گوشی با قیمت مناسب، از دیگر مزایای نمایندگی تعمیرات گوشی شیائومی به شمار می‌روند. ناگفته نماند که نمایندگی‌های معتبر تعمیر گوشی شیائومی، برای خدمات خود گارانتی معتبر ارائه می‌دهند.

کلام آخر

اگر مقاله را مطالعه کرده باشید، قطعاً متوجه شده‌اید که سپردن کار تعمیر گوشی شیائومی به نمایندگی آن به مراتب بهتر از افراد متفرقه است. در اینجا خاطرنشان می‌کنیم که به هیچ عنوان تعمیر گوشی را به افراد متفرقه نسپارید؛ زیرا احتمال بروز مشکلات بیشتری وجود دارد.

در پایان قصد داریم، مجموعه ماناتل پارس را به عنوان بهترین نمایندگی تعمیرات گوشی شیائومی معرفی کنیم. این مرکز علاوه بر ارائه بهترین خدمات با قیمت مناسب، امکانات ویژه‌ای را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است که از جمله آنها می‌توان به امکان مراجعه پیک برای تحویل گرفتن گوشی معیوب و تحویل دادن گوشی سالم به صورت رایگان اشاره نمود. برای آشنایی بیشتر با مجموعه ماناتل پارس، پیشنهاد می‌دهیم به وب سایت رسمی آنان به نشانی اینترنتی https://www.manatelpars.com/  سر بزنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.