فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۳۴۲۹

آشنایی با بهترین روشهای جذب مشتری برای سالن‌های زیبایی

آشنایی با بهترین روشهای جذب مشتری برای سالن‌های زیبایی

سالن زیبایی یکی از پردرآمد‌ترین کسب‌و‌کارهاست و مشتری‌های زیادی دارد؛ اما قرار نیست همه این مشتری‌ها از سالن شما خدمات بگیرند!

سالن زیبایی یکی از پردرآمد‌ترین کسب‌و‌کارهاست و مشتری‌های زیادی دارد؛ اما قرار نیست همه این مشتری‌ها از سالن شما خدمات بگیرند!

بلکه باید برای ماندن در این صنف پر‌رقابت تلاش کنید و تبلیغات سالن زیبایی را از قلم نیندازید؛ اما چه نوع بازاریابی روی این کسب‌و‌کار‌ تاثیر می‌گذارد؟ آیا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای سالن‌ زیبایی موثر است؟ در این مقاله به این پرسش‌ها، پاسخ می‌دهیم.

بازاریابی برای سالن‌های زیبایی

تبلیغات سالن زیبایی به دلیل ماهیت این حوزه با بقیه صنعت‌ها تفاوت زیادی دارد؛ چون این خدمات مستقیما روی زیبایی افراد تاثیر دارند، بسیار حساس هستند. برای مثال، ابرویی که یک تار مویش اشتباهی برداشته می‌شود، اثر آن تا مدت‌ها روی چهره فرد ماندگار است.

از آنجایی که ظاهر هر روز اهمیت بالاتری پیدا می‌کند، مردم به‌سختی به آرایشگر‌ها اعتماد می‌کنند و برای جلب اعتمادشان، باید دلایل بیشتری برای حرفه‌ای بودنتان ارائه دهید؛ مثلا نمونه کار‌های بیشتری داشته باشید.

یکی دیگر از دلایل تفاوت سالن زیبایی با کسب‌و‌کار‌های دیگر، مبلغ زیادی است که مشتری برای خدمات پرداخت می‌کند. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد پول زیاد در ازای کار بد پرداخت کند. هرچه پول پرداختی بیشتر باشد، تحقیق بیشتری توسط مشتری انجام می‌شود و باید حواستان را بیشتر جمع کنید. 

53

حالا با حساب این تفاوت‌ها، از چه روش‌هایی برای تبلیغات سالن زیبایی استفاده کنیم؟ 

 

انواع روش‌های جذب مشتری جدید برای سالن زیبایی

روش‌های زیر به شما در جذب مشتری جدید کمک می‌کند:

ثبت در گوگل مپس

اگر کسی دنبال سالن زیبایی بگردد، گوگل اولین جایی است که در آن جست‌و‌جو می‌کند. نام سالن‌تان را در این دفتر تلفن بزرگ ثبت کنید و اطلاعات کامل و درستی در آن بنویسید.

 

همکاری با دیگر کسب‌و‌کار‌ها

با دیگر کسب‌و‌کار‌ها مثل عکاسی و تشریفات کار کنید و درصدی برای همکاری برای آن‌ها کنار بگذارید. این افراد مشتری مشترک با شما دارند و به روش موثری تبلیغات سالن زیبایی شما را انجام می‌دهند. 

بازاریابی ارجاعی

همه ما اگر کار خوبی را در ظاهر کسی ببینیم، حتما از او می‌پرسیم که در کدام سالن انجام داده است. از این فرصت استفاده کنید تا افراد بیشتری شما را به هم معرفی کنند. برای مثال، به مشتری‌هایتان بگویید که اگر کسی را معرفی کنم ۲۰ درصد می‌گیرند. البته لازمه اصلی این است که در ابتدا خدمات خوبی داشته باشید.

از اینستاگرام استفاده کنید

بزرگ‌ترین نشانه برای اثبات اینکه شما از رقبای خود عقب هستید، نداشتن پیج اینستاگرام است. اینستاگرام به‌خصوص در صنعت زیبایی نقش کلیدی دارد؛ چون این شبکه اجتماعی بصری بوده و کار سالن‌های زیبایی هم بیشترکردن زیبایی ظاهری است.

البته این تنها دلیل ضرورت اینستاگرام برای سالن‌های زیبایی نیست، بلکه این شبکه به‎دلیل داشتن بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهیانه، بستر مناسبی برای پیداکردن مشتری‌های تازه از طریق تولید محتوا و تبلیغات سالن زیبایی فراهم می‌کند.

 

شبکه‌های اجتماعی؛ یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی سالن زیبایی

شبکه‌های اجتماعی آن‌چنان در زندگی همه ما نفوذ کرده‌اند که مطمئنا بیش از 80 درصد خوانندگان این مقاله در کمتر از 2 ساعت گذشته، یک‌بار یکی از شبکه‌های اجتماعی خودشان، مثل تلگرام یا اینستاگرام سر‌ زده‌اند. همین اثبات‌کننده نقش پررنگ شبکه‌های اجتماعی در زندگی ما است.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یک فرصت طلایی برای استفاده از این شرایط است. با تبلیغات سالن زیبایی در شبکه‌های اجتماعی به‌راحتی تعداد زیادی از مشتری‌های بالقوه‌تان را هدف می‌گیرید.

در حال حاضر اینستاگرام بهترین بستر برای تبلیغات سالن زیبایی در شبکه‌های اجتماعی است. از راه‌های زیر می‌توانید در این شبکه بازاریابی کنید:

اینفلوئنسر مارکتینگ

قبل از این که سراغ این نوع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برویم، اول باید بدانیم اینفلوئنسر کیست. این افراد کسانی هستند که بین مردم نفوذ دارند و رفتار، سلایق و حتی آرایش آن‌ها روی انتخاب مردم تاثیر می‌گذارد.

برای مردم مهم است که فلان اینفلوئنسر خدمات ناخن، رنگ مو و… خود را از کدام سالن می‌گیرد و از آن‌جایی که افراد زیادی آن‌ها را دنبال می‌کنند، اگر کار خوبی انجام دهید مشتری‌های زیادی خواهید داشت؛ چون هنر شما «دیده» می‌شود.

البته حواستان باشد که سرتان کلاه نرود و با اینفلوئنسر نا‌مناسبی کار نکنید. یعنی کسی که نه اینگیجمنت بالایی داشته باشد و نه مخاطب‌هایش مشتری‌های شما باشد. اینفلوئنسر‌هایی حوزه کاری‌شان سبک زندگی، خانه‌داری، مد و فشن است گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند. اما این اینفلوئنسر‌ها را از کجا پیدا کنیم؟ چطور بفهمیم اینگیجمنت آن‌ها چقدر است؟ 

جواب پلتفرم جریان است. این پلتفرم یکی از بهترین ابزار‌ها برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است و به شما در برگزاری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ کمک می‌کند. در این شبکه لیست بلندبالایی از اینفلوئنسر‌ها وجود دارد که جمع آوری آن‌ها برای اشخاص ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد.

 
  54

 

بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی

همان طور که قبلا گفتیم در صنعت زیبایی اعتماد دیر‌تر شکل می‌گیرید و برای به دست آوردن آن باید تلاش کرد. یکی از بهترین روش‌ها برای جلب اعتماد مشتری استفاده از بازاریابی محتوایی است. اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌ها برای نشان‌دادن نمونه‌کارهایتان است.

 سعی کنید از ترند‌های روز برای تولید محتوا استفاده کنید و نمونه‌کارهایتان را به‌صورت خلاقانه به مشتری‌های احتمالی نشان دهید و با هشتگ درست منتشر کنید. 

البته نیاز نیست نمونه‌کار تنها محتوایی باشد که در پیج‌تان می‌گذارید. شما می‌توانید با آموزش‌های باکیفیت استادکاربودن خودتان را به مشتری ثابت کنید.

خلاصه هر محتوایی که می‌گذارید، سعی کنید کیفیت آن بالا باشد و ظرافت کار‌هایتان را به مشتری‌ها نشان دهد.

تبلیغات بازدیدی 

یک روش کم‌دردسر‌تر برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای سالن‌های زیبایی، تبلیغات بازدیدی است. در این روش بعد از آماده‌کردن محتوایی برای تبلیغ، آن را برای پیجی که با آن توافق کرده‌اید، می‌فرستید تا برای شما تبلیغ کند.

در این نوع تبلیغات باید حواستان باشد پیجی را انتخاب کنید که هم به حوزه شما مربوط باشد و هم اینگیجمنتش مناسب باشد. 

پلتفرم تبلیغات در شبکه های اجتماعی جریان

جریان یک پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است که به شما کمک می‌کند بهترین پیج را برای تبلیغ انتخاب کنید. در جریان لیستی از پیج‌های تبلیغ‌گیرنده  وجود دارد که اطلاعات کامل آن‌ها از تعرفه‌ها گرفته تا دسته‌بندی و نرخ اینگیجمنت‌شان برای تصمیم‌گیری درست شما نوشته شده است و حتی می‌توانید بر اساس معیار‌های مختلف پیج‌هارا مرتب کنید.

جریان علاوه‌بر اینکه بهترین قیمت ممکن برای تبلیغات را برای شما تضمین می‌کند، بعد از پایان و همچین در حین کمپین یک خلاصه کامل از عملکرد‌تان به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید هر بار بهتر شوید. 

در جریان می‌توانید از خدمات زیر استفاده کنید:

  • تبلیغات اینفلوئنسری: در جریان لیستی بلند‌بالا از اینفلوئنسر‌ها وجود دارد و تمام کار‌های هماهنگی و نظارت برای شما انجام می‌شود.
  • تبلیغات تعرفه‌ای: بهترین تعرفه تبلیغات در پیج‌های مختلف برای شما وجود دارد. کافی است یک پیج انتخاب کنید تا تبلیغ شما نمایش داده شود.
  • تبلیغات بازدیدی: می‌خواهید فقط به‌اندازه بازدیدی که می‌خورید، پول که پرداخت کنید و در پیج‌های مختلف نمایش داده شوید؟ از این تبلیغات استفاده کنید.

اگر قصد تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی  را دارید، جریان در کنار شماست تا هم پیج درستی انتخاب کنید و هم مطمئن باشید همه چیز به‌درستی پیش می‌رود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.