فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۴۷۸۷

تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصلی از تقلبی

تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصلی از تقلبی

در این مقاله، روش‌های تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصلی از تقلبی را به شما توضیح می‌دهیم. زیرا، با تاسف، امروزه در بازار ایران به وضوح مشاهده می‌شود که تقلب در زمینه لوازم خانگی، به خصوص لباسشویی‌های ال جی، رواج دارد.

در صورتی که شما قصد دارید یک لباسشویی ال جی خریداری کنید و قادر به تشخیص مدل‌های تقلبی نیستید یا نمی‌توانید تفاوت‌های آنها را به خوبی بیان کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا به طور کامل اطلاعات لازم را بدست آورید.

 

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها هنگام خرید لوازم خانگی امروز، مسئله تقلب یا اصلی بودن محصولات است. این دغدغه‌ها به دلیل تجربیات ناخوشایند گذشته ایجاد شده‌اند و برای جلوگیری از این مشکل، لازم است با ذهن باز و دانش کافی به خرید محصولات بپردازید و هیچ فردی نتواند مدل تقلبی را جایگزین مدل اصلی کند و به شما بفروشد.

بررسی انواع تقلب در تشخیص ماشین‌های لباسشویی الجی

در حال حاضر تقلب در لباسشویی‌های ال جی به صورت گسترده‌ای انجام می‌شود. اگر قصد دارید این مسئله را به طور کامل درک کنید، اولین قدم شناخت انواع تقلبی که در لباسشویی‌های ال جی اتفاق می‌افتد، است. حال برای تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصلی از تقلبی به موارد زیر دقت کنید:

  • تقلب در ابعاد لباسشویی یک مشکل رایج است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. به عنوان مثال، شما ممکن است یک لباسشویی ال جی مدل V5 با ظرفیت 10.5 کیلوگرمی سفارش دهید، اما وقتی محصول به دست شما می‌رسد، متوجه می‌شوید که ابعاد آن با سفارش شما مطابقت ندارد. این امر ممکن است به دلیل عدم آگاهی از اینکه مدل V5 ال جی در دو سایز 9 کیلوگرمی و 10.5 کیلوگرمی وجود دارد، به وجود آید. تفاوت اصلی این دو سایز در عمق آنهاست. به عبارت دیگر، لباسشویی با ظرفیت 9 کیلوگرم دارای عمق 56 سانتیمتر و لباسشویی با ظرفیت 10.5 کیلوگرم دارای عمق 58.5 سانتیمتر است. این اختلاف در ابعاد باعث می‌شود طراحی داخلی لباسشویی به گونه‌ای باشد که دیگ به طور ناخواسته بزرگتر شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، هنگام خرید باید به ابعاد و سایزهای مختلف محصولات دقت کنید.
  • تقلب در مارک لباسشویی با تبدیل! تشخیص این نوع تقلب بسیار ساده‌تر است، زیرا اغلب لباسشویی‌های مارک‌های چینی مانند یونیوا، توربو، TCL، و لباسشویی‌های بدون مارک را با برچسب مارک‌های مشهور نظیر ال جی عرضه می‌کنند. غالباً یک کد نیز به همراه این برچسب اضافه می‌شود که در اینترنت و حتی در سایت رسمی ال جی نیز یافت نمی‌شود. برای جلوگیری از این نوع تقلب، بهتر است قبل از خرید، لباسشویی را حتماً در سایت رسمی ال جی چک کنید تا به راحتی تفاوت میان اصل و تقلبی بودن آن را متوجه شوید.
  • برای تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصلی از تقلبی می‌توان گفت، تقلب در موتور و امکانات لباسشویی نوع دیگر از تقلب است؛ این نوع تقلب با حرفه‌ای بودن و وقوع کم آن شناخته می‌شود. تا به حال بسیاری از افرادی که در بازار حضور داشته‌اند به این تجربه و مورد رسیده‌اند که موردی از این جنس تقلب که موتور لباسشویی اصلی را خارج کرده و یک موتور کم‌کیفیت جایگزین کرده باشند، اغلب مشتریان هنگامی که می‌پرسند "چگونه بدانیم که موتور را تعویض نکرده‌اند؟" باید توجه داشته باشند که هنگام خرید از محصولات آکبند و صفر، به پیچ‌های دستگاه نگاه کنند تا هیچ ساییدگی نداشته باشند.

اشتباهات شایع در باورهای اکثر ایرانی‌ها

قبل از ورود به مسائل فنی، به منظور تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصلی از تقلبی، می‌خواهیم به چند نادرستی که بیشتر مردم ایران به اشتباه درک کرده‌اند اشاره کنیم. برخی افراد سودجو از این باورهای اشتباه بهره‌مند می‌شوند:

یکی از افکار اشتباه‌آمیز این است که برخی افراد فکر می‌کنند محصولات لوازم خانگی اصل شرکت LG باید حتماً از کشور کره باشند و بر روی برچسب آنها باید MADE IN KOREA نوشته شده باشد. اگر نوشته MADE IN CHINA باشد، این برای آنان معنای تقلب و عدم اصالت محصول را دارد. این باور اشتباه باعث شده که برخی از افراد بدنبال سودجویی باشند و برچسب محصولات را به نحوی تغییر دهند تا از این باورهای اشتباه مشتریان بهره‌مند شوند و هزینه‌های بیشتری را از آنها بگیرند.

به عنوان مثال، اگر در هر مکان مشاهده کنید که یک لباسشویی ال‌جی مدل V5 با برچسپ MADE IN COREA دارید، باید با اطمینان 100% بدانید که این لباسشویی یا به صورت کلی تقلبی است (یعنی یک لباسشویی مشابه مدل V5 را برچسب گذاری کرده‌اند) یا اینکه نمونه اصلی لباسشویی ال‌جی مدل V5 را با تغییر برچسپ مشخصات، به عنوان کالای ساخت کره معرفی کرده و به شما درخواست پرداخت مبلغ بیشتری با این بهانه می‌کنند. از این راه، از باورهای شما بهره‌مند شده و مقداری از پول بیشتر از شما کسب می‌کنند.

یک باور اشتباه دیگر که در میان مردم رواج دارد، این است که به دلیل تحریم‌ها، هیچ گونه محصول اصلی از مارک‌هایی نظیر ال‌جی، سامسونگ، بوش و... در ایران موجود نیستند و تمام کالاهایی که در حال حاضر در کشور عرضه می‌شوند، همگی جعلی و تقلبی هستند.

 

413

راه‌های تشخیص ماشین لباسشویی اصل از تقلبی

با توجه به تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصلی از تقلبی به عبارتی، شناسایی لباسشویی‌های تقلبی مارک ال‌جی امکان پذیر است اگر به روش‌های صحیح و دقیقی عمل کنیم. قبل از بررسی لباسشویی‌های تقلبی ال‌جی، اهمیت دارد که ویژگی‌ها و مشخصات لباسشویی‌های اصلی مارک ال‌جی را بشناسیم. با مقایسه این مشخصات، می‌توانیم تفاوت‌ها و اختلافات بین نسخه اصلی و تقلبی را درک کنیم. این روش‌های شناسایی می‌توانند به ما کمک کنند تا از انتخاب یک لباسشویی تقلبی جلوگیری کرده و به جستجوی محصولات اورجینال ادامه دهیم.

ویژگی‌های لباسشویی‌های اصلی مارک ال‌جی به شرح زیر می‌باشند:

لباسشویی‌های مارک ال‌جی با دارا بودن سامانه Smart ThinQ (هوش مصنوعی) امکاناتی نوآورانه ارائه می‌دهند. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که لباسشویی خود را به شبکه Wi-Fi متصل کرده و از طریق برنامه NFC، گوشی همراه خود را به لباسشویی وصل نمایید. از طریق گوشی همراه، می‌توانید تمامی عملیات لباسشویی را به صورت دور انجام دهید. حین خرید ماشین لباسشویی ال جی یا بازدید از لباسشویی، بهتر است علاوه بر نوشتار عبارت Smart ThinQ روی دستگاه، از اتصال لباسشویی به Wi-Fi نیز اطمینان حاصل فرمایید؛ زیرا لباسشویی‌های تقلبی این سیستم را ندارند و تنها به صورت نمادین عبارت smart ThinQ را بر روی دستگاه می‌نویسند تا مشتریان فکر کنند که واقعاً این سیستم را دارا هستند.

همه لباسشویی‌های اصلی از مارک ال‌ جی دارای یک دفترچه راهنما هستند، که این دفترچه به زبان انگلیسی نوشته شده است و بر روی صفحه اول آن، لوگوی شرکت ال ‌جی قرار دارد. این سه ویژگی در تمام ماشین لباسشویی‌ اصلی مارک ال‌ جی حضور دارند و حتماً باید به این نکات توجه کرد.

کلام پایانی

در پایان، برای اطمینان از اصالت یک ماشین لباسشویی ال ‌جی و تشخیص ماشین لباسشویی ال جی اصلی از تقلبی مواردی که ارائه داده شد را به دقت بررسی کنید. اطمینان از وجود دفترچه راهنما با لوگوی ال‌ جی، حضور سیستم Smart ThinQ و اتصال به wifi امکان پذیر است. همچنین، توجه به موتور گیربکس یا Direct Drive بازوی تشخیص اصالت محصول را به شما می‌دهد. اما یادآوری می‌شود که بازار مملو از تقلب‌هاست، بنابراین مقایسه‌ی قیمت ماشین لباسشویی ال جی با بازار معمول و اطمینان از محل خرید اهمیت دارند تا به خریدی هوشمندانه دست پیدا کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.