فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۵۸۴۶

جاهای تفریحی تهران را می‌شناسید؟

جاهای تفریحی تهران را می‌شناسید؟

در ادامه مطلب تعدادی از دیدنی‌ترین مراکز تاریخی تفریحی پایتخت را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. تا پایان همراه ما باشید.

بعد از رزرو و خرید بلیط قطار شیراز تهران نوبت به برنامه‌ریزی برای بازدید از دیدنی‌ترین مراکز تفریحی تهران می‌رسد. با شناخت بهترین و زیباترین مراکز گردشگری پایتخت به شکل بهتری می‌توانید برنامه‌های سفر خود را مدیریت کنید و به بازدید آن‌ها بپردازید. در ادامه مطلب تعدادی از دیدنی‌ترین مراکز تاریخی تفریحی پایتخت را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. تا پایان همراه ما باشید.

اگر شما هم قصد تهیه بلیط قطار از مقاصد مختلف مانند خرید بلیط قطار شیراز تهران را دارید، پیشنهاد میکنیم حتما درباره جاذبه‌های دیدنی تهران که در ادامه معرفی کرده ایم اطلاعات کسب کنید.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران بوده که در غرب تهران واقع شده است. این دریاچه در انتهای بزرگراه همت قرار دارد و بخش بزرگی از شمال پارک چیتگر را شامل می‌شود. جالب است که بدانید طراحی و ساخت این دریاچه در سال ۱۳۴۲ شمسی صورت گرفت و به نام دریاچه خلیج فارس نیز شناخته می‌شود. اطراف دریاچه چیتگر امکانات تفریحی و مراکز خرید متعددی وجود دارد که آن را به یکی از محبوب‌ترین مناطق گردشگری برای ساکنان تهران و بازدیدکنندگان این شهر تبدیل کرده است.

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از شاهکارهای معماری ایران است که طی سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های پایتخت بعد از برج میلاد مطرح می‌شود. جالب است بدانید که این پل اولین پل عابر پیاده کشور و بزرگ‌ترین پل عابر پیاده خاورمیانه نیز لقب گرفته است؛ به‌همین‌دلیل افراد زیادی برای تماشای آن به تهران می‌آیند. ساختار و طراحی مدرن پل طبیعت به‌نحوی صورت گرفته است که دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به هم متصل می‌کند، بنابراین قدم‌زدن روی آن و تماشای مناظر زیبای اطراف بسیار دلنشین خواهد بود.

کاخ گلستان

کاخ گلستان یکی‌دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران است که در بخش مرکزی شهر واقع شده است. این کاخ مجموعه‌ای از چندین عمارت، حیاط، باغ، تالار و گذرگاه‌هایی است که هریک به نوبه خود یک اثر تاریخی منحصربه‌فرد محسوب می‌شوند. جالب است که بدانید کاخ گلستان در اواخر دهه ۹۸۰ هجری قمری در دوران صفویه ساخته شد و پس از آن توسط ۷ پادشاه قاجار مورد استفاده قرار گرفت. شمس‌العماره از برجسته‌ترین بناهای این کاخ است که از آن به‌عنوان کاخ شاهنشاه نیز یاد می‌شود. این بنا که در ضلع شرقی کاخ گلستان قرار دارد در زمان ناصرالدین شاه قاجار طی دو سال ساخته شد.

 

50

کاخ‌های سعد آباد

سعدآباد مجموعه‌ای از کاخ‌های دوران قاجار و پهلوی بوده که در فضای بسیار بزرگی بر روی دامنه‌های جنوبی کوه البرز ساخته شده است و آب‌و‌هوای فوق‌العاده‌ای دارد. فضای داخلی کاخ نیز بسیار زیبا و سرسبز است؛ به‌همین‌دلیل توصیه می‌شود که بازدید از آن را حتماً در لیست برنامه‌های خود بگذارید. اصلی‌ترین کاخ مجموعه کاخ اختصاصی رضا خان است و کاخ‌های دیگر به‌تدریج در آن اضافه شدند. آخرین کاخی که به این مجموعه اضافه شد، کاخ لیلا فرزند کوچک محمدرضا شاه پهلوی بود.

کل محوطه نیز پر از درختان کهنسال، سرسبز و سر به فلک کشیده‌ای است که قدم‌زدن و پیاده‌روی در کاخ را لذت‌بخش‌تر می‌کند. هوای خوب، مناظر زیبا، خنکی آب رودخانه دربند و تماشای شکوه و عظمت کاخ‌ها، قطعاً روز فوق‌العاده‌ای را برای‌ شما رقم خواهد زد.

کاخ نیاوران

مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران با عمارت‌های زیبا و چشمگیر خود یکی‌دیگر از دیدنی‌ترین مراکز تاریخی تفریحی تهران بوده که در منطقه نیاوران واقع شده است. جالب است که بدانید بیش از ۵ عمارت و کاخ نیاوران، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمدشاهی، کاخ جهان‌نما، کتابخانه اختصاصی، موزه خودرو و چند بنای دیگر در این مجموعه بناشده‌اند که تاریخ ساخت آن‌ها به دوران قاجاریه برمی‌گردد. فضای بسیار سرسبز باغ و زیبایی کاخ‌ها آن را به بهترین مکان برای گرفتن عکس‌های یادگاری تبدیل کرده‌اند.

باغ نگارستان

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین باغ موزه‌های ایرانی که به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد، باغ نگارستان واقع در میدان بهارستان است. وجود موزه کمال‌الملک ( یکی از نامدارترین نقاشی‌های ایرانی) آن را به یکی از دیدنی‌ترین مراکز تاریخی تهران بدل کرده است. بعد از گالری کمال الملک بازدید از تالار اسفرجانی ( محل نگهداری آثار استاد علی اسفرجانی) را فراموش نکنید.

مجموعه ملک الشعرای بهار دیگر تالاری در باغ موزه نگارستان تهران است که اسناد دیجیتال، دست نوشته‌ها، عکس و کتاب‌های این شاعر بزرگ در آن وجود دارد. تالار جهانگیر ارجمند و تالار منیر فرمانرواییان از دیگر بناهای این کاخ هستند که بازدید از آن‌ها خاطره‌ای زیبا از سفر برای شما خواهد ساخت.

پارک جنگلی سرخه حصار

پارک جنگلی سرخه حصار یکی‌دیگر از زیباترین و مهم‌ترین مراکز تفریحی تهران است که قدمت آن به دوره قاجار باز می‌گردد. این پارک جنگلی در گذشته شکارگاه سلطنتی بوده است و بعدها به نام پارک ملی نام‌گذاری شد.

وجود مسیر پیاده‌روی، پیست دوچرخه‌سواری، دهکده تفریحی (شامل پینت بال، تنیس، بیلیارد، فوتبال دستی و تیراندازی در سالن ورزشی)، رستوران، آلاچیق و بوفه از جمله امکانات پارک جنگلی سرخه حصار است که آن را بسیار محبوب کرده است.

51

راهنمای خرید بلیط سفر شیراز تهران

شیراز و تهران هر دو از کلان شهرهای بزرگ ایران هستند که برای سفر به آن‌ها وسایل نقلیه مختلفی در دسترس است. یکی از بهترین و ارزان‌ترین این وسایل که حتماً تجربه‌ای متفاوت و جالب از سفر را برای شما رقم خواهد زد، قطار است. برای خرید بلیط قطار شیراز تهران تنها کافیست که به سایت اینترنتی فلای تودی، بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت فروش بلیط قطار و هواپیما، مراجعه کنید.

پس از ورود به سایت و واردکردن اطلاعات مسافران، تاریخ حرکت و نوع صندلی ( معمولی یا کوپه‌ای) لیستی از بلیط های شرکت‌های مختلف ریلی برای شما به نمایش در می‌آید که باتوجه به امکانات هر قطار و البته قیمت‌ها می‌توانید بهترین و ارزان‌‌ترین بلیط قطار شیراز تهران را برای خود انتخاب کنید.

رزرو بهترین هتل‌های تهران با فلای تودی

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران رزرو بهترین اقامتگاه در زمان سفر است. با فلای تودی علاوه بر خرید بلیط قطار شیراز تهران، می‌توانید بهترین هتل‌های این شهر را نیز برای خود رزرو کنید. کار رزرو هتل همانند خرید بلیط بسیار ساده است و کمتر از چند دقیقه طول می‌کشد. بعد از وارد شدن به سایت اطلاعات زمان ورود به پایتخت و تعداد شب‌های اقامت را وارد کنید و منتظر نتیجه بمانید. با بررسی عکس، امکانات، قیمت هر واحد و نظرات مسافران قبلی خواهید توانست که بهترین اتاق را برای خود رزرو کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.