فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۷۹۷۴

نگاهی به جاذبه های گردشگری کیش

نگاهی به جاذبه های گردشگری کیش

اگر تاکنون به کیش سفر نکرده‌اید، خوب است جاذبه‌های دیدنی و هتل در کیش را بشناسید و برای سفری هیجان انگیز آماده شوید. در این مقاله نگاهی به دیدنی‌های جزیره خواهیم داشت.

هرکسی که به‌دنبال یک سفر تفریحی جذاب و خاطره‌انگیز در فصل زمستان باشد، بدون شک کیش را به عنوان یکی از گزینه‌ها در نظر می‌گیرد. این جزیره زیبا در آب‌های نیلگون خلیج فارس با داشتن امکانات رفاهی و تفریحی متعدد به مقصدی پرطرفدار در میان گردشگران تبدیل شده است. اگر تاکنون به کیش سفر نکرده‌اید، خوب است جاذبه‌های دیدنی و هتل در کیش را بشناسید و برای سفری هیجان انگیز آماده شوید. در این مقاله نگاهی به دیدنی‌های جزیره خواهیم داشت.

پرطرفدارترین جاذبه‌های کیش را بشناسید

با نگاهی به تاریخچه جزیره کیش می‌بینیم که این جزیره از سال ۱۳۴۹ در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است. در واقع پس از آن که چند مشاور ایرانی و آمریکایی از جزیره کیش بازدید کردند، با توجه به ویژگی‌ها و موقعیت جغرافیایی، آن را مستعد پیشرفت در صنعت توریسم دانستند. از همان سال سرمایه‌گذاری‌های متعددی برای پیشرفت و توسعه جزیره کیش انجام شد. حالا می‌بینیم که این جزیره زیبا به یک مقصد گردشگری بین المللی تبدیل شده است. در ادامه به جاذبه‌های دیدنی و هتل های کیش خواهیم پرداخت‌.

کشتی یونانی

یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی کیش، کشتی یونانی است. این کشتی منظره بی‌نظیری از دریا و غروب خورشید را به شما هدیه می‌کند. ماجرای کشتی یونانی از این قرار است که در گذشته کمپانی اسکاتلندی کشتی باربری عظیمی را می‌سازد که توسط افراد مختلف در برهه‌های زمانی گوناگون خریداری می‌شود. زمانی که مالکیت این کشتی به یونانی‌ها رسید، آن‌ها با انبوهی از ذخایر به سمت کیش حرکت کردند؛ اما در نزدیکی روستای باغو کیش این کشتی به گل نشست. داستان‌های متعددی درباره دلیل به گل نشستن این کشتی وجود دارد. برخی از افراد عدم وجود فانوس دریایی یا اشتباه کاپیتان را علت این واقعه می‌دانند و برخی دیگر، داستانی عاشقانه از ناخدا و یکی از اهالی روستا را مطرح می‌کنند. در هر صورت این کشتی از سال ۱۳۴۵ تاکنون بر کرانه خلیج همیشه فارس به گل نشسته و منظره زیبایی را خلق کرده است.

بازدید از شهر زیرزمینی کاریز

یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های شما در جزیره خواهد بود. این شهر زیرزمینی همان طور که از نامش پیداست، در گذشته قناتی بوده که آب شرب جزیره را تأمین می‌کرد. این قنات اگر چه در مقایسه با قنات‌های دیگر چندان بزرگ نیست، اما ویژگی خاصی دارد که آن را از سایر قنات‌ها متمایز می‌کند. به طور کلی شیب جزیره کیش بسیار‌ کم است و از این رو، هدایت آب به سطح زمین دشوار خواهد بود. حال این که ۲۵۰۰ سال پیش با طراحی خاص قنات این کار را انجام داده‌اند، نشان از مهندسی فوق‌العاده ایرانیان در آن دوره دارد. در حال حاضر این قنات به یک جاذبه. زیرزمینی وسیع برای بازدید مسافران تبدیل شده است.

051

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره از دیگر جاذبه‌های دیدنی جزیره است که با اقامت در هتل های کیش می‌توانید از آن دیدن کنید. این شهر باستانی در شمال جزیره واقع شده و بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد. در قرن چهارم هجری پس از آن که بندر سیراف از رونق افتاد و دیگر فعالیت چندانی در حوزه تجارت نداشت، شهر حریره در‌ جزیره کیش ساخته شد. این شهر در آن دوره بندری مهم بود که نقش پررنگی در ارتباطات میان هند، چین و ایران ایفا می‌کرد. در بازدید از شهر باستانی حریره با خانه‌ها، مساجد، حمام، کارگاه‌ها، تأسیسات آبی و … آشنا خواهید شد.

052

قلعه جنی کیش

آن دسته از افرادی که به دنبال تفریحات ماجراجویانه و هیجان‌انگیز هستند، به هیچ عنوان نباید بازدید از این جاذبه مخوف و ترسناک را از دست بدهند. قلعه جنی یکی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های دیدنی کیش است که باید ابتدا داستان‌های مربوط به آن را بخوانید و سپس از قلعه بازدید کنید. داستان‌های هولناک زیادی درباره قلعه جنی قید شده‌اند که بسیاری از بومیان به صحت آن‌ها باور دارند. این قلعه در گذشته ژاندارمری و هنگ مرزی کیش بود؛ اما به سبب رخ دادن اتفاقات عجیب و حتی مرگ ۴ سرباز، به سرعت ترک شد. حال شما بگویید که آیا حاضر به بازدید از قلعه جنی با این همه داستان وحشتناک هستید؟

پارک دلفین کیش

یکی از خاص‌ترین تفریحاتی که مشابه آن را در شهرهای دیگر نخواهید دید، بازدید از پارک دلفین کیش است. با اقامت در یکی از هتل های کیش می‌توانید ساعاتی را به بازدید از نخستین پارک دلفین کشور در جزیره اختصاص داده و نهایت لذت را ببرید. در این پارک، امکان بازدید از جالب‌ترین حیوانات آبی مانند دلفین، پنگوئن، گربه دریایی، شیر دریایی و حتی گراز دریایی را خواهید داشت. هنگام بازدید از جزیره حتماً سری به پارک دلفین هم بزنید.

053

با اسنپ تریپ سفری خاطره‌انگیز به کیش داشته باشید

برای آن که از این جاذبه‌ها دیدن کنید، پیش از هر چیز باید رزرو هتل کیش را انجام دهید. جزیره کیش هتل‌های لوکس فوق‌العاده‌ای دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید. به عنوان مثال هتل داریوش، هتل ترنج، هتل پارمیس، هتل میراژ، هتل پانوراما و … تنها چند مورد از هتل های کیش هستند. برای رزرو هتل کیش با کمترین قیمت، ما وبسایت اسنپ تریپ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این وبسایت تمامی خدمات خود را با ارزان‌ترین قیمت ارائه می‌کند. علاوه بر رزرو هتل قشم، کیش و …، می‌توانید بلیط هواپیما، قطار و حتی اتوبوس را نیز از اسنپ تریپ خریداری نمایید. این مجموعه ضمن ارائه بهترین خدمات، کمترین قیمت را نیز در نظر گرفته است تا همه افراد بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند. با اسنپ تریپ همراه شوید و بهترین سفرها را تجربه کنید.

https://www.snapptrip.com/

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.