فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۸۳۱۵

ویژگی های مبل مناسب برای دیسک کمر

ویژگی های مبل مناسب برای دیسک کمر

اگر قصد خرید سرویس مبلمان، کاناپه تک یا یک مبل یا کاناپه تختخواب شو را برای منزل یا محل کار خود دارید. توصیه می کنیم علاوه بر سبک مبلمان مورد نظر، رنگبندی، مقاومت و استحکام مبلمان، به طراحی ارگونومی و استاندارد بودن آن نیز توجه کنید.

 شاید کمتر کسی هنگام خرید مبلمان، استاندارد بودن طراحی آن را در نظر داشته باشد. اما افرادی که مشکل دیسک کمر یا دیسک گردن دارند به این نکته بیش از دیگران توجه می کنند. بنابراین برای پیشگری از بروز چنین مشکلاتی در ستون فقرات خود می توانید اطمینان حاصل کنید که مبل مناسب دیسک کمر خریداری می کنید.

مبلمان نامناسب و غیر استاندارد یکی از اصلی ترین عوامل بروز مشکلات در ستون فقرات، کمر و گردن افراد می باشد. زیرا در اکثر مواقع ساعات طولانی از روز را روی مبل، صندلی کامپیوتر یا صندلی ناهارخوری سپری می کنیم. بنابراین چنانچه پشتی و نشیمنگاه مبلمان یا صندلی های شما استاندارهای لازم در طراحی ارگونومیک را نداشته باشند، دیر یا زود با مشکلاتی نظیر کمر یا گردن درد مواجه خواهید شد.

افرادی که دچار مشکل دیسک کمر هستند بیشتر از سایرین در معرض مواجهه با این مشکلات می باشند. بنابراین یکی از بهترین راه حل ها خرید مبلمان طبی مناسب برای دیسک کمر می باشد. مبل های راحتی معمولا به منظور احساس آرامش و راحتی در نشیمنگاه خریداری می شوند. اما توجه داشته باشید فوم به کار رفته در تشک این نوع مبل ها بایستی انسجام لازم را داشته باشد. استاندارد بودن فوم ها و عدم فرورفتگی به مرور زمان یکی از نشانه های فوم استاندارد و با کیفیت است. در هیواهوم از بهترین نوع اسفنج و فوم های وارداتی برای ساخت انواع مبلمان استفاده می شود. در نتیجه شاهد تفاوت قیمت مبل با سایر تولید کنندگان هستیم.

ضمن آنکه چنین مبلمانی بایستی از طراحی استاندارد ارگونومیک مطابق با اسکلت بدن برخوردار باشد. در نتیجه در هنگام نشستن هیچ فشار مضاعفی بر ستون فقرات و مهره های گردن وارد نمی شود. بدین شکل نگرانی از بابت نشستن به مدت طولانی روی چنین مبلمانی نخواهید داشت. بنابراین می توانید ساعات طولانی به منظور استراحت یا ریلکس شدن از این نوع مبل ها استفاده کنید.

نحوه تشخیص مبلمان طبی مناسب کمر و گردن

چنین مبلمانی در حین نشستن نباید به هیچ یکی از بخش های بدن فشاری وارد کند. وقتی روی مبل می نشینید لازم است ارتفاع مبل با پاها و کمر شما همخوانی داشته باشد. به طوری که لازم نباشد پاهای خود را خم یا جمع کنید. آزادی حرکت حین نشستن بر روی این سبک مبل ها از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود. عدم وارد شدن فشار مضاعف به ستون فقرات در حین نشستن طولانی مدت جلوی تلویزیون یاخوابیدن روی مبل های تخت شو. از مهمترین نشانه های طبی بودن مبل شما است.

9

 

افرادی که دارای مشکل در زانوها یا پوکی استخوان هستند نیز در هنگام نشستن بر روی مبلمان با طراحی ارگونومیک احساس بهتری دارند و راحت تر هستند. ضمن آنکه آسیب کمتری به اعضای ضعیف آنها  در هر بخش از اسکلت بدن وارد خواهد شد. یکی از نشانه های یک مبل طبی استاندارد آن است که با نشستن به مدت طولانی بر روی آن احساس درد یا خستگی نخواهید داشت. زیرا از ارتفاع مناسبی در بخش دسته ها، نشیمن، پایه ها و پشتی برخوردار می باشد.

خرید مبل استاندارد برای محافظت از ستون فقرات

پشتی مبل های استاندارد نباید بیش از حد کوتاه یا بلند باشد. همچنین نشیمن این مبل ها به گونه ای طراحی شده است که بیش از حد سفت نیست. از طرفی اسفنج این مبل ها نباید به آسانی دچار فرو رفتگی یا تغییر شکل شود. زیرا به مرور زمان موجب ناهمواری در سطح نشیمن مبل و وارد شدن فشار به ستون فقرات و اسکلت بدن خواهد شد. بنابراین از خرید مبل های ارزان قیمت و غیر استاندارد به شدت خودداری کنید.

یکی از راه های تشخیص مبل های غیر استاندارد می تواند قیمت بسیار پائین آنها باشد. در این نوع مبلمان شاهد کلاف ضعیف هستیم که با چوب بی کیفیت و متریال درجه دو ساخته می شود. در نتیجه استحکام کافی را در برابر تحمل وزن و فشار بالا نخواهد داشت. همچنین استفاده از فوم یا اسفنج های ارزان قیمت موجب می شود که خیلی زود مبلمان شما شکل طبیعی خود را از دست بدهد. فرورفتگی های ایجاد شده در تشک مبلمان، از بزرگترین دشمنان دیسک کمر به شمار می روند.

سعی کنید اگر کمر یا گردن ناراحتی دارید مبل خود را از سبک مبلمان راحتی انتخاب کنید. این مبل ها فضای بیشتری برای نشستن به مدت طولانی و در آرامش را در اختیار شما می گذارند. برعکس، مبل های سلطنتی راحتی لازم برای نشستن به مدت طولانی را ندارند.

10

مبل شنی برای دیسک کمر مفید است؟

مبل های شنی یکی از انواع مبلمان های مفید برای افراد دارای دیسک کمر می باشند. این نوع مبلمان به ریلکس شدن عضلات کمر و کاهش دردهای این ناحیه کمک شایانی می نماید. مبلمان شنی یکی از راحت ترین انواع مبلمان است که طرز نشستن صحیح روی آن اهمین ویژه ای دارد. با نشستن صحیح روی هر نوع مبلی می توانید فشار وارده به کمر خود را به حداقل ممکن کاهش دهید.

خرید مبل های طبی اگرچه مستلزم صرف هزینه های بیشتر است. اما به مرور زمان از کمر شما در برابر آسیب های بیشتر و نیاز به مراقبت های پزشکی و هزینه های سنگین عمل جراحی دیسک کمر محافظت می نماید.

اگر مشکل آرتروز یا دیسک کمر و گردن دارید علاوه بر خرید مبل استاندارد می توانید از سایر لوازم جانبی در این خصوص استفاده کنید. به طور مثال تشک های طبی از تجهیزات ضروری و مفیدی هستند که به بهبود مشکل و پیشگیری از تشدید بیماری کمک می نمایند. این نوع تشک ها از نشستن نا مناسب و عدم قرار گرفتن ستون فقرات و گردن در وضعیت صحیح جلوگیری می نمایند. جهت مشاهده انواع مبلمان استاندارد و طبی می توانید از طریق وبسایت هیواهوم به نشانی www.Hivahome.com اقدام فرمائید. مجموعه هیواهوم از قدیمی ترین تولید کنندگان مبلمان در تهران است که بیش از ۱ قرن سابقه در تولید و طراحی مبلمان و سایر تجهیزات دکوراسیون چوبی دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.