فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۸۸۳۵

فوت و فن برنامه ‌ریزی برای سفر در نوروز

فوت و فن برنامه ‌ریزی برای سفر در نوروز

آیا می‌دانید که هنگام خرید بلیط یا رزرو هتل برای سفرهای نوروزی باید به چه نکاتی دقت کرد؟ در این مطلب همراه ما باشید تا فوت و فن برنامه‌ریزی برای سفری خاطره‌انگیز در نوروز را توضیح دهیم.

تعطیلات عید نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر در طول سال است. به دلیل تعطیلات در این ایام، مسافران زیادی برای سفر برنامه‌ریزی می‌کنند و شما به عنوان یک مسافر در ابتدای امر به بلیطی برای سفر و به هتلی برای اقامت نیاز دارید. آیا می‌دانید که هنگام خرید بلیط یا رزرو هتل برای سفرهای نوروزی باید به چه نکاتی دقت کرد؟ در این مطلب همراه ما باشید تا فوت و فن برنامه‌ریزی برای سفری خاطره‌انگیز در نوروز را توضیح دهیم.

نکات لازم برای خرید بلیط قطار

برای سفرهای نوروزی با قطار، گزینه‌های زیادی پیش رو دارید. بلیط‌هایی ارزان قیمت که با خرید آن، هزینه‌های سفر شما کاهش پیدا می‌کند و بلیط قطارهای لوکس و پنج ستاره که بهترین امکانات رفاهی را دارد. برای خرید بلیط قطار نکات زیر را رعایت کنید.

  • انتخاب شرکت ریلی مناسب: شرکت‌های ریلی مختلفی در ایران فعالیت می‌کنند. برخی از این شرکت‌ها مخصوص حمل بار و مسافر و برخی از آن‌ها فقط مسافربری هستند. در هر یک از این شرکت‌ها، قطارهایی با ویژگی‌های متفاوت وجود دارند که هر کدام امکانات خاصی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.
  • راحتی در سفر: قطارهای مسافربری در دو نوع کوپه‌ای و سالنی، مسافران را در مسیرهای ریلی جابه‌جا می‌کنند. به طور کلی در سفر با قطارهای کوپه‌ای تجربه راحت‌تری خواهید داشت؛ به خصوص اگر مسیر میان مبدا و مقصد شما طولانی است. شما می‌توانید قطارهای کوپه‌ای چهار تخته یا شش تخته را رزرو کنید یا در صورت کم بودن تعداد مسافران برای خرید بلیط، کوپه دربستی، درخواست دهید.
  • توجه به تعداد ستاره‌های قطار: بر اساس تعداد ستاره‌های قطار، کیفیت آن مشخص می‌شود. قطارهای سه ستاره، کیفیت معمولی دارند و قطارهای چهار و پنج ستاره با بهترین کیفیت، امکاناتی عالی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. البته با افزایش تعداد ستاره‌ها، قیمت بلیط قطار هم بیش‌تر می‌شود.

نکات مهم هنگام خرید بلیط

456

با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز، جمعیت زیادی از گردشگران خود را برای سفر آماده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید بلیط اتوبوس یا قطار و هواپیما، توجه به زمان خرید است. در ایام نوروز، تقاضا برای خرید این بلیط‌ها افزایش پیدا می‌کند. پس باید خرید بلیط سفر خود را از چند روز قبل یا حتی از ابتدای ماه اسفند انجام دهید. از دیگر نکات مهم برای خرید بلیط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی قیمت بلیط‌ها: به طور کلی بلیط هواپیما در هر مسیری نسبت به بلیط‌های قطار و اتوبوس گران‌تر است، اما سفر هوایی راحت‌تر بوده و در مدت کوتاهی به مقصد می‌رسید. قیمت همه بلیط‌ها حتی در یک مسیر و حتی در یک سایت اینترنتی یکسان نیستند؛ زیرا بر اساس شرکت حمل‌ونقل ارائه‌دهنده این بلیط، لوکس یا عادی بودن، ارائه خدمات ویژه و امکانات موجود برای مسافران، قیمت‌ها با هم فرق دارند. پیشنهاد ما این است که بلیط سفر مورد نظرتان را در سایت‌های متنوعی بررسی و بعد بهترین گزینه را برای خرید، انتخاب کنید.
  • خرید بلیط از سایت معتبر: با نزدیک شدن به روزهای پایانی اسفند و تعطیلات نوروز، سایت‌های متنوعی به عنوان ارائه‌دهنده بلیط‌ها و هتل‌ها فعالیت می‌کنند. اما آیا همه این سایت‌ها برای خرید بلیط و رزرو اتاق یک هتل معتبر هستند؟ برای این کار حتما به سایت‌هایی مراجعه کنید که نه فقط در نزدیک ایام عید بلکه در تمام زمان‌های سال فعالیت داشته و دارای سابقه در حوزه گردشگری هستند.
  • زمان سفر: اگر شما هم بودجه کمی برای سفر در نظر گرفتید، بعد از تعطیلات عید یا روزهای پایانی اسفند ماه به سفر بروید. در ایام نوروز تمام بلیط‌ها با قیمت بیش‌تری فروخته می‌شوند و هزینه رزرو هتل‌ها نیز افزایش می‌یابد.

فوت و فن رزرو آنلاین هتل

457

اگر شما هم در هفته پایانی اسفند سری به سایت‌های گردشگری بزنید، متوجه تکمیل ظرفیت هتل‌ها می‌شوید. با شروع ماه اسفند، همه مردم در تب و تاب خرید وسایل برای شب عید و برنامه‌ریزی برای سفر هستند. اگر شما هم برنامه‌ای برای سفر نوروزی در نظر گرفتید، پس باید از ماه اسفند رزرو هتل و خرید بلیط را انجام دهید. آیا می‌دانید هنگام رزرو آنلاین اتاق‌های یک هتل باید چه ترفندهایی را به کار ببرید؟

  • رزرو اتاق قبل از عید: این روزها مسافران زیادی رزرو هتل را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند. به همین دلیل در روزهای پایانی اسفند و در تعطیلات عید کم‌تر هتلی، اتاق خالی دارد. پس رزرو اتاق مورد نظرتان را از همان روزهای ابتدایی ماه اسفند انجام دهید.
  • استفاده از تخفیف‌ها: سایت‌های زیادی در ماه اسفند، برخی از هتل‌های خود را با تخفیف فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از این تخفیف‌ها یا تخفیف‌های ویژه سفرهای نوروزی، هزینه‌های سفر خود را کم کنید.
  • موقعیت مکانی هتل: پیش از سفر به مقصد مورد نظرتان، موقعیت مکانی هتل را با توجه به فاصله آن تا مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی و تفریحی در نظر بگیرید. در این صورت هزینه‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش می‌دهید و می‌توانید بخش زیادی از بودجه سفر خود را برای تفریح، خرید و رستوران خرج کنید.

از آنجایی که ایام نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر است، تقاضا برای خرید بلیط و رزرو اتاق یک هتل در روزهای پایانی اسفند تا اواسط فروردین افزایش پیدا می‌کند. در این مطلب توضیح دادیم که برای یک سفر خاطره‌انگیز باید به چه نکاتی هنگام خرید بلیط یا رزرو محل اقامت دقت کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر فهرستی از هتل‌ها و بلیط‌های مقصد دلخواهتان را با وارد کردن مبدا، مقصد، بازه زمانی سفر و تعداد مسافران ببینید. در نهایت با توجه به بودجه خود تمام ملزومات سفرتان را آماده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.