فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۰۰۱۲۶

بدن ما چگونه کبود می‌شود؟

بدن ما چگونه کبود می‌شود؟

کبودی بدن به دنبال ضربه یا صدمه به بافت‌های نرم موجود در زیر پوست اتفاق می‌افتد. وقتی که ضربه یا فشارقوی به عروق خونی اعمال می‌شود که خون درون آنها جریان دارد، این عروق ممکن است شکسته شوند. در نتیجه باعث نشت خون از عروق شده و خون وارد بافت‌های اطراف می‌شود. این نشت خون باعث تغییر رنگ بافت شده و باعث می‌شود که آن قسمت کبود شود.

 

در کبود شدگی، خونی که زیر پوست ریخته می‌شود، حاوی هموگلوبین بوده که یک پیگمانت قرمز است، وقتی این خون با اکسیژن در معرض هوا تماس برقرار می‌کند، فرایند اکسیداسیون ایجاد می‌شود. در این فرایند، هموگلوبین با اکسیژن هوا واکنش داده و رنگ آن تغییر می‌کند. این تغییر رنگ باعث می‌شود که بافت زیر پوستی به طور ظاهری کبود شود.

بعد از مدتی، سلول‌های بدن شروع به تمیزکردن خون خارج شده کرده و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده را آغاز می‌کنند. در این فرایند، زمانی که خون از بافت‌ها حذف می‌شود و به طور کامل بهبود پیدا می‌کنند، کبودی نیز کم‌رنگ می‌شود و در نهایت ناپدید می‌شود.

چگونه کبودی‌های بدن خود را سریع‌تر رفع کنیم؟

اگر تصور می‌کنید تنها یک معجزه می‌تواند به‌سرعت کبودی‌های بدن شما را برطرف کند، باید بگوییم که درست فکر می‌کنید. اما این معجزه یک اتفاق خارق‌العاده نیست! بلکه کپسول کاملاً گیاهی پیناهیل است که به‌خاطرداشتن بروملین، به‌راحتی کبودی پوست شما را از بین می‌برد. اما آیا می‌دانید پیناهیل چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد و برای چه افرادی تجویز می‌شود؟ برای به‌دست‌آوردن پاسخ تمام این سؤالات، چند دقیقه وقت بگذارید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

کپسول پیناهیل چیست؟

احتمالاً راهکارهای متعددی را برای رفع کبودی بدن امتحان کرده‌اید. اما نتیجه نگرفته‌اید. بدن انسان مکانیزم شگفت‌انگیزی دارد. حتی اگر شما کاری هم انجام ندهید به‌مرورزمان به صورت خودبه‌خود کبودی‌های روی پوست بدن از بین می‌رود. اما اغلب ما دوست داریم برای درمان کبودی‌های بدن به‌خصوص جاهایی که در معرض دید هستند از راهکارهایی استفاده کنیم که سریع‌تر آن‌ها را برطرف کنند. بهترین راهکاری که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از کپسول پیناهیل است.

این کپسول یک مکمل بسیار کاربردی است که خیلی سریع می‌تواند علاوه بر ازبین‌بردن التهاب زخم‌ها، کبودی پوست را نیز برطرف کند. احتمالاً شنیده‌اید یا برای یکی از نزدیکانتان پیش‌آمده که بعد از عمل جراحی همه توصیه می‌کنند، جهت بهبود زخم‌ها از آناناس تازه استفاده کرده یا کمپوت آناناس میل کنند. دلیل این توصیه‌ها هم وجود ترکیبات مؤثر در آناناس است که خیلی زود التهاب ناشی از زخم‌های جراحی را از بین می‌برد و حتی خاصیت ترمیم‌کنندگی دارد. نام این ماده مؤثر بروملین است. اما بروملین چیست؟

بروملین ترکیبی از آنزیم‌های پروتئولیتیک بوده که داخل گیاه آناناس وجود دارد و به‌خاطر خاصیت ترمیم‌کنندگی خود، می‌تواند موجب بازسازی سلول‌ها شود. کپسول پیناهیل بسته‌های ۳۰ عددی دارد که هر یک از این کپسول‌ها دارای مقادیر کافی از ترکیبات بروملین بوده و می‌توانند باعث بهبود جای زخم، جای سوختگی، جای جراحی و حتی کبودی شوند.

چه کسانی می‌توانند از کپسول پیناهیل استفاده کنند؟

تمام افرادی که به‌خاطر مشکلات مختلف مانند عمل جراحی، جای زخم یا اسکار روی پوست خود دارند یا افرادی که به‌خاطر ضربه و آسیب روی پوست خود علائم کبودی دارند، می‌توانند از این کپسول‌ها استفاده کنند. ورزشکارانی که به‌خاطر انجام فعالیت‌های ورزشی پوست آن‌ها کبود شده، خیلی راحت می‌توانند از کپسول‌های پیناهیل برای رفع کبودی نیز استفاده کنند. حتی خانم‌ها و آقایانی که به‌تازگی از فیلرها یا ژل استفاده کرده‌اند با مصرف کپسول‌های پیناهیل خیلی زود می‌توانند از شر کبودی‌های روی پوست خود خلاص شوند. باتوجه‌به این توضیحات، افراد زیر جزو کاندیدهای استفاده از کپسول پیناهیل هستند.

  • ورزشکارانی که دچار کبودی شده‌اند.
  •  افرادی که فیلر یا بوتاکس تزریق کرده‌اند.
  •  افرادی که التهاب معده دارند.
  •  افرادی که به تازگی جراحی شده‌اند.

نکته: هیچ‌گونه عوارضی برای مصرف پیناهیل در خانم‌های باردار و خانم‌هایی که تازه زایمان کرده‌اند، مشاهده نشده است. اما بهتر است برای مصرف این کپسول ازنظر پزشک متخصص بهره گرفت.

ویژگی‌های کپسول پیناهیل چیست؟

این محصول دارای ویژگی‌های مؤثری است و به‌خاطرداشتن ترکیبات ارزشمند خود مانند آنزیم طبیعی آناناس، کاربردهای متنوعی دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کپسول پیناهیل دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

·برطرف‌کردن کبودی و خون‌مردگی

کپسول پیناهیل دارای خاصیت ترمیم‌کنندگی است و می‌تواند کبودی و خون‌مردگی را برطرف کند. افرادی که روی پوست خود دچار زخم شده‌اند، برای بهبود عوارض، می‌توانند از پیناهیل استفاده کنند. همچنین التهاب‌های پوستی و ورم‌هایی که پس از جراحی، روی پوست ایجاد می‌شوند با استفاده از این کپسول سریع‌تر برطرف می‌گردند.

بهبود جای زخم و سوختگی

سوختگی پوست یکی از مشکلاتی است که درمان آن به زمان زیادی نیاز دارد. همچنین جای بعضی از زخم‌های جراحی مانند سزارین، بیش از یک سال طول می‌کشد تا به‌صورت کامل برطرف شوند و رنگ پوست آن ناحیه به حالت طبیعی برگردد. درصورتی‌که با مصرف پیناهیل، بهبود زخم‌های جراحی و سوختگی سریع‌تر انجام می‌شود. این کپسول به‌خاطر اینکه می‌تواند خاصیت داروهای آرام‌بخش را افزایش دهد در کاهش درد نیز مؤثر است و می‌تواند التهابات مفصلی را نیز تسکین دهد.

571

 

کاهش ورم معده و روده

بسیاری از افراد هستند که مشکل ورم معده یا ورم روده دارند. این افراد در هضم کردن غذا و جذب پروتئین‌ها به مشکل برمی‌خورند. به همین خاطر مرتب دچار درد شکم یا نفخ هستند. کپسول پیناهیل علاوه بر خواصی که دارد، می‌تواند روی سیستم گوارش انسان هم تأثیر بگذارد و با برطرف‌کردن التهابات موجود در روده و معده، گوارش غذا را راحت‌تر کند. همچنین افرادی که به دلایلی دچار گرفتگی عضلات یا اسپاسم شده‌اند؛ مانند ورزشکاران، می‌توانند از این کپسول استفاده کنند. این مکمل قوی برای بهبود شرایط جسمانی و عملکرد بدن نیز مفید است.

کاربردهای کپسول پیناهیل

در بخش پیش درباره ویژگی‌های این کپسول صحبت کردیم و مشخص شد که چه خواصی دارد. اما علاوه بر رفع خون‌مردگی، کبودی، بهبود جای جراحی و تزریق فیلر یا بوتاکس، این کپسول‌ها کاربردهای دیگری هم دارند که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ازبین‌بردن کبودی بعد از جراحی پلاستیک بینی
  •  ازبین‌بردن کبودی پوست بعد از لیپوساکشن
  • رفع کبودی بعد از نخ لیفت و تزریق فیلر
  •  بهبود زخم ناشی از کاشت مو و ابرو
  •  ازبین‌برنده التهاب معده روده و دردهای مفصلی

نحوه مصرف پیناهیل

نحوه مصرف این کپسول‌ها باتوجه‌به دستور پزشک، ممکن است تغییر کند. ازآنجاکه جراحان عمومی، جراحان پلاستیک و زیبایی، دندان‌پزشکان، متخصصین گوارش، ارتوپد، روماتولوژی و متخصص زنان و زایمان می‌توانند این دارو را تجویز کنند، ممکن است نحوه مصرف آن برای افراد مختلف متفاوت باشد.

  • بر اساس اطلاعات ثبت شده روی بسته این کپسول‌ها، افراد بزرگ‌سال می‌توانند روزی ۱ تا ۳ عدد از این کپسول‌ها را میل کنند. بهترین موقع برای مصرف این کپسول ۱ تا ۲ ساعت بعد از مصرف وعده‌غذایی است.
  • کودکانی که سن آن‌ها بالای ۱۲ سال است، می‌توانند از این کپسول استفاده کنند. اما میزان مصرف برای کودکان بالای ۱۲ سال، روزی یک کپسول است.

توجه: قبل از مصرف این کپسول، بهتر است حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید و سپس از آن استفاده نمایید.

قبل از مصرف پیناهیل به این موارد توجه کنید

تاکنون عارضه‌ای برای مصرف این دارو گزارش نشده است. درصورتی‌که بر اساس دستور پزشک این دارو را مصرف کنید، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. اما بهتر است به این نکات توجه داشته باشید.

  • مصرف کپسول پیناهیل برای مبتلایان به نارسایی کبد، بیماری هموفیلی، آسم، نارسایی کلیه و بیماران قلبی توصیه نمی‌شود.
  • برای بهبود جای زخم ناشی از عمل جراحی، حتماً باید این دارو را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از عمل جراحی مصرف نمایید.
  • عوارض جانبی این دارو که به‌ندرت اتفاق می‌افتند، شامل حساسیت پوستی، تهوع و استفراغ می‌شود.
  • از مصرف پیناهیل به‌صورت هم‌زمان با داروهای ضد انعقادی، رقیق‌کننده خون و ترومبولیتیک خودداری نمایید.
  • افرادی که پس از خوردن رازیانه، هویج، آناناس یا کرفس، حساسیت نشان می‌دهند، باید این دارو را تحت‌نظر پزشک استفاده کنند.

کلام پایانی

کپسول پیناهیل این روزها به یکی از مکمل‌های محبوب و مؤثری تبدیل شده که می‌تواند به‌سرعت جای کبودی زخم و التهابات ناشی از جراحی را از بین ببرد. به همین خاطر در این نوشتار درباره ویژگی‌ها، کاربردها، مواد تشکیل‌دهنده و نحوه مصرف این دارو صحبت کردیم. اما در آخر باید این نکته را بدانید که مصرف خودسرانه پیناهیل به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و حتماً باید برای مصرف این مکمل با پزشک مشورت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کپسول مکمل پیناهیل به وب سایت شرکت آمیتیس نیک دارو مراجعه نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.