خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۰۱۰۷۷

ارسال پیامک تبلیغاتی چقدر هزینه دارد؟

ارسال پیامک تبلیغاتی چقدر هزینه دارد؟

اگر دوست دارید در مورد هزینه این روش و فاکتورهای موثر در آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

در عصر دیجیتال و با وجود کانال‌های متنوع بازاریابی، پیامک تبلیغاتی همچنان یکی از موثرترین راه‌ها برای دسترسی به مشتریان است. خوشبختانه، هزینه پیامک تبلیغاتی نسبت به سایر روش‌ها به شکل قابل توجهی پایین‌تر است؛ همین باعث می‌شود بتوانید با هزینه اندکی تبلیغات خود را به هزاران نفر برسانید. اگر دوست دارید در مورد هزینه این روش و فاکتورهای موثر در آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

هزینه پیامک تبلیغاتی چگونه تعیین می‌شود؟

پیامک گسترده‌ترین شبکه ارتباطی در ایران است که تقریبا در تمام نقاط کشور قابل استفاده است. امروزه دورافتاده‌ترین روستاهای ایران نیز به شبکه تلفن همراه متصل هستند و مزیت خوب آن این است که برای دریافت SMS نیازی به گوشی هوشمند یا اینترنت نیست. به طور کلی، هزینه پیامک به قدری پایین است که برای استفاده‌های روزمره اصلا به چشم نمی‌آید؛ اما اگر بنا باشد به طور گسترده و با اهداف تبلیغاتی استفاده شود، باید عوامل موثر در تعیین هزینه آن را بشناسید تا بهینه‌ترین حالت ممکن را انتخاب کنید.

برای ارسال پیامک انبوه، باید ابتدا یک پنل پیامکی تهیه کنید. شرکت‌های فروشنده پنل پیامکی مانند سیگنال، فراز اس ام اس و… رایج‌ترین گزینه‌هایی هستند که در ایران برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت اصلی‌ترین عواملی که در تعرفه این شرکت‌ها موثر هستند شامل موارد زیر است.

۱- هزینه مخابراتی اپراتورها

هر اپراتوری برای خدمات پیامکی خود یک هزینه پایه در نظر گرفته است. پنل‌های پیامکی نیز از امکانات همین اپراتورها برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده می‌کنند. رایج‌ترین اپراتورهایی که در ایران استفاده می‌شوند، شرکت‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل هستند. هر اپراتور معمولا بر اساس تعداد پیام‌ها و میزان استفاده، طرح‌های قیمتی مختلفی پیشنهاد می‌کند.

۲- امکانات شرکت ارائه دهنده پنل پیامکی

انتخاب پلتفرمی که از آن برای ارسال پیامک استفاده می‌کنید، در هزینه‌ نهایی موثر است. بسیاری از پلتفرم‌ها بسته به امکانات اضافی مانند اتصال پنل به سایت، ارائه گزارش از نتایج نظرسنجی‌های پیامکی، پیامک خودکار و... تعرفه‌های متفاوتی خواهند داشت.

۳- ارائه لیست مخاطبین

شما می‌توانید به دو صورت پیامک تبلیغاتی بفرستید. روش اول این است که لیست مخاطبین را در اختیار داشته باشید و پس از وارد کردن شماره‌ها به پنل، به آن‌ها پیامک بفرستید. اما روش دوم این است که لیست مخاطبین را نیز از شرکت ارائه دهنده پنل دریافت کنید. بسیاری از شرکت‌ها لیست بلندبالایی از شماره موبایل‌های شهرستانی، استانی و.. غیره دارند که در صورت تمایل به شما می‌فروشند.

۴- زبان نوشتاری پیامک

تعرفه محتوایی که به زبان انگلیسی نوشته شود بالاتر از محتوایی است که به فارسی نوشته می‌شود. این هزینه مربوط به قوانینی است که اپراتورها برای پیامک اعمال می‌کنند. پیشنهاد می‌شود تا جای ممکن متن تبلیغاتی را با حروف فارسی بنویسید؛ زیرا پیام فارسی، از لحاظ نرخ مطالعه توسط مخاطبان نیز آمار بهتری دارد.

928

هزینه ارسال پیامک های تبلیغاتی

بسیاری از کسب‌وکارها برای افزایش دسترسی و تعامل با مشتریان خود به سیستم‌های پیامکی مانند سیگنال ادز روی می‌آورند. این پلتفرم‌ها معمولا بر اساس تعداد پیامک‌ها، کلمات مورد استفاده در هر پیامک، و ویژگی‌های اضافی ارائه‌شده هزینه‌ها را مشخص می‌کنند. همان‌طور که گفتیم، اپراتورهای مختلف هزینه‌های مختلفی را اعمال می‌کنند. هزینه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بر اساس هزینه های درج شده در سایت سیگنال به شرح زیر می باشد:

هزینه تبلیغات پیامکی در اپراتور همراه اول

تعرفه پیامک اپراتور همراه اول را می‌توان بر حسب دائمی یا اعتباری بودن خط و همچنین متن فارسی یا انگلیسی پیام، به ۴ دسته زیر تقسیم کرد:

929

هزینه تبلیغات پیامکی در اپراتور ایرانسل

دسته‌بندی تعرفه‌های اپراتور ایرانسل نیز مانند همراه اول به ۴ دسته کلی تقسیم می‌شود:

930

هزینه تبلیغات پیامکی در اپراتور رایتل

به طور کلی، تعرفه‌های پیامک در اپراتور رایتل نیز به صورت زیر است:

931

چنانچه بخواهید از پنل پیامکی سیگنال برای ارسال پیامک تبلیغاتی استفاده کنید باید یکی از روش‌های زیر را انتخاب نمایید:

  • ارسال پیامک برای کاربران
  • ارسال پیامک برای نماینده

هر یک از موارد بالا خود به ۳ دسته پیامک تبلیغاتی، پیامک خدماتی و ارسال پیامک به بلک لیست تقسیم می‌شوند. در صورت انتخاب هر یک از روش‌های بالا، در ابتدا ۱۰۰۰ پیامک رایگان دریافت خواهید کرد.

 

قیمت نهایی تبلیغات پیامکی برای کاربران

هزینه نهایی شما با توجه به روشی که انتخاب خواهید کرد تعیین می‌شود. به طور کلی هزینه ارسال پیامک های تبلیغاتی بر اساس هزینه های درج شده در سایت سیگنال به شرح زیر می باشد:

  • قیمت پایه پیامک تبلیغاتی: ۷۸۰ ریال
  • قیمت پایه پیامک خدماتی: ۸۴۰ ریال
  • قیمت پایه ارسال پیام به بلک لیست: ۱۵۰۰ ریال

قیمت پایه پیامک برای نماینده

  • قیمت پایه پیامک تبلیغاتی: ۷۴۰ ریال
  • قیمت پایه پیامک خدماتی: ۸۰۰ ریال
  • قیمت پایه ارسال پیام به بلک لیست: ۱۴۰۰ ریال

 

جمع بندی

پیامک تبلیغاتی همچنان یکی از ارزان‌ترین و فراگیرترین روش‌های بازاریابی است. شما با استفاده از یک پنل پیامکی، می‌توانید تنها با چند کلیک، محتوای تبلیغاتی خود را به دست ده‌ها هزار نفر برسانید. تعرفه پیامکی تبلیغاتی بر اساس اپراتور مورد استفاده، طول متن پیامک، زبان مورد استفاده و امکاناتی که پنل در اختیار شما قرار می‌دهد تعیین می‌شود. در این مقاله به عوامل موثر بر قیمت پیامک تبلیغاتی و تعرفه‌های آن مطابق با هزینه اعلام شده در سایت سیگنال ادز پرداختیم. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با ما تماس بگیرید.

 

منبع:

https://signalads.com/sms-marketing/sms-cost-in-each-operator

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.