فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۰۴۶۸۴

چگونه انگشتر نقره را براق کنیم؟

چگونه انگشتر نقره را براق کنیم؟

برخی افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه انگشتر را براق کنیم. در ادامه این مطلب قصد داریم به چند روش ساده برای انجام این کار بپردازیم.

داشتن زیورآلات نقره آن هم درست مثل روز اول براق، همیشه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانم‌ها بوده و هست. چراکه نقره فلزی ست اگر در مجاورت هوا و سایر موادشیمیایی قرار بگیرد، رنگ براق خود را از دست داده و کدر می‌شود. به همین خاطر برخی افراد به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه انگشتر را براق کنیم. در ادامه این مطلب قصد داریم به چند روش ساده برای انجام این کار بپردازیم.

کثیف بودن انگشتر نقره باعث می شود زیور شما کهنه به نظرمی رسد

نه تنها انگشتر نقره بلکه تمامی زیورآلات نقره بعد از مدتی تغییر رنگ داده و ممکن است کهنه به نظر می‌رسد. چرا که این سفیدی و براقی نقره است که به آن جلوه می‌دهد. علاوه براین انگشتر نقره زنانه بیشتر از سایر اکسسوری‌ها در معرض چربی، مواد شوینده و... قرار گرفته و تغییر رنگ می‌دهد. با این حال چه برای انگشتر نقره مردانه و چه زنانه، روش‌های متعددی وجود دارد تا از سیاه و کدر شدن آن جلوگیری کند. اولین راهکار این است که زمان شستن ظرف، پختن غذا و... انگشتر را از دست‌تان خارج کنید. اما گاهی کار از این موارد گذشته و شما به دنبال روشی برای براق کردن انگشتر هستید.

پولیش کردن انگشتر نقره؛ بهترین و سریع ترین روش تمیز کردن انگشتر نقره

شاید شما هم با این مشکل مواجه شده باشیدکه مدتی پس از خرید انگشتر نقره و   استفاده از آن، دیگر جلوه و زیبایی روزهای اول خود را ندارد. با این اوصاف استفاده از پولیش بهترین روش برای براق کردن انگشتر نقره و برنج است. برای پولیش کردن زیور آلات نقره می‌توانید به فروشگاه‌های طلا و نقره مراجعه کرده و شکنج پولیش را تهیه کنید. پولیش نقره‌جات با شکنج، آن‌ها را مثل روز اول براق خواهد کرد.

استفاده از خمیر دندان برای براق کردن انگشتر نقره

خمیر دندان هم انتخابی برای براق کردن انگشتر نقره محسوب می‌شود. برای اینکار مقداری خمیر دندان را به همراه مقداری آب در کاسه ای کوچک مخلوط کرده و نقره را داخل آن قرار دهید. بعد از چند دقیقه انگشترتان را با آب گرم شسته و دستمالی آن را خشک کنید.

855

از سس کچاپ برای براق کردن انگشتر نقره استفاده کنید

از سس کچاپ هم می‌توانید برای براق شدن انگشتر استفاده کنید. کافی است مقداری سس را روی مسواک گذاشته و روی انگشتر خود بکشید. شاید نگران بوی نامطبوع آن باشید؛ اما جای نگرانی نیست بعد از مدتی بوی نامطبوع آن هم از بین خواهدرفت.

نوشابه ماده ای دیگر برای براق کردن انگشتر نقره

نوشابه کوکاکولا یکی از بهترین گزینه‌ها برای براق کردن انگشتر است. مقداری از نوشابه را داخل ظرفی ریخته و نقره را داخل آن قرار داده و بعد از 10 دقیقه انگشتر را با دستمالی تمیز کنید.

از سرکه و جوش شیرین برای براق کردن انگشتر نقره استفاده کنید

براق کردن نقره با استفاده از سرکه و جوش شیرین یک روش سنتی و موثر برای پاکسازی و براق کردن نقره است. این روش به دلیل واکنش شیمیایی بین اسید استیک (موجود در سرکه) و نقره، ترکیبی از نقره کلرید و اکسید نقره تولید می‌کند که با انجام این ترکیب، نقره از اکسیداسیون و تیرگی جلوگیری می‌شود و براقیت آن افزایش می‌یابد.

مراحل براق کردن نقره با سرکه و جوش شیرین عبارتند از:

1. قرار دادن نقره در ظرفی که بتوانید آن را بر روی شعله گاز یا اجاق گاز گرم کنید.

2. روی نقره سرکه ریخته و آن را بر روی شعله گاز قرار داده تا سرکه بخار شود.

3. سپس با استفاده از جوش شیرین، نقره را بر روی شعله گاز گرم کنید تا براق شود.

4. نهایتاً نقره را با آب شستشو داده و خشک کنید.

بهتر است این کار را با دقت و هوشیاری انجام دهید تا از هرگونه آسیب به خود یا محیط اطراف جلوگیری شود.

نشاسته ذرت هم انتخاب مناسبی برای براق کردن انگشتر نقره است

براق کردن نقره با استفاده از نشاسته ذرت یک روش طبیعی و غیر شیمیایی برای پاکسازی و براق کردن نقره است. این روش به دلیل ویژگی‌های خاص نشاسته ذرت که به عنوان یک ماده خنثی و غیر سمی شناخته می‌شود، مناسب برای استفاده در براق کردن جواهرات نقره است.

مراحل براق کردن نقره با نشاسته ذرت عبارتند از:

1. آماده‌سازی محلول نشاسته: یک قاشق نشاسته ذرت را در یک لیوان آب حل کنید تا یک محلول رقیق تشکیل شود.

2. قرار دادن نقره در محلول نشاسته: نقره را به مدت چند دقیقه در محلول نشاسته قرار دهید تا محلول به خوبی روی سطح نقره پخش شود.

3. شستشو و خشک کردن: نقره را با آب شستشو داده و سپس با یک پارچه نرم خشک کنید.

این روش معمولاً برای نقره‌هایی که دارای مقدار زیادی کثیفیت و اکسیداسیون هستند، مناسب است و می‌تواند آن‌ها را براق و درخشان کند. این روش طبیعی و آسان است و به عنوان یک روش خنثی و غیر شیمیایی برای براق کردن نقره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای جلوگیری از سیاه شدن انگشتر نقره چکار باید کرد؟

856

همیشه بهترین کار پیشگیری است؛ برای این کار لازم است مقداری مایع ظرفشویی یا شامپو را با آب گرم ترکیب کرده و بعد از کف کردن، به وسیله مسواکی به مدت 5 تا 10 دقیقه آن را روی انگشتر قرار دهید. سپس با استفاده از دستمالی بدون پرز روی انگشتر را کشیده و آن را خشک کنید. حواستان باشد که دستمال کاغذی مورد مناسبی برای خشک کردن انگشتر نیست چراکه باعث خط افتادن روی انگشتر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.