خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۷۸۷۰

راهنمای خرید خط تولید فرنچ فرایز

راهنمای خرید خط تولید فرنچ فرایز

راز کیفیت فرنچ فرایز در مواد اولیه نیست بلکه در کیفیت خط تولید سیب‌زمینی نیمه آماده است! پس حتما به راهنمای خرید خط تولید فرنچ فرایز نیاز دارید. در این محتوا نکات مهمی که هنگام خرید خط تولید فرنچ فرایز باید بدانید برای خواندن شما آماده است.

 

بنظر شما تعریف خط تولید استاندارد فرنچ‌فرایز چیست؟ مراحل تولید و عوامل موثر در قیمت این خط تولید چیست؟ پاسخ این سوالات در این مقاله منتظر شماست.

با خواندن این محتوا تا انتها یک خرید به‌صرفه و باکیفیت را تجربه می‌کنید. همچنین با اولین تولید کننده 0 تا 100 این خط تولید در ایران آشنا می‌شوید!

راهنمای خرید خط تولید فرنچ فرایز

این نکته شاید مهم‌ترین بخش از راهنمای خرید خط تولید فرنچ فرایز باشد. سازنده خط تولید سیب زمینی فرنچ فرایز را پیدا کنید! شاید تعجب کنید و در فکر خود بگویید خوب همه سازنده هستند. اما حقیقت این است که سازندگان خط تولید فرنچ فرایز در ایران کم هستند!

اکثر شرکت‌ها، خط تولید فرنچ فرایز را به صورت استوک و کارکرده از دیگر کشورها وارد ایران می‌کنند. سپس با ایجاد تغییراتی به نام خط نو فرنچ فرایز به فروش می‌رسانند.

خب حالا چیکار کنیم اصلا سازنده در ایران داریم؟

بله زاگرس تاو ماشین، سازنده اولین خط تولید تمام ایرانی و اتوماتیک است. و 0 تا 100 بخش‌های خط تولید سیب‌زمینی نیمه آماده در ایران طراحی و ساخته می‌شود. برای مشاوره خرید خط تولید سیب‌زمینی نیمه آماده و دریافت قیمت خط تولید فرنچ فرایز، با مدیر فروش ما به شماره 09124408722 تماس بگیرید.

خرید از سازنده اولا به‌صرفه‌تر است و دوما قابل اطمینان‌تر است. چون تمامی قطعات به صورت نو هستند و شرکت راه‌اندازی را برای شما انجام می‌دهد.

تعریف خط تولید استاندارد فرنچ فرایز

خط تولید فرنچ فرایز با کیفیت‌ترین خروجی محصول را دارد همچنین این خط باید کمترین ضایعات را تولید کند.

 

11

خط تولید فرنچ فرایز استاندارد تمام اتوماتیک است تا کمترین دخالت انسانی را داشته باشد. از طرفی با استانداردهای روز اروپا از صفر تا صد در کشور ایران طراحی و ساخته شود. کمتر سازنده‌ای توان ساخت خط تولید فرنچ فرایز با ظرفیت بالا را دارد. اما زاگرس تاو ماشین قابلیت ساخت خط تولید فرنچ فرایز 500 کیلو در ساعت تا 15هزار کیلو در ساعت را دارد.

جالب است بدانید که صنعت فرنچ فرایز در سال 2021 ازش بازاری حدود 15000 میلیارد دلار داشت.

فرآیند تولید سیب زمینی نیمه آماده چیست؟

اولین گام راهنمای خرید خط تولید فرنچ فرایز آشنایی با پروسه تبدیل سیب‌زمینی خاکی به فرنچ فرایز طلایی است. سیب‌زمینی نیمه آماده به کمک 27 ماشین مختلف از زمان خاک‌گیری تا سرخ ‌شدن سر و کار دارد. به طور خلاصه می‌توانیم این 10 مرحله اصلی در این خط تولید را نام ببریم.

  1. شست‌وشو و خاک‌گیری سیب‌زمینی
  2. پوست‌گیری و برس زنی
  3. برش‌زنی و تبدیل سیب‌زمینی به خلال و سورتیگ آن‌ها
  4. انزیم‌بری
  5. فرآیند کاهش آهن
  6. کاهش رطوبت به کمک خشک‌کن
  7. سرخ‌کردن یا فرایر
  8. روغن‌گیری و پیش خنک‌کردن
  9. انجماد سریع
  10. بسته‌بندی

ویژگی‌های خط تولید صنایع‌غذایی و فرنچ فرایز

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های خط تولید صنایع‌غذایی و فرنچ‌فرایز تمام استیل بودن خط‌تولید است. همچنین این خط‌تولید باید دقت زیادی در اندازه‌گیری و کنترل تجهیزات داشته باشد.

از همین جهت اتوماسیون تمام اتوماتیک در این خط بسیار اهمیت دارد. مطمئنا استفاده از plc و HMI به دلیل راحتی، انعطاف پذیری بیشتر در تغییر، قابلیت شبکه‌شدن، فیدبک سیستم و حجم کمتر بهترین گزینه است.

معیارهای قیمت خط تولید فرنچ فرایز

مانند هر دستگاه دیگری قیمت خط تولید فرنج فرایز بستگی به متریال‌اصلی، ظرفیت و قسمت الکتریکال دارد. کیفیت استیل استفاده شده در خط تولید هم در قیمت تمام شده تاثیر گذار است برای مثال قیمت hmi گران‌تر از plc است.

جهت دانستن بهتر معیارهای قیمت و قیمت فرنچ فرایز با کارشناسان متخصص ما تماس بگیرید. با شماره 09124408722 مهمان یک مشاوره رایگان اما مفید باشید.

خرید از واسطه یا سازنده دستگاه فرنچ فرایز؟

برای خرید خط تولید فرنچ فرایز برای صرفه اقتصادی، بهتر است از سازنده دستگاه خرید کنیم. چون واسطه‌ها درصد سود زیادی روی دستگاه می‌‌کشند. و معمولا شرایط پشتیبانی از محصول به شکل پیچیده‌ای انجام می‌شود، چون شما با تولیدکننده در ارتباط نیستید. همچنین نمی‌توانید، دستگاه سفارشی خود را هم داشته باشید و مجبور انتخاب از بین گزینه‌های محدود هستید.

معرفی شرکت زاگرس تاو ماشین

زاگرس‌تاوماشین اولین طراح و سازنده خط تولید فرنچ فرایز تمام ایرانی است.ماشین‌آلات خط تولید فرنچ فرایز ما با طراحی فنی ومهندسی درست کمترین ضایعات را دارد. شرکت ztm در سراسر ایران در زمینه طراحی، تولید، نصب کامل خطوط، ارتقا کارخانه‌ها و ماشین‌آلات خاص خط‌فرنچ فرایز با بهره‌گیری از بروزترین اطلاعات در این زمینه و با آخرین تکنولوژی‌ها در حال فعالیت است.

کیفیت فرنج‌فرایز اتفاقی نیست، بلکه از کیفیت خط‌تولید سیب‌زمینی نیمه آماده می‌آید. و کیفیت خط‌تولید از تخصص سازنده است؛ ما سال‌ها است که در این تخصص تجربه کرده‌ایم.

22

شرکت ZTM طراحی تمامی ماشین‌آلات خط تولید فرنچ‌فرایز را مطابق با طراحی و تکنولوژی روز اروپا انجام می‌دهد.ما قابلیت ساخت خط تولید فرنچ‌فرایز 500 کیلو در ساعت تا 15000 کیلو در ساعت را داریم. ما افتخار همکاری با مجموعه‌های بزرگی مانند چی‌توز، باتو، مزمز و کاله داریم. تضمین کیفیت ما تیم تخصصی طراحی و فنی کارآموزده ماست.

جهت مشاوره رایگان و‌ دریافت قیمت خط‌تولید فرنچ‌فرایز، با مدیر فروش ما به شماره 09124408722 تماس بگیرید.

در ادامه مراحل و پروسه تبدیل سیب‌زمینی به فرنچ فرایز را بیان می‌کنید.

1_ماشین آلات آماده سازی سیب زمینی منجمد

ابتدا سیب‌زمینی‌های آورده شده از انبار وارد دستگاه سورتینگ و خاک‌گیری می‌شود. وظیفه دستگاه سورتیگ جداسازی سیب‌زمینی‌های هم‌سایز است. دستگاه که توسط تیم ما(ztm)ساخته شده است، علاوه بر جداسازی خاک‌گیری هم می‌کند.

سپس به کمک کانوایر شیبدار(بالابر)سیب‌زمینی‌ها وارد دستگاه هاپر می‌شوند. این دستگاه در واقع وظیفه دارد که به صورت تدریجی سیب‌زمینی‌ها را وارد خط تولید کند.

حالا سیب‌زمینی‌ها وارد دستگاه شستشوی سیب‌زمینی می‌شوند. در اینجا سیب‌زمینی‌ها کاملا توسط آب شسته می‌شوند. دستگاه علاوه بر استفاده از حرکت دورانی برای شستن بهتر سیب‌زمینی به آنها آسیب وارد نمی‌کند.

2_معرفی دستگاه‌های پوست گیری و آنزیم بری

بعد از شست‌وشو به کمک اسکروکانوایر (بالابر) سیب‌زمینی‌ها وارد دستگاه پوست‌گیر بخار می‌شوند. سیب‌زمینی‌ها درون مخزن دستگاه پوست‌گیر بخار محبوس می‌شوند. سپس در مدت مشخصی بخار فشار بالا وارد مخزن می‌شود. به دلیل فشار و دمای بالا، نشاسته زیر پوست سیب‌زمینی واکنش می‌دهد و پوست از سیب‌زمینی جدا می‌شود.

ضایعات روش پوست‌گیری بخار نزدیک به صفر است و به همین دلیل در خط تولید ظرفیت بالا فرنچ فرایز از این روش استفاده می‌شود. برای ظرفیت‌های پایین جهت کاهش هزینه، پوست گیرهای سایشی استفاده می‌شود.

بعد از پوست گیری بخار به کمک نوار نقاله حلزونی ( اسکرو کانوایر) سیب‌زمینی‌ها وارد دستگاه برس زنی می‌شوند. در دستگاه برس زنی به کمک چندین غلتک فرچه دار u شکل تمام پوست سیب‌زمینی کنده می‌شود.

برای اطمینان از پوست کندن کامل سیب‌زمینی حالا نوبت کانوایر بازبینی است. جایی که نیروی انسانی سیب‌زمینی‌ها را چک می‌کند تا وارد مرحله بعدی شود.

3_دستگاه‌های اسلایس و سورتر

یکی از راه‌های کاهش ضایعات در خط تولید ساخته شده ما(شرکت ztm) استفاده از آب برای اسلایس یا خورد کردن سیب‌زمینی است. در دستگاه هیدروکاتر سیب‌زمینی‌ها درون یک لوله پر از آب هستند. آب به وسیله یک پمپ سانتریفیوژ با قدرت بالا، سیب‌زمینی‌ها را داخل بلوک‌های کاتر (تیغه‌ها) با سرعت عبور می‌دهد. در این فرآیند اسلایس علاوه‌بر برش صاف و بدون خراش، حداکثر برش طولی رخ می‌دهد. همچنین به دلیل وجود آب نشاسته و قند بیشتری از سیب‌زمینی جدا می‌شود.

بعد از برش نوبت به دستگاه سورتر جداکننده ضایعات که سیب‌زمینی‌هایی که ضخامت یا طول کمی دارند را جدا می‌کند.

بعد از سورتر طولی و ضخامت، خلال‌ها وارد کانوایر بازبینی می‌شوند تا خلال‌های لکه‌دار و خراب توسط نیروی انسانی جدا شود. بعد از این فرآیند نوار بالابر خلال‌ها را وارد مرحله بعدی می‌کند.

4_آنزیم بری یا بلانچر اولیه و ثانویه و دوزینگ پمپ

دستگاه بلانچر وان آب گرمی است که خلال سیب‌زمینی را در دما و زمان مشخص شده از درون خود عبور می‌دهد. آنزیم‌ها، قند، نشاسته و آهن باعث بی‌رنگ شدن، تغییر بافت و تغییر رنگ فرنچ فرایز می‌شود. برای از بین بردن این آنزیم‌ها از بلانچر اولیه با دمای بالاتر و زمان کمتر و بلانچر دوم با دمای کمتر و زمان بیشتر استفاده می‌شود.

بعد از بلانچر دستگاه دوزینگ پمپ ( SAPP ) برای کنترل آهن وارد پروسه می‌شود. این ماشین به خلال‌ها فسفات بدون ضرر و دکستروز (نوعی قند) اضافه می‌کند. فسفات برای متوقف شدن اکسداسیون که باعث تغییر رنگ نامطلوب می‌شود و دکستروز برای ایجاد رنگ طلایی در هنگام سرخ شدن است.

4_فرایر و بسته بندی سیب زمینی منجمد

بعد از فرآیند آنزیم زدایی به کمک یک ویبراتور خلال‌ها وارد، دستگاه خشک کن می‌شوند. دستگاه خشک کن رطوبت اضافی خلال‌ها را از بین می‌رود.

بعد از رطوبت گیری یک ویبراتور خلال‌های سیب‌زمینی را به سمت دستگاه فرایز یا سرخ‌کن می‌برد. فرایر با دمایی بین 175 تا 185 درجه سانتی‌گراد به مدت زمان 60 تا 90 ثانیه، خلال‌ها در روغن زیاد غوطه‌ور می‌کند.

قبل از بسته بندی سیب‌زمینی منجمد، خلال‌ها وارد روغن‌گیر می‌شوند. سپس به کمک فن‌ها پیش خنک شده و در آخر با دستگاه یا تونل انجماد سریع (IQF) منجمد می‌شوند. در قسمت بسته‌بندی خلال‌های سیب‌زمینی منجمد شده در بسته‌های 2.5 کیلوگرم، 900 گرم و یا 750 گرم پر می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.