فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۵۱۱

روش پاک کردن لکه شیر پرچرب خشک شده روی فرش

روش پاک کردن لکه شیر پرچرب خشک شده روی فرش

در حال راه رفتن در خانه هستید و یکباره متوجه یک لکه روی فرش می شوید. وقتی نزدیک تر می روید متوجه لکه شیر پرچربی که چند روز پیش به کودک تان داده بودید، روی فرش می شوید. چه حالی پیدا می کنید؟

 

نگران نباشید. لکه های فرش هرچقدر هم سرسخت باشند به هرحال پاک می شوند. ما در این مقاله می خواهیم روش پاک کردن لکه شیر پرچرب خشک شده روی فرش را با ذکر جزئیات دقیق به شما آموزش دهیم. پس این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

208

5 مرحله آسان برای تمیز کردن لکه شیر پرچرب خشک شده روی فرش

چه نوزادی با شیشه شیرش، شیر را روی فرش ریخته باشد و چه خودتان وقتی شیر را درون لیوان می ریخته اید، کمی از آن را روی فرش ریخته باشید، به هرحال آنچه که اکنون اهمیت دارد، این است که چطور لکه خشک شده را تمیز کنید. لکه خشک شده ظاهر نامناسبی روی فرش ایجاد می کند و همچنین بوی بدی خواهد گرفت. پس مهم است که لکه خشک شده شیر روی فرش را هر چه سریع تر تمیز کنید.

توجه داشته باشید که اگر نمی توانید یا زمان تمیزکاری را ندارید، بهتر است از خدمات قالیشویی منیریه استفاده کرده و فرش های تان را به تکنسین های کاربلد بسپارید.

در اینجا 5 مرحله ساده برای تمیز کردن لکه شیر پرچرب خشک شده روی فرش را برای شما توضیح می دهیم:

مرحله 1: لکه را احیا کنید

وقتی شیر پر چرب روی فرش ریخته و اکنون خشک شده است، چه یک ساعت از زمان ریختن شیر گذشته باشد و چه چند روز یا چند هفته، به هرحال حالا لکه خشک شده است. در مواجهه با لکه خشک شده شیر، ابتدا باید لکه را کمی احیا کنید تا بتوانید آن را از داخل الیاف فرش بیرون بکشید. برای این کار باید کمی آب ولرم روی لکه بریزید. می توانید این کار را با یک قاشق انجام دهید. وقتی آب را روی لکه ریختید، کمی صبر کنید. حالا یک دستمال بردارید و لکه را پاک کنید.

این مرحله را آنقدر انجام دهید که حداقل سطح رویی فرش تمیز شود و دیگر اثری از لکه وجود نداشته باشد.

دقت کنید که در انتهای این مرحله، باید محل تمیز شده کاملا با دستمال خشک شود.

209

 

مرحله2: جوش شیرین یا آرد ذرت

جوش شیرین با دارا بودن بی کربنات سدیم می تواند به خوبی شیر را حل کرده و از فرش خارج کند. پس کمی جوش شیرین روی محل بپاشید. حدود 30 دقیقه صبر کنید تا رطوبت باقی مانده و بوی شیر ریخته شده را به خود جذب کند.

دقت کنید که اگر جوش شیرین ندارید، می توانید از آرد ذرت استفاده کنید. آرد ذرت هم می تواند شیر را به خود جذب کرده و رطوبت و بوی آن را از فرش شما خارج کند.

مرحله 3: جاروبرقی بکشید

در این مرحله باید جوش شیرین یا آرد ذرتی که استفاده کرده اید را از روی فرش پاک کنید. این کار فقط به کمک جاروبرقی انجام می شود. کل منطقه ای را که جوش شیرین پاشیده اید جاروبرقی بکشید.

جاروبرقی کشیدن را می توانید در سطح بزرگ تری انجام دهید تا مطمئن باشید که کل جوش شیرین را از فرش برمی دارید. این مورد به خصوص اگر کودک نوپا یا نوزاد کوچکی در خانه دارید، اهمیت دارد. جاروبرقی کشیدن را به دقت و با سری هایی که می تواند وارد الیاف فرش شود، انجام دهید.

مرحله4: بشویید

در این مرحله باید با کمی آب لکه را بشویید. یک دستمال را نم دار کنید. دستمال نم دار را به لکه بزنید تا مطمئن شوید که جوش شیرین و باقیمانده های شیر از فرش خارج شود. این مرحله به فشارهای ملایم و حرکت دورانی دست شما نیاز دارد. سعی کنید تا مواد را از لابلای الیف فرش خارج کنید. اما مراقب باشید تا به الیاف آسیب نرسانید.

دقت کنید که آب بیش از حد روی فرش نریزید. خشک کردن آب اضافی زمان بر بوده و هرچه فرش شما زمان بیشتری را برای خشک شدن طی کند، بیشتر مستعد کپک زدگی است.

مرحله5: خشک کنید

در این مرحله باید فرش را خشک کنید که کپک نزند. مهم است که این مرحله را با دقت انجام دهید. می توانید از سشواری که در فاصله حدود 20 تا 25 سانتی متری از فرش گرفته اید، استفاده کنید. همچنین روشن کردن یک پنکه سقفی یا رومیزی و یا حتی باز کردن در و پنجره ها می تواند این فرآیند را تسریع کند. دقت کنید که در هر حال نباید فرش را به حال خود رها کنید و حتما باید اقداماتی را برای خشک کردن سریع تر فرش انجام دهید تا دچار کپک زدگی نشود.

اگر پس از خشک شدن، متوجه شدید که لکه شیر پرچرب خشک شده همچنان روی فرش تان وجود دارد یا آثاری از آن هنوز روی فرش دیده می شود، بهتر است با قالیشویی دهکده المپیک تماس گرفته و از تکنسین های قالیشویی خبرهبرای تمیز کردن فرش تان کمک بگیرید.

خدمات قالیشویی تهران

استفاده از خدمات قالیشویی یک راه حل مطمئن و همیشگی برای از بین بردن انواع لکه های فرش های ماشینی و دستبافت است. یک قالیشویی معتبر همچون قالیشویی توحید با سابقه درخشان، تکنسین های باتجربه ای دارد که می توانند انواع لکه ها و آلودگی های فرش شما را از بین ببرند. همچنین استفاده از دستگاه های تخصصی شستشوی فرش و موکت، به تکنسین های ما امکان می دهد تا با به روزترین تجهیزات و مواد شوینده درجه یک، نه تنها فرش تان را تمیز کنند بلکه طول عمر فرش تان را نیز افزایش دهند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید متخصص در شستشوی انواع فرش های دستبافت و ماشینی می تواند خدمات باکیفیت خود را به سراسر تهران عرضه نماید. شما می توانید خدمات موردنظر خود را از نزدیک ترین شعبه ما به خودتان دریافت کنید. برای این منظور فقط کافیست با 1864 تماس بگیرید و خدمات موردنظرتان را رزرو کنید. همکاران ما به صورت شبانه روزی آماده رزرو خدمات شما از طریق تلفن یا سایت ما به نشانی tohidcarpet.com هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.