فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۱۴۶

اخذ ویزای توریستی آمریکا بصورت تضمینی امکانپذیر است؟

اخذ ویزای توریستی آمریکا بصورت تضمینی امکانپذیر است؟

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا اخذ ویزای توریستی آمریکا بصورت تضمینی امکانپذیر است؟ در ادامه این نوشتار، با ما همراه باشید.

ویزای توریستی آمریکا، از نوع ویزاهای موقت (غیر مهاجرتی) ایالات متحده است که به منظور بازدید از آمریکا برای متقاضیان صادر می­شود و بسته به هدف شما از سفر به این کشور، به دو نوع ویزای B1 و B2 تقسیم می­شود. ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان بصورت سینگل (یک بار ورود) صادر شده و افرادی که با پاسپورت ایران اقدام به اخذ ویزای توریستی آمریکا می­نمایند، امکان دریافت ویزای مولتی (چندبار ورود) 10 ساله آمریکا را ندارند. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا اخذ ویزای توریستی آمریکا بصورت تضمینی امکانپذیر است؟ در ادامه این نوشتار، با ما همراه باشید.

ویزای توریستی آمریکا برای ایرانیان

هر فرد با ویزای توریستی آمریکا برای هر بار ورود می­تواند حداکثر تا 6 ماه در خاک آمریکا اقامت داشته باشد. سفارت آمریکا اعتبار اولیه ویزای متقاضیان را با توجه به ملیت آنها تعیین می­کند که برای ایرانیان، این مدت، 3 ماه تعیین شده است. این یعنی ایرانیانی که ویزای توریستی آمریکا را دارند، سه ماه فرصت دارند تا وارد خاک آمریکا شوند.

مدارک لازم جهت درخواست ویزای توریستی آمریکا

اولین قدم برای درخواست ویزای توریستی آمریکا، آماده­سازی مدارک مورد نیاز می­باشد. بطور کلی مدارک ویزای توریستی آمریکا عبارتند از:

  1. فرم DS-160
  2. عکس پرسنلی
  3. پاسپورت معتبر (با حداقل 6 ماه اعتبار بیشتر از مدت اقامت)
  4. مدارک شناسایی
  5. مدارک ازدواج
  6. رسید پرداخت هزینه ویزا
  7. نامه وقت مصاحبه
  8. مدارک شغلی
  9. مدارک مالی

اخذ ویزای توریستی آمریکا بصورت تضمینی

به عنوان فردی که قصد دارد برای اخذ ویزای توریستی آمریکا اقدام نماید، شما باید بدانید که روند اخذ ویزا نه تنها برای کشور آمریکا، بلکه برای تمام کشورهایی که ورود به آنها برای ایرانیان نیاز به ویزا دارد، توسط سفارتخانه، اداره مهاجرت و مستقیما توسط شخص آفیسر اداره مهاجرت انجام شده و طبق قانون g221 اداره مهاجرت آمریکا، اخذ ویزا مستقیماً به نظر شخص آفیسر بستگی دارد. با این اوصاف، هیچ شخصی خارج از سفارتخانه و اداره مهاجرت آمریکا، نمی­تواند این تضمین را بدهد که درخواست ویزای توریستی شما، قبول شده و ویزا به شما اعطا می­شود.

245

افزایش شانس اخذ ویزای توریستی آمریکا

همانطور که در بالا گفتیم، در عین اینکه نمی­توان تضمینی قطعی جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا داد، اما بطور قطع، رعایت موارد زیر، شانس اخذ ویزای توریستی آمریکای شما را به میزان قابل توجهی افزایش می­دهد:

  • ایجاد و نشان دادن وابستگی­های خود به ایران مانند:
  1. وابستگی اقتصادی (اگر کارمند یا کارفرما هستید، باید مستندات مربوط به شغل خود را ارائه دهید)
  2. وابستگی های اجتماعی و خانوادگی ( بیان کنید که اعضای درجه یک خانواده شما در مدتی که شما قصد سفر به آمریکا را دارید، در ایران هستند)
  3. وابستگی مالی ( اراپه مدارک مربوط به دارایی های غیر منقول در ایران)

در این مورد، شما باید با مدارکی که ارائه می­دهید، آفیسر را متقاعد کنید که قصد اقامت دائم در آمریکا را ندارید و در پایان مهلت ویزای خود، خاک آمریکا را ترک خواهید کرد.

  • تمام مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا را بطور کامل آماده و به سفارت آمریکا ارائه کنید و تمام فرم­های مربوطه سفارت را نیز بصورت کامل و خوانا، پرکرده و به سفارت آمریکا ارائه دهید.
  • شما نباید مشهور به جرائم اخلاقی باشید، چرا که هنگام بررسی پرونده ویزای شما، اداره مهاجرت آمریکا سوابق شما را بررسی کرده و در صورت ارتکاب جرائم اخلاقی، احتمال رد درخواست ویزای شما وجود دارد.
  • عدم ارتکاب جرائم کیفری و سابقه زندان: اگر شما سوء سابقه کیفری داشته باشید و مدتی را نیز در زندان بوده باشید، بدلیل اینکه تمامی این سوابق از سوی اداره مهاجرت آمریکا بررسی می­شوند، احتمال رد درخواست ویزای شما وجود دارد.
  • ارائه اصل مدارک و عدم ارائه اطلاعات نادرست به سفارت، چه در مدارک و چه هنگام مصاحبه:

درخواست هر نوع ویزا از سفارت آمریکا، علاوه بر مدارک درخواستی که باید به سفارت ارائه شوند، یک مرحله مصاحبه حضوری با آفیسر ویزا نیز می­باشد که در هر دو مرحله، لازم است هم تمام مدارک شما، کامل باشد و طبق دستورالعمل به سفارت ارائه شود، و هم هنگام مصاحبه، تمام اطلاعات با صداقت کامل به آفیسر گفته شود، چرا که یکی از مهمترین عللی که شانس اخذ ویزای توریستی شما را بالا می­برد، این است که شما با ارائه مدارک جعلی و اطلاعات دروغ، سعی در گول زدن سفارت آمریکا داشته باشید.

  • مورد دیگری که شانس اخذ ویزای توریستی آمریکا را بالا برده و به میزان چشمگیری افزایش می­دهد، داشتن دعوتنامه است. دعوتنامه به چند شکل برای افراد صادر می­شود:
  1. برای افرادی که مایل به دیدار خانواده، اقوام یا دوستان خود در آمریکا هستند، می­توانند این دعوتنامه را گرفته و ضمیمه مدارک خود نمایند.
  2. دعوتنامه از انواع نمایشگاه­ها، همایش­ها، کنفرانس­ها و رویدادهای علمی و نشست­ها

در نظر داشته باشید که داشتن دعوتنامه تضمین دریافت ویزای توریستی نیست و ارائه آن برای دریافت ویزای توریستی الزامی نمی­باشد؛ اما در روند دریافت ویزا تاثیر مثبت داشته و در دریافت ویزا بسیار مفید است.

246

سخن پایانی

اگرچه تحت هیچ شرایطی، هیچگاه تضمینی از سوی هیچ شخصی برای دریافت ویزای توریستی آمریکا وجود ندارد و چنانچه کسی مدعی اخذ ویزای توریستی آمریکا بصورت تضمینی شود، باید در صحت ادعای او شک کرد، با رعایت موارد بالا، شانس شما برای دریافت ویزای توریستی آمریکا به میزان چشمگیری افزایش می­یابد. اگر شما قصد اقدام برای ویزای توریستی آمریکا یا هر نوع دیگری از ویزای آمریکا از جمله ویزای تحصیلی، ویزای کاری، جاب آفر آمریکا، ویزای سرمایه­گذاری آمریکا و ویزای خانوادگی آمریکا را دارید، با کارشناسان موسسه مهاجرتی رویال اپلای در ارتباط باشید تا از مشاوره و تجربیات رویال اپلای در صفر تا صد پروسه اخذ ویزای آمریکا از تکمیل مدارک تا وقت سفارت و مصاحبه و دریافت ویزا بهره­مند شوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.