فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۸۲۰

افزایش فروش با طراحی سایت

افزایش فروش با طراحی سایت

سایت یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی برای یک کسب و کار است و مسلماً در دیجیتال مارکتینگ مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. درحقیقت، سایت ویترین مغازه شما در فضای آنلاین است. همانطور که ویترین خود را با سلیقه و منظم می‌چینید و هر روز با وسواس زیاد شیشه‌های مغازه را تمیز می‌کنید، طراحی سایت نیز دقیقاً باید چنین رویکردی داشته باشد.

طراحی سایت حرفه‌ای منجر به افزایش تعداد مشتریان و در نتیجه فروش بیشتر می‌شود؛ اما طراحی وبسایت چطور می‌تواند فروش بالا را تضمین کند؟ پاسخ به این سوال باید از شرکت «ایزی‌وب» بپرسید، زیرا این شرکت به دلیل سابقه بالا توانسته بهترین خدمات را در طراحی سایت به کسب و کارها در همه حوزه‌ها ارائه دهد. با این حال، در این بررسی به نحوه افزایش فروش با طراحی سایت می‌پردازیم.

طراحی سایت حرفه‌ای باعث تبدیل کاربران عادی به مشتریان وفادار می‌شود

یک وبسایت با طراحی خوب می‌تواند محتوای شما را به شیوه‌ای جذاب و فریبنده به کاربران نمایش می‌دهد و آنها را تشویق به انجام اقدام خاصی کند. تجربه کاربری (UX) یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی و ساخت سایت است و کاربران را تشویق می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری در وبسایت بماند. با در نظر گرفتن تجربه کاربری، مهم است که نرخ پرش (Bounce Rate) را نیز در نظر بگیرید. بانس ریت نرخی است که در آن بازدیدکننده بدون اینکه صفحه سایت به لود کامل خود برسد، وبسایت را ترک می‌کند.

به نقل از ایزی وب:

بنا به آمار گوگل، بیش از 62% مردم قبل از خرید به روش های سنتی، ابتدا از طریق گوگل وارد سایت‌های فروشگاهی آنلاین شده و اقدام به بررسی، مقایسه و برآورد قیمت می‌کنند. در واقع اغلب مردم در دنیای امروز و عصر دیجیتال، خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند. حتی آن‌هایی که قصد خرید حضوری را دارند پیش از خرید، به سایت‌های فروشگاهی هم سر می‌زنند تا بتوانند در مورد کالای مورد نظر خود اطلاعات به‌دست بیاورند و قیمت‌ها را مقایسه کنند. این حجم بالا از تقاضا، یعنی یک سایت فروشگاهی خوب می‌تواند تضمین خوبی برای رشد کسب‌وکار باشد.

اهمیت بهینه سازی سایت

به طور متوسط، حدود 41 درصد تا 55 درصد از بازدیدکنندگان سایت قبل از انجام اقدام خاصی در سایت شما، ابتدا به سرعت بارگذاری و سپس به شکل ظاهری سایت نگاه می‌کنند. اگر سایت سریع باز شود و طراحی آن بسیار زیبا و متفاوت باشد، در سایت می‌مانند. در حقیقت، تجربه کاربری از اولین نقطه تماس کاربر با برند ایجاد می‌شود و اگر این تجربه مثبت باشد، کاربر عادی ممکن است به مشتری وفادار برند شما تبدیل شود. در این میان، طراحی سایت باید منحصر به فرد، غیر کپی، بهینه شده و مطابق با ارزش‌های برند باشد.

ترسیم سفر مشتری

سعی کنید سفر مشتری خود را ترسیم کنید. وقتی کاربر برای اولین بار وارد صفحه اصلی یا صفحه دیگری از سایت شما می‌شود، از آنچه می‌بینند چه احساسی خواهید داشت؟ شما باید به دنبال احساس مثبت باشید. این احساس می‌تواند شادی، هیجان، احترام، ارزش و غیره باشد. پس چیدمان عناصر مختلف در این موضوع دخیل هستند، اینکه متن، عکس، شعار، ویدیو، فضای سفید و سایر به چه صورت در سایت نمایش داده شوند. بعد از جذب کاربر و ایجاد علاقه، اکنون باید با یک طراحی حرفه‌ای به او کمک کنید تا به ساده‌ترین شکل ممکن روی دکمه خرید کلیک کند.

طراحی سایت می‌تواند داستان برند شما تعریف کند و منجر به برندسازی شود

با طراحی و راه اندازی وب سایت به مشتریان خود نشان می‌دهید که باورها و ارزش‌های شما چیستند که شما از دیگران متمایز می‌کنند. یک مشتری باید بتواند در چند ثانیه اول بازدید از صفحه اصلی سایت دقیقاً تشخیص دهد که کسب و کار شما چه می‌گوید. درحقیقت، طراحی سایت خوب به برندسازی کمک می‌کند یا به کلی تصویر برند را مخدوش خواهد کرد. اگر کاربر وارد وبسایت شود و بدون اینکه به هدفش برسد، به احتمال زیاد دیگر وارد سایت شما نمی‌شود.

کمک به اعتماد سازی

رنگ‌های برند و تایپوگرافی، تصاویر زیبا، مقالات کاربردی و هر عنصری که در صفحات سایت خود دارید، با برندتان رابطه مستقیم دارد. همه این موارد باید با دقت و با در نظر گرفتن مخاطبان هدف و ارزش‌های برند طراحی شوند. از خود بپرسید: «مخاطبان هدف من به چه چیزی اهمیت می‌دهند و چه چیزی در وبسایت نظر آنها را جلب می‌کند؟» اگر ارزش‌های برند شما با ارزش‌های کاربران هدفتان همسو باشد، اعتماد سازی ایجاد می‌شود. بدین ترتیب برند شما موفق خواهد شد و احتمال بیشتری دارد که مخاطبان هدفتان از تجارت شما خرید کنند.

بهبود آگاهی از برند

طراحی حرفه‌ای وب سایت باعث می‌شود کسب و کارتان برای مشتری معتبر به نظر برسد و اعتماد آنها را جلب کند. به عبارتی، اعتماد سازی پیش زمینه آگاهی از برند است. بدین معنا که تعداد زیادی کاربران به هویت برند شما پی می‌برند و نام برندتان را به دیگران معرفی می‌کنند. اگر وبسایت شما توسط بهترین شرکت طراحی سایت شود، برند شما در طول زمان دهان به دهان منتقل می‌شود یک کاربر بالقوه را به مشتری تبدیل می‌کند. آگاهی از برند می‌تواند به صورت ویروسی تبدیل شود و حتی شما را یک شبه به ارتفاعات موفقیت برساند.

عناصر مهم در طراحی سایت برای افزایش فروش

توسعه دهنده و طراح وب سایت از یکسری عناصر برای موفقیت یک سایت برای فروش بالا استفاده می‌کنند. در ادامه به این عناصر اشاره می‌کنیم:

  • سایت متفاوت و مدرن: یک سایت با طراحی مینیمال و مدرن می‌تواند نشان دهنده حرفه‌ای بودن شما باشد. این نوع طراحی به مشتری احساس امنیت و راحتی می‌دهد.
  • پالت رنگ مطابق با برند: رنگ‌هایی که برای وبسایت خود انتخاب می‌کنید باید با لوگو، نوع خدمات، محصولات و سایر موارد مطابقت داشته باشد.
  • تایپوگرافی مطابق با برند: تایپوگرافی به هنر بازی با کلمات اشاره دارد. مهم است که به نوع، اندازه، وزن (نازکی یا ضخیمی) و غیره توجه کنید.
  • سازگاری با موبایل: طراحی ریسپانسیو به این معنی است که سایت شما برای دستگاه‌های مختلف از جمله موبایل و تبلت بهینه شده است.
  • کال تو اکشن: فراخوان برای اقدام (CTA) اعلانی است که به کاربران می‌گوید کار خاصی را انجام دهند. این اقدام می‌تواند دکمه خرید، پر کردن فرم یا تماس تلفنی باشد.
  • افزایش خوانایی متن: متن خود را به پاراگراف‌های کوچکتر تقسیم کرده و به آن تصاویر مرتبط اضافه کنید تا خوانایی متن برای مخاطب راحت باشد.
  • ناوبری ساده و کاربردی: مشتریان باید بتوانند محصولات یا خدمات را به سرعت و با حداقل تلاش پیدا کنند. داشتن یک منو جامع و دسترسی راحت اهمیت زیادی دارد.
  • وجود فضای سفید: قرار دادن فضای خالی یا همان فضای سفید باعث می‌شود مشتری شما روی اطلاعاتی که می‌خواهید دریافت کند تمرکز کند.
  • سرعت لود سایت: مطمئن شوید که حجم فایل‌های تصویری و ویدیویی شما خیلی زیاد نیستند. بهتر است از گرافیک‌های تعاملی و متحرک اجتناب کنید.

283

انجام خدمات طراحی سایت با ایزی‌وب

بازدید کنندگانی که برای اولین وارد سایت می‌شوند، نه تنها می‌خواهند از دیدن یک وبسایت خاص لذت ببرند، بلکه دوست دارند بمانند و از محصولات و خدمات استفاده کنند. هدف هر کاربری برای ورود به سایت، رفع یک نیاز به خصوص است. این نیاز می‌تواند خرید محصول، خواندن یک راهنمای خرید، سوال از تیم پشتیبانی یا سایر موارد باشد.

پس اگر سایت فروشگاهی یا شرکتی دارید و می‌خواهید در میان رقبا متمایز شوید، سفارش طراحی سایت خود را به ایزی‌وب بسپارید. ما ابتدا ماهیت برند و بازار هدف شما آنالیز می‌کنیم و سپس با استفاده از تخصص طراحان و فناوری‌های پیشرفته خود، برای شما یک سایت با طراحی حرفه‌ای و منحر به فرد ایجاد می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.