فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۷۱۶

چیتاپست چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

چیتاپست چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

طبق تحقیقات انجام شده در سال 2022، تقریباً 84% از مشتریان بعد از دریافت خدمات ضعیف ارسال سفارش، دیگر از آن فروشگاه خرید نمی کنند و در واقع، به آن فروشگاه بر نمی‌گردند.

به گزارش تجارت نیوز،

نتایج این نظرسنجی حاکی از میزان اهمیت کیفیت ارسال و تحویل سفارشات برای مشتریان است. به طوری که می‌توان گفت اولین مواجهه مشتریان با کسب و کارها، که بر روی تجربه آنان نیز تاثیرگذار است، نحوه و کیفیت ارسال سفارشات است. اگر در اولین باری که سفارشات به مشتریان تحویل داده می‌شود، خدمات ضعیفی را تجربه کنند، از مراجعه مجدد به آن فروشگاه خودداری می‌کنند.

بنابراین ضروری است که کسب و کارها بتوانند خدمات ارسال را در حد مطلوب و استانداردی به مشتریان‌شان ارائه دهند تا تجربه‌ای مثبت را برای‌شان رقم بزنند. حال ارائه این خدمات می‌تواند به صورت مستقیم توسط خود فروشگاه‌ها انجام شود یا این‌که برای دریافت خدمات استاندارد و حرفه‌ای با یک شرکت پستی همکاری کنند.

چیتاپست، اولین سامانۀ هوشمند ارسال بسته در ایران، با ارائۀ خدمات پستی به شیوه‌های مدرن، در این مسیر به صاحبان کسب و کارها و فروشگاه‌های آنلاین کمک شایانی کرده است. چیتاپست، در ارائه خدمات ارسال و تحویل، نیازها و انتظارات صاحبان کسب و کارها و مشتریان‌شان را در نظر گرفته است. در ادامه این مقاله، با چیتاپست و خدمات مختلف آن برای کسب و کارها بیشتر آشنا می‌شویم.

معرفی چیتاپست

چیتاپست اولین سامانه هوشمند ارسال بسته، سومین اپراتور پست خصوصی و یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ است که سعی کرده است روند ارسال و تحویل را برای کسب و کارها و فروشگاه‌های اینترنتی بسیار سریع، ایمن و آسان کند. چیتاپست امکان ارسال درب به درب را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم آورده است تا همۀ کسب و کارها و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک بتوانند محصولات‌شان را به دست مشتریان در سراسر ایران برسانند.

به طور کلی پس از ثبت سفارش در چیتاپست، چیتایور (سفیر چیتاپست) برای جمع‌آوری بسته‌ها به مبدأ مراجعه می‌کند، مرسوله یا مرسوله‌‌ها را به نمایندگی چیتاپست تحویل داده می‌شود، در صورت نیاز مرسولات بسته‌بندی می‌شوند و پس از آن، بسته به سوی مقصد ارسال می‌شود و به دست گیرنده می‌رسد.

چیتاپست چه خدماتی را به کسب و کارها ارائه می‌دهد؟

292

گستره خدمات چیتاپست بسیار وسیع است، از این رو، هر کسب و کار، بسته به نوع مرسوله، بودجه و انتظارات مشتریانش، می‌تواند از انواع خدمات این کوریر سرویس استفاده کند. در واقع، هنگام ارسال مرسوله، دست‌ فرستنده و حتی گیرنده در انتخاب سرویس کاملاً باز است.

ارسال درون شهری

وقتی قرار است محصولی را برای خریداری در شهر خودتان ارسال کنید، می‌توانید از سرویس ارسال درون ‌شهری چیتاپست استفاده کنید.

ارسال بین شهری

با استفاده از خدمات چیتاپست، می‌توانید محصولات‌تان را برای مشتریانی در سراسر ایران ارسال کنید.در ارسال بین شهری، مرسوله و بسته شما حداکثر چهار روزه به دست مشتریانتان در سراسر ایران می‌رسد.

بسته‌بندی مرسوله

چیتاپست سرویس بسته‌بندی مرسوله را نیز به مشتریانش ارائه می‌دهد. در چیتاپست، نیروهای آموزش‌دیده بسته‌بندی انواع مرسولات پستی را با استفاده از ابزارهای مدرن انجام می‌دهند.

روش‌های متنوع پرداخت

چیتاپست روش‌های مختلفی را برای پرداخت هزینه ارسال در نظر گرفته است و هر کاربر می‌تواند روش متناسب با نیاز کسب و کار و درخواست مشتری‌اش را انتخاب کند.

پرداخت در محل گیرنده (Cash-On-Delivery)

در روش پرداخت در محل گیرنده (Cash-On-Delivery) یا به اختصار COD، همان‌طور که از نامش معلوم است، مشتری هنگام دریافت مرسوله، هزینه ارسال و محصول را به نماینده چیتاپست پرداخت می‌کند.

پرداخت اعتباری

در چیتاپست، روش پرداخت اعتباری را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. با انتخاب این گزینه، لازم نیست هزینه ارسال مرسوله را همان لحظه بپردازید، بلکه می‌توانید در بازه زمانی معینی در آینده اقدام به پرداخت مبلغ مورد نظر کنید.

پرداخت آنلاین

هنگام ثبت سفارش در چیتاپست، می‌توانید روش پرداخت آنلاین را انتخاب کنید و همان لحظه، هزینه ارسال را نیز بپردازید.

رهگیری آنلاین مرسولات

در چیتاپست، امکان رهگیری مرسولات پستی به شیوه‌های مدرن فراهم شده است: رهگیری آنلاین و رهگیری همزمان مرسولات. فرقی نمی‌کند قرار است یک مرسوله را ارسال کنید یا هزاران مرسوله را، در هر صورت، از همان لحظه‌ای که مرسوله‌تان را به نماینده چیتاپست تحویل می‌دهید، امکان رهگیری مرسوله برای‌تان فراهم خواهد شد. با استفاده از این سرویس، می‌توانید روند ارسال تک تک مرسولات‌تان را زیر نظر داشته باشید.

استعلام قیمت ارسال مرسوله

آگاهی از هزینه ارسال مرسوله اهمیت بسیاری برای فرستنده و گیرنده دارد. چیتاپست امکان استعلام هزینه ارسال قبل از ثبت سفارش را برای کاربرانش فراهم کرده است.

  1. سفارش‌گردانی

اگر حجم سفارشا‌تتان بالا است، می‌توانید از سرویس سفارش‌گردانی چیتاپست استفاده کنید. بدین ترتیب، انبارداری، مدیریت موجودی، بسته‌بندی، مدیریت ارسال و فرآیند مرجوعی را به نیروهایی متخصص می‌سپارید و بار این مرحله مهم و زمان‌بر را از دوش‌‌تان بر می‌دارید و تمرکزتان را روی فعالیت اصلی‌تان، یعنی توسعه و پیشرفت کسب و کارتان، می‌گذارید.

روش ھای ھمکاری کسب و کارھا با چیتاپست

293

تا به این‌جا، با خدمات چیتاپست برای کسب و کارها آشنا شدید. اکنون نوبت به شیوه کار با چیتاپست می‌رسد. چیتاپست روش‌های مختلفی را برای کسب‌ و کارها در نظر گرفته است. هر کسب و کار، با توجه به حجم سفارش‌ها و اولویت‌هایش می‌تواند روش مشخصی را برای همکاری با چیتاپست انتخاب کند.

پلاگین وردپرس چیتاپست

پلاگین وردپرس چیتاپست مدیریت ارسال مرسولات را برای صاحبان کسب و کارها و فروشگاه‌های اینترنتی بسیار آسان کرده است. کافی است این افزونه وردپرسی رایگان را نصب کنید و آن را به ووکامرس متصل کنید، پس از آن، یک پنل پستی در فروشگاه اینترنتی‌تان ایجاد خواهد شد.

با استفاده از این پنل پستی، امکاناتی مانند مدیریت ارسال مرسوله‌ها، ثبت خودکار سفارش ارسال، تعیین هزینه ارسال، امکان انتخاب روش پرداخت هزینه ارسال، چاپ برچسب پستی ، ارسال کد رهگیری و مواردی از این دست برای‌تان فراهم خواهد شد.

ثبت سفارش سیستمی (API)

اگر صاحب کسب و کار یا فروشگاهی بزرگی هستید، می‌توانید از روش ثبت سفارش سیستمی (API) در چیتاپست استفاده کنید. این روش امکان ارسال سیستمی سفارش‌ها، نظارت بر روند جمع‌آوری و ارسال مرسولات، رهگیری آنلاین و مدیریت همه سفارش‌ها را برا‌یتان فراهم می‌کند.

ثبت سفارش از طریق پنل ویژه کسب و کار چیتاپست

یکی دیگر از روش‌های ثبت سفارش برای کسب و کارها، ایجاد پنل ویژه در وبسایت چیتاپست است. کافی است وارد وبسایت چیتاپست شوید و حساب کاربری مختص به خودتان را ایجاد کنید. پس از آن، می‌توانید همه مراحل ثبت سفارش را از طریق آن انجام دهید. در پنل کسب و کاری، می‌توانید سفارشاتتان را به صورت تجمیعی ثبت کنید، آدرس‌های مبدأ و مقصد را به صورت پیش‌فرض ثبت کنید، از هزینه ارسال مطلع شوید و همه سفارش‌های‌تان را نیز به صورت همزمان رهگیری کنید.

  1. اپلیکیشن چیتاپست

با نصب اپلیکیشن چیتاپست، می‌توانید همه مراحل ثبت سفارش و رهگیری را با استفاده از تلفن همراه‌تان انجام دهید. همچنین می‌توانید آدرس‌ها و بسته‌های‌تان را نیز در این اپلیکیشن ثبت کنید تا در هر ثبت سفارش، مجبور به وارد کردن اطلاعات تکراری نباشید.

وبلاگ چیتاپست

در وبلاگ چیتاپست (Blog.cheetapost.com)، مقاله‌هایی برای کمک به کسب و کارها گردآوری شده است. با مطالعه این مطالب، می‌توانید اطلاعات جامعی در حوزه‌های لجستیک، تجارت اجتماعی، تجارت الکترونیک، بازاریابی و فروش و مراحل و مباحث مربوط به ارسال و تحویل بسته کسب کنید.

سخن آخر

تنوع خدمات در چیتاپست و روش‌های همکاری با این کوریر سرویس آنقدر متنوع است که هر کسب و کار یا فروشگاه آنلاین، با کالا، بودجه و انتظارات مختلف، می‌تواند آن را برای ارسال محصولاتش و رساندن آن‌ها به دست مشتریان استفاده کند. با استفاده از خدمات چیتاپست، می‌توانید مرسولات‌تان را سریع، به موقع و در بسته‌بندی مناسب به دست مشتریان‌تان در هر نقطه از ایران برسانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.