فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۳۴۷

گاوصندوق آسانسوری طلافروشی ، یک تیر و دو نشان!

گاوصندوق آسانسوری طلافروشی ، یک تیر و دو نشان!

گاوصندوق آسانسوری طلافروشی ، علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر، سهولت در جابجا کردن طلاها را فراهم می‌کند و موجب صرفه جویی در زمان و انرژی طلافروش و افزایش سودآوری می شود.

به گزارش تجارت نیوز،

این روزها سارقان بیشتر از اینکه به مقدار پول و طلا توجه کنند به دنبال مغازه‌هایی با سیستم‌های امنیتی ضعیف تر هستند. بنابراین، وجود یک گاوصندوق ایمن در هر مغازه طلافروشی یا صرافی از نان شب هم واجب تر است! گاوصندوق آسانسوری طلافروشی ، علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر، سهولت در جابجا کردن طلاها را فراهم می‌کند و موجب صرفه جویی در زمان و انرژی طلافروش و افزایش سودآوری می شود.

این گاوصندوق ها که با نام گاوصندوق ویترینی آسانسوری نیز شناخته می شوند، همزمان هم به عنوان ویترین مغازه و هم به عنوان محافظ استفاده می شوند. ویترین طلافروشی نقش کلیدی برای جذب مشتری دارد؛ بنابراین زمان زیادی برای چیدمان آن صرف می شود. اینجاست که گاوصندوق آسانسوری طلا و جواهرات به کمک شما می آید و در ابتدا و انتهای روز و بویژه در زمانهای خطر ، طلافروش می تواند با زدن یک دکمه ویترین خود را جمع کند.

اما چه استانداردهایی در گاوصندوق طلافروشی باید رعایت شود تا امنیت بالایی فراهم کند؟ در این زمینه استانداردی برای گاوصندوق های آسانسوری نسوز و ایمن توسط جناب آقای خرم از اعضای هیات مدیره شرکت گاوصندوق کاوه به تصویب موسسه استاندارد ایران با شماره 1671 رسیده است.که تولیدکنندگان گاوصندوق و ویترین طلافروشی از این استاندارد در طراحی و ساخت آن استفاده می کنند.

قبل از اینکه درباره ویژگی های گاوصندوق آسانسوری استاندارد صحبت کنیم بهتر است با انواع مکانیزم حرکتی این گاوصندوق ها آشنا شویم.

تاریخچه انواع گاوصندوق آسانسوری

هیدرولیک

در ابتدا گاوصندوق های آسانسوری از نوع هیدرولیک بودند که مکانیزم حرکتی روانی داشتند ولی در صورت نشتی هیدرولیک ، درب گاوصندوق سقوط می کرد و مشکلات زیادی برای طلافروش ایجاد می شد.

زنجیر

این نوع گاوصندوق ، با اینکه نسبت به هیدرولیک ایمن تر بود ولی صدای زیادی تولید می کرد و در صورت پاره شدن زنجیر امکان سقوط درب وجود داشت.

جک پیچ

این نوع از گاوصندوق ها حرکت روان و بی صدایی دارند ولی به دلیل نوع حرکت ، اصطکاک و استهلاک زیادی دارند و در نتیجه از طول عمر کمتری برخوردارند.

سیم بکسل

بی صدا و روان ولی به مرور زمان خاصیت خود را از دست می دهد و همچنان امکان سقوط درب گاوصندوق وجود دارد!

بال اسکرو

بال اسکرو جدیدترین و بهترین نوع مکانیزم حرکتی برای گاوصندوق آسانسوری است که علاوه بر رفع مشکلات قبلی مثل احتمال سقوط و صدای زیاد ، طول عمر بالایی هم دارد.

در گاوصندوق بال اسکرو به دلیل نوع حرکت بلبرینگی ، استهلاک گاوصندوق به شدت کاهش یافته و نگهداری و سرویس این گاوصندوق ها آسان و ارزان است و به گریس کاری در بازه های زمانی طولانی، محدود می شود.

331

چه نوع گاوصندوقی بخریم؟

  1. در زمان خرید گاوصندوق های طلافروشی ، باید به نوع حرکتی گاوصندوق توجه کرد که از نوع بال اسکرو باشد.
  2. لازم است شرایط مغازه طلافروشی از جمله منطقه جغرافیایی، ابعاد و طراحی داخلی مغازه و تجهیزات ایمنی موجود ، در طراحی و ساخت گاوصندوق در نظر گرفته شده باشند.
  3. امکانات و تکنولوژی های روز امنیتی باید در گاوصندوق استفاده شده باشند.
  4. با توجه به اینکه قطعات مکانیکی و الکتریکی گاوصندوق امکان خرابی دارند ، موضوع خدمات پس از فروش از اهمیت بالایی برخوردار است.

در حال حاضر شرکت ماشین سازی فرنیو ، تنها تولیدکننده ی گاوصندوق ویترینی در ایران است که به صورت سفارشی و تخصصی در زمینه امنیت طلافروشی های سراسر کشور و همچنین کشورهای همسایه فعالیت می کند و خدمات پس از فروش مادام العمر ارائه می دهد.

همچنین گروه صنعتی فرنیو تنها مجموعه ای در ایران است که علاوه بر تولید انواع گاوصندوق طلافروشی،خانگی، بانکی و سیف باکس ، اقدام به ساخت صفر تا صد مغازه طلافروشی همراه با طراحی داخلی و دکوراسیون روز می کند.

بیشتر قطعات ویترین و دکور طلافروشی مثل هالوژن، مانکن ، جعبه جواهر و... ساخت همین مجموعه است.

امکانات گاوصندوق آسانسوری

گاوصندوق های آسانسوری شرکت فرنیو ، دارای امکانات ویژه ای است که موجب امنیت بالای طلافروشی و رفاه بیشتر فروشنده می شود.

  • سنسور حساس به مانع که در زمان بسته شدن درب گاوصندوق آسانسوری، اگر هر نوع شی یا فردی در مسیر حرکت درب گاوصندوق قرار گیرد، بصورت خودکار مانع از ادامه حرکت و بروز اتفاقات خطرناک می شود.
  • استفاده از PLC های پیشرفته که قابلیت کنترل از راه دور، عیب یابی اتوماتیک و اتصال به پنل های لمسی HMI مدرن را فراهم می کند. استفاده از این نوع پنل امکاناتی مانند تنظیم سرعت و قدرت موتور، کنترل روشنایی، رابط کاربری آسان و ایجاد رمز مجازی کاربر و مدیر برای باز کردن صندوق را در اختیار طلافروش قرار می دهد.
  • گاوصندوق آسانسوری فرنیو برای زمانهای بحرانی مانند سرقت به نحوی برنامه ریزی شده است که با فشار دادن یک کلید اضطراری توسط طلافروش، در کوتاه ترین زمان ممکن و با سرعت بالا بسته شود.
  • سیستم مولتی لینک که موجب حذف لرزش درب صندوق و حرکت روانتر و بی صدای آن می شود.
  • سیستم مکانیزم دستی برای زمانهای قطعی برق
  • امنیت ویژه با استفاده از رمز سارجنت آمریکایی و قفل کلید بلند و همچنین قابلیت نصب رمز دیجیتال
  • در طراحی این گاوصندوق ها از مکانیزمی استفاده شده است که مانع از سوراخ کردن درب گاوصندوق جهت باز کردن قفل می شود.
  • بدنه دو لایه 7 الی 17 سانتی متری به همراه کلاف داخلی
  • بتن فوق مقاوم 650 مسلح به یک یا دو شبکه میلگرد جهت مقاومت حداکثری بتن
  • طراحی بدنه ی صندوق به شکلی است که با محصور بودن زبانه در حالت قفل از خم شدن و باز شدن صندوق حتی در فشار زیاد جلوگیری می کند.
  • قابلیت اضافه نمودن اسکنر اثر انگشت

332

برای آشنایی بیشتر با تجهیزات امنیتی طلافروشی می توانید به سایت گروه صنعتی فرنیو یا اینستاگرام آن در تصویر بالا مراجعه نمایید و از مشاوره کارشناسان فنی بهره مند شوید.

شماره تماس واحد فروش 09120409358

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.