فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۲۷۴

راه اندازی خط تولید زغال

راه اندازی خط تولید زغال

راه اندازی خط تولید زغال به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند یکی از کسب و کارهای پرسود محسوب می شود. زیرا در حال حاضر نیز همانند گذشته میزان تقاضا برای زغال بالا است و از این نوع سوخت علاوه بر استفاده های رایج برای تامین انرژی در صنایع مختلفی نیز استفاده می شود.

به گزارش تجارت نیوز،

به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند، سرمایه خود را صرف راه اندازی خط تولید زغال کرده از این طریق سود و منفعت زیادی را به دست آورند. راه اندازی خط تولید زغال شرایط، امکانات و تجهیزات خاص خود را می خواهد و معمولا آن دسته از افرادی که برای فعالیت در این حوزه از تجهیزات و امکانات بروز استفاده می کنند، صاحب کسب و کار پرسودترین می شوند.

دستگاه تولید زغال

همانطور که در مطلب قبلی نیز به این نکته اشاره شد، برای راه اندازی خط تولید زغال تجهیزات و امکانات مختلفی نیاز است. به عبارت دیگر در کنار دسترسی به یک فضای مناسب به عنوان کارخانه یا کارگاه تولید زغال، یک سری تجهیزات و دستگاه نیز لازم است که مهمترین آنها شامل موارد زیر هستند.

کوره زغال

در گذشته زغال با استفاده از کوره های مخصوص که در حال حاضر از آنها به عنوان کوره سنتی یاد می شود، پخت و تولید می شد؛ اما در حال حاضر به لطف پیشرفت های موجود در علم و صنعت، مدل های بهتر و همچنین کارآمدتری از کوره زغال ارائه شده اند.

کوره زغال صنعتی یکی از دستگاه های مهم  برای راه اندازی خط تولید زغال محسوب می شود و این دستگاه برای خالص سازی، بریکت و حرارت دادن به زغال به کار می رود. به عبارت دیگر برای تولید زغال با کیفیت، حتماً باید از کوره زغال استفاده کرد. از این رو باید گفت که یکی از مهم ترین و اصلی ترین پیش نیازهای لازم برای راه اندازی خط تولید زغال، تهیه یک کوره زغال صنعتی مناسب و ایده آل است.

365

اکسترودر

یکی دیگر از دستگاه های مهم در صنعت تولید زغال، شامل دستگاه اکسترودر است. از دستگاه اکسترودر در خط تولید زغال برای مرغوب کردن بریکت ها استفاده می شود. به عبارت دیگر قبل از آنکه زغال وارد کوره زغال پزی شود ابتدا وارد دستگاه اکسترودر شده و خالص سازی می شود.

به همین دلیل آن دسته از محصولاتی که بدون استفاده از دستگاه اکسترودر تولید می شوند، از کیفیت پایینتری برخوردار بوده و میزان حرارت و همچنین کیفیت حرارت ناشی از سوختن آنها در مقایسه با دیگر موارد بهتر و با کیفیت تر است.

دستگاه سرند و خشک کن

همانطور که از عنوان دستگاه سرند و خشک کن مشخص است، وظیفه خشک کردن زغال را بر عهده دارند. به طور کلی میزان درصد رطوبت زغال تاثیر زیادی در میزان کیفیت آن دارد. بنابراین یکی دیگر از مراحل مورد نیاز برای تولید زغال مرغوب و با کیفیت، استفاده از دستگاه سرند و خشک کن جهت گرم کردن مواد اولیه و از بین بردن رطوبت برای تولید زغال مرغوب است.

قیمت خط تولید زغال

قیمت تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید زغال بر اساس شرایط متفاوت است؛ اما به طور کلی، سرمایه اولیه مورد نیاز برای راه اندازی این صنعت در مقایسه با دیگر موارد بسیار مناسب تر است. به عبارت دیگر با در اختیار داشتن یک سرمایه اولیه اندک به راحتی می توان دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز، برای تولید زغال مرغوب و با کیفیت را تهیه کرد.

از طرف دیگر تجهیزات و دستگاه های تولید زغال از تنوع بالایی برخوردار هستند و علاقمندان به فعالیت در این حوزه به راحتی می توانند بر اساس شرایط، میزان بودجه و فضای مورد نظر برای راه اندازی کسب و کار خود دستگاه مناسب را انتخاب کنند.

پس از تهیه کارگاه و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این صنعت، باید هزینه های دیگری را نیز باید پرداخت کرد.  به عبارت دیگر حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد از صد در صد سرمایه در نظر گرفته برای راه اندازی خط تولید زغال صرف تهیه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید محصول می شود و ۳۰ الی ۱۵ درصد هم باید ماهانه برای پرداخت حق و حقوق نیروی انسانی پر اخت کرد.

البته  هزینه مورد نیاز برای تهیه مواد اولیه و همچنین پرداخت حقوق نیروی انسانی بر اساس ابعاد و حجم کارگاه تولیدی و تعداد خط تولیدها متغیر است. علاوه بر موارد نام برده برای تهیه گاز و برق نیز باید ماهانه حدود ۲۵ درصد هزینه پرداخت کرد. دیگر هزینه مورد نیاز برای این منظور هزینه های مرتبط با مراقبت و نگهداری از دستگاه ها، حوادث ناشی از اتفاقات غیر مترقبه است.

366

دستگاه تولید زغال فشرده

زغال فشرده یکی از بهترین، مرغوب ترین و همچنین کارآمدترین نوع زغال محسوب می شود و سوخت حاصل از آن در مقایسه با دیگر انواع زغال بسیار بهتر است. زیرا این نوع زغال با استفاده از دستگاه های بروز و کارآمد تولید می شود.

برای برآورد هزینه های راه اندازی خط تولید زغال فشرده در اولین گام باید هزینه های مورد نیاز برای تهیه و خرید دستگاه ها و تجهیزات و فضای مناسب را در نظر گرفت. همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان شد دستگاه ها و تجهیزات خط تولید زغال شامل انواع و اقسام مختلفی هستند و باید بر اساس بودجه و برنامه ریزی های انجام شده نوع دستگاه های مد نظر را مشخص کرد.

درآمد حاصل از خط تولید زغال فشرده

به طور کلی خط تولید زغال فشرده جزو صنایع راحت و همچنین پرسود محسوب می شود و اکثر کسانی که وارد این صنعت شده اند از درآمد و کسب و کار خود راضی هستند. منتهی شروع به کار و فعالیت در این صنعت نیز همانند تمامی کسب و کارهای دیگر نیاز به برنامه ریزی مشخص و هدفمند دارد.

برای مشخص کردن سود و زیان حاصل از این کسب و کار ابتدا باید تمامی هزینه ها را در نظر گرفت و با برنامه ریزی درست تا جای ممکن از پرداخت هزینه ها و مخارج اضافی خودداری کرد. به طور کلی یک خط تولید زغال فشرده به صورت ماهانه بین ۲۰ الی ۱۲۰ میلیون تومان درآمد دارد.

برخی از افراد می توانند از یک خط تولید زغال فشرده در طول ماه فقط ۲۰ میلیون اما برخی دیگر می توانند تا ۱۲۰ میلیون تومان درآمد خالص کسب کنند. البته برخی نیز به دلیل عدم شناخت کافی از این صنعت و بازاریابی ضعیف، ممکن است دچار ضرر و زیان شوند.

قیمت زغال در مقایسه با گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده و از طرف دیگر این محصول علاوه بر بازارهای داخلی در خارج از کشور نیز متقاضیان و خریداران زیادی دارد، بنابراین احتمال ورشکستگی در صنعت تولید زغال فشرده در مقایسه با دیگر کسب و کارها بسیار کمتر است و کمتر کسی در این صنعت ضرر می کند.

قیمت کوره زغال

قیمت کوره زغال بر اساس ظرفیت و نوع کوره متفاوت است. کوره زغال در انواع یک تنی، ۲ تنی،۳ تنی، ۴ تنی، ۵ تنی و غیره وجود دارد. همچنین از نظر کارایی نیز شامل انواع تک منظوره، چند منظوره و کوره زغال همرفتی می شود و هر کدام از انواع نام برده دارای قیمت متفاوتی هستند.

از این رو باید گفت که یکی از مهمترین معیارهای تاثیرگذار بر قیمت کوره زغال نوع و ظرفیت آن است. علاوه بر موارد نام برده کیفیت کوره، برند آن و میزان بازدهی نیز از دیگر عوامل تاثیر بر قیمت این محصول محسوب می شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.