فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۱۰۰

۵ فعالیت جذاب در مشهد در فصل تابستان

۵ فعالیت جذاب در مشهد در فصل تابستان

اگر به دنبال سرگرمی‌های هیجان‌انگیز در فصل تابستان هستید، سفر به مشهد را حتما در نظر بگیرید. در طول این سال‌ها بازی‌ها و تفریحات خلاقانه و سرگرم‌کننده متعددی در مشهد راه‌اندازی شده‌اند که باعث شهرت بیشتر این کلان‌شهر شده‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

اگر به دنبال سرگرمی‌های هیجان‌انگیز در فصل تابستان هستید، سفر به مشهد را حتما در نظر بگیرید. در طول این سال‌ها بازی‌ها و تفریحات خلاقانه و سرگرم‌کننده متعددی در مشهد راه‌اندازی شده‌اند که باعث شهرت بیشتر این کلان‌شهر شده‌اند. در این شهر پرجنب‌وجوش همچنان مراکز تفریحی جدیدی اضافه می‌‌شود که هر کدام طرفداران خاصی را جذب می‌کنند. اگر از علاقه‌مندان به فعالیت‌های هیجان‌انگیز و جذاب هستید، این مقاله را حتماً بخوانید؛ زیرا ما به بررسی ۵ فعالیت جذاب در مشهد در فصل تابستان پرداخته‌ایم.

۱. کارتینگ مشهد: هیجان سرعت و رانندگی

کارتینگ، بازی مورد علاقه افراد در گروه‌های سنی مختلف است. این بازی جذاب در بسیاری از شهرها از جمله مشهد موجود است. هیجانی که کارتینگ به ارمغان می‌آورد، قلب همه طرف‌دارانش را تسخیر می‌کند. در مشهد، چندین مرکز کارتینگ مانند مجموعه ورزشی ارشاد و مجموعه ورزشی جام جم را خواهید دید. این مجموعه نه‌تنها دارای پیست کارتینگ است، بلکه اسب‌سواری نیز دارد. خود پیست کارتینگ 3 کیلومتر طول می‌کشد و هر دور کارتینگ بین 6 تا 8 دقیقه به طول می‌انجامد. افراد مبتدی نیز می‌توانند از آموزش کارتینگ در این مجموعه بهره‌مند شوند. لازم به ذکر است که کودکان زیر 12 سال مجاز به شرکت در این بازی نیستند.

۲. پارک‌های آبی مشهد: فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیز

باوجوداینکه پارک‌های آبی در بسیاری از شهرهای کشور یافت می‌شود، مشهد در ایجاد این مجموعه‌های آبی پیش‌گام بود. انواع سرسره آبی، موج‌سواری، سونا و جکوزی را در پارک‌های آبی مشهد پیدا می‌کنید. در سال‌های اخیر، پارک‌های آبی متعددی مانند پارک معروف «سرزمین موج‌های آبی» در شهر افتتاح شده است. این مجموعه عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه را به خود اختصاص داده است که دارای امکانات پیشرفته و بخش‌های مجزا برای مردان و زنان است. در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد و در تابستان‌ها از ساعت 9 صبح تا 12 بعد از ظهر و در سایر فصول از ساعت 9 صبح تا 9 شب فعالیت می‌کند.

سه پارک آبی معروف دیگر به نام‌های پارک ساحلی آفتاب مشهد، سرزمین موج‌های خروشان و پارک آبی ایرانیان نیز در مشهد میزبان شما هستند.

اگر به پارک‌های آبی و ورزش‌های آبی علاقه دارید، می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط قطار یا هواپیما به مشهد سفر کنید و این مراکز تفریحی هیجان‌‌انگیز مراجعه کنید.

491

۳. پارک ملت: مرکز بازی‌های تفریحی هیجان‌انگیز در مشهد

باوجوداینکه شهربازی در شهرهای مختلف کشور هم پیدا می‌شود، اما پارک ملت مشهد به‌عنوان یکی از معروف‌ترین شهربازی‌های ایران شناخته می‌شود. بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک در خاورمیانه در این مکان قرار گرفته که باعث شهرت بیشتر این پارک شده است و این پارک را به یک جاذبه دیدنی تبدیل کرده است.

چرخ‌وفلک

پارک ملت، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد است که قدمت آن به دوران محمدرضا شاه پهلوی می‌رسد، به همین دلیل اهمیت تاریخی نیز دارد. چرخ‌وفلک با قطر قابل توجه 80 متر از قسمت مرکزی تا شرقی پارک قرار دارد. این چرخ‌وفلک به‌عنوان هجدهمین چرخ‌وفلک بلند جهان شناخته می‌شود و منظره‌ای خیره‌کننده از مشهد را از بالا به‌خصوص در شب به نمایش می‌گذارد. برای تماشای جذابیت مشهد به شدت توصیه می‌کنیم سوار این چرخ‌وفلک شوید.

جاذبه‌های دیگر پارک ملت

به جز چرخ‌وفلک، پارک ملت فعالیت‌های مهیج دیگری نیز دارد، از جمله ترن هوایی با سرعت 60 کیلومتر در ساعت، پرواز در آسمان، اسکیت بورد روی ریل 30 متری و آکروجت فضایی با ۳۲ نفر ظرفیت. این پارک دارای یک تاب اسکای فلایر است که ارتفاع آن 24 متر است. از جاذبه‌های دیگر می‌توان به تاب اسپین با سرعت 8 دور در دقیقه، سورتمه با سرعت 44 کیلومتر در ساعت، کشتی دوبل، صندلی فضایی چرخان در ارتفاع 13 متری و گردباد‌سواری هیجان‌انگیز اشاره کرد. این پارک از ساعت 4 بعد از ظهر تا 11 شب فعال است.

اگر به قصد سفر زیارتی بلیط تهران مشهد یا بلیط قطار مشهد تهران را تهیه کرده‌اید و می‌خواهید سفری خاطره‌انگیز با خانواده به شهر مشهد داشته باشید، حتماً از این شهربازی دیدن کنید.

۴. مجموعه تفریحی چالیدره؛ تفریح و هیجان

در مجتمع چالیدره مشهد برای افزایش بیش از اندازه آدرنالین آماده شوید! یکی از مهیج‌ترین فعالیت‌های چالیدره، بانجی جامپینگ است. همان‌طور که از نام آن پیداست، در بانجی جامپینگ باید از ارتفاع بپرید و هیجان بی‌نظیری را تجربه کنید. احساس پرواز و سقوط آزاد واقعاً منحصر‌به‌فرد است و هر کسی باید آن را تجربه کند. مجتمع چالیدره دارای جاذبه‌های متنوع دیگری از جمله سواری با کشتی کروز، کافه گردان و ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز است.

بانجی جامپینگ هیجان‌انگیز!

بانجی جامپینگ در ارتفاع چشمگیر 40 متری - معادل یک ساختمان 13 طبقه - قرار دارد و نوید لذت بی‌حدوحصر سقوط آزاد را به افراد می‌دهد. بااین‌حال، مهم است که توجه داشته باشید که این فعالیت برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، صرع، فشار خون بالا، بیمارانی که اخیراً جراحی کرده‌اند و بانوان باردار مناسب نیست. وزن شرکت‌کنندگان باید بین 40 تا 115 کیلوگرم و سن آنها بین 15 تا 60 سال باشد.

492پ

تله‌کابین و زیپ‌لاین چالیدره

برای تماشای زیبایی‌های طبیعت خیره‌کننده اطراف مشهد، سوار تله‌کابین شوید که از طرقبه به چالیدره می‌رود. این تله کابین 270 متری از روی یک سد و رودخانه عبور می‌کند و مناظر خیره‌کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

زیپ‌لاین نیز فعالیت مهیج و جذابی است که در میان جوانان به تازگی محبوبیت پیدا کرده است. از ساعت 9 الی 21 می‌توانید به این مکان مراجعه کنید. باتوجه‌به آب‌و‌هوای مطلوب و موقعیت دیدنی چالیدره در فاصله 17 کیلومتری مشهد، توصیه می‌کنیم برای بازدید خود در نیمه اول سال برنامه‌ریزی کنید. با خرید بلیط قطار فدک یا سایر قطارها به مشهد سفر کنید و به این منطقه تفریحی جذاب بیایید و از تفریحات فوق‌العاده مهیج آن لذت ببرید.

۵. پاراگلایدر و پاراموتورینگ

هیجان پرواز با پاراگلایدر یا پاراموتورینگ را در مشهد تجربه کنید! با شرکت در این فعالیت‌های نشاط‌آور می‌توانید در آسمان پرواز کنید و رؤیای دیرینه انسان را برای پرواز محقق کنید. مرکز پاراگلایدر مشهد، یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال ماجراجویی در آسمان و اوج‌گیری هستند. برای شرکت در این فعالیت، به مهارت خاصی نیاز نیست. به‌سادگی با باد حرکت کنید و از سواری لذت ببرید. برای علاقه‌مندان به یادگیری، یک دوره آموزشی دو‌ماهه ارائه می‌شود. مدت‌زمان پرواز بسته به شرایط آب‌و‌هوایی از 10 دقیقه تا نیم ساعت متغیر است.

کلام آخر

شهر مشهد علاوه بر اینکه مرقد مطهر امام هشتم شیعیان را در خود جای داده است، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متعددی دارد. اگر در فصل تابستان به مشهد سفر می‌کنید، حتماً در فعالیت‌هایی مثل پارک آبی، بانجی جامپینگ، تله‌کابین، زیپ‌لاین، شهربازی و پاراگلایدر شرکت کنید تا سفر تابستانی مهیج و خاطره‌انگیزی به مشهد داشته باشید. در این نوشته ۵ تفریح تابستانی در مشهد را بررسی کردیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.