فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۹۸۰

پله برقی خانگی | بهترین مدل‌های پله برقی در خانه برای افراد دارای محدودیت‌های حرکتی

پله برقی خانگی | بهترین مدل‌های پله برقی در خانه برای افراد دارای محدودیت‌های حرکتی

در این مطلب با مدل‌های متنوع پله برقی خانگی آشنا می‌شویم و مکانیزم آن‌ها را بررسی می‌‌کنیم.

به گزارش تجارت نیوز،

پله برقی در خانه برای سالمندان و معلولان

پله برقی و انواع آسانسورها مرسوم‌ترین نوع بالابرها برای تسهیل انتقال به طبقه‌های بالاتر هستند. در دهه‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی در گسترش محصولات بالابر تاثیرگذار بوده است و امروزه پله برقی و بالابرهای خانگی به تولید انبوه رسیده‌اند. بالابرهای خانگی اغلب مخصوص سالمندان و افراد با محدودیت‌های حرکتی طراحی و تولید می‌شوند و بیشتر در محیط‌های اداری و منازل نصب می‌شوند. افراد ناتوان حرکتی و معلولان نیز می‌توانند با نصب مدل‌های متنوع پله‌ برقی خانگی، همراه با ویلچر خود یا به‌صورت ایستاده و نشسته از پله‌ها بالا یا پایین بروند. در این مطلب با مدل‌های متنوع پله برقی خانگی آشنا می‌شویم و مکانیزم آن‌ها را بررسی می‌‌کنیم.

پله برقی خانگی چیست؟

پله‌برقی‌هایی که مخصوص سالمندان و افراد ناتوان حرکتی تولید می‌شوند، با نام پله‌پیما نیز شناخته می‌شوند. افرادی که قصد خرید این محصولات را دارند، می‌توانند در بین مدل‌های متنوع، با توجه به ارتفاع پله‌ها، قدرت موتور، نوع موتور، نوع عملکرد بالابر و ... بهترین محصول را انتخاب کنند. استفاده از این محصول در خانه‌های چندطبقه یا ساختمان‌هایی که سالمندان در آن زندگی می‌کنند، کاربرد دارد. این پله‌ها معمولا دارای یک صندلی ثابت هستند و با وسیله ریل و نیروی الکتریسیته اغلب به دیوار کناری پله‌ها متصل می‌شوند. برخی از این صندلی‌ها به‌صورت دومنظوره تولید می‌شوند و افراد می‌توانند با توجه به میزان ناتوانی حرکتی خود، به‌صورت ایستاده یا نشسته از آن استفاده کنند.

انواع پله برقی خانگی

یکی از ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین محصولاتی که به یاری سالمندان و معلولان حرکتی می‌آید، پله برقی خانگی است و انواع مختلفی دارد تا تمام افراد قادر به استفاده از آن‌ها باشند. افرادی که به هر گونه در بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌های خانه‌هایی که بیش از دو طبقه دارند، دچار مشکل می‌شوند، می‌توانند از بین مدل‌های متنوع، با توجه به میزان ناتوانی خود، بهترین و کارآمدترین محصول را خریداری کنند. بهترین مدل پله‌پیما برای منزل شما، به نوع راه‌پله، وجود یا عدم وجود پاگرد، تعداد پله‌ها و ... بستگی دارد و این عوامل در قیمت نهایی نصب نیز تاثیرگذار هستند.

595

پله‌پیماها در دسته‌های کلی مستقیم و گردشی تقسیم‌بندی می‌شوند و تفاوت این دو مدل به نوع راه‌پله منزل شما بستگی دارد. همچنین یکی از اصلی‌ترین تفاوت انواع پله برقی خانگی، در هزینه تهیه و نصب آن‌ها است. برای مثال هزینه پله نورد گردشی برای راه‌پله‌های گرد و پیچشی تقریبا دو برابر پله برقی برای راه‌پله مستقیم است. همچنین برای راه‌پله‌هایی که بیش از سه مسیر پله‌رو دارند، مقرون‌به‌صرفه‌ترین حالت نصب، پله‌پیمای گردشی و پیچشی است. در ادامه با برخی از مرسوم‌ترین و کاربردی‌ترین پله‌برقی‌های خانگی آشنا می‌شویم.

پله برقی ویلچربر

مدلی از پله‌پیماها وجود دارد که تنها مخصوص افرادی است که در تمام مدت از ویلچر برای حرکت استفاده می‌کنند. در بسیاری از ساختمان‌ها، امکان قرار دادن ویلچر در آسانسور وجود ندارد؛ به همین دلیل استفاده از پله برقی ویلچربر بهترین روش برای تسهیل حرکت بین طبقات ساختمان است. در این مدل از پله برقی خانگی، سالمندان و افراد ناتوان و کم‌توان می‌توانند بدون نیاز به بلند شدن از روی ویلچر، روی پله برقی قرار بگیرند و با کمک این محصول به طبقات بالاتر منتقل شوند. افراد با این محصول می‌توانند بدون فشار در ایمن‌ترین حالت، همراه با ویلچر خود با هر وزنی، از پله‌ها بالا و پایین بروند. علاوه بر منازل، پله برقی ویلچربر، محصولی بسیار کاربردی برای خانه‌های سالمندان و بیمارستان‌ها به‌شمار می‌رود.

در این محصول صفحه‌ای بزرگ تعبیه شده است که تحمل وزن بالایی دارد. افراد می‌توانند به‌راحتی با چرخ ویلچر حرکت کنند و روی این صفحه قرار بگیرند. سپس با فشار دادن دکمه یا روشن کردن سوئیچ پنل دستگاه، با حداکثر ایمنی به طبقات پایین یا بالا منتقل شوند. این محصول قابل نصب در انواع مدل‌های راه‌پله داخل خانه، لابی ساختمان‌ها و ... است و طول عمر بالایی دارد. این محصول با استفاده از آلیاژهای محکم فولادی تولید شده است و انواع مدل‌های آن وزن بین 150 تا 200 کیلوگرم را نیز تحمل می‌کنند. صفحه این بالابر قابلیت چرخش 360 درجه دارند و افراد می‌توانند همان‌طور که با ویلچر سوار شدند، از آن پیاده شوند.

خصوصیات ویژه این تجهیز عبارتند از:

  • امکان نصب بدون تخریب یا تغییر در ساختار راه‌پله
  • حفاظ فولادی و مقاوم جهت افزایش هر چه بیشتر ایمنی
  • قابلیت جمع‌شوندگی خودکار
  • دارای چراغ هشدار

596

پله برقی صندلی‌دار؛ پرفروش‌ترین مدل‌های پله برقی خانگی

پله برقی صندلی‌دار یا صندلی پله‌رو، پرفروش‌ترین مدل‌ پله‌پیما است. این نوع بالابر ها هم با برق و هم با باتری کار می‌کنند و در صورتی قطعی برق نیز قابل استفاده هستند. روی دسته‌های این دستگاه، سلکتور وجود دارد و همین مساله باعث تسهیل طریقه استفاده از آن شده است. برای بهبود در اشغال فضای راه‌پله‌ها، این محصول قابلیت جمع شدن دارد و پس از استفاده جمع می‌شود و برای استفاده مجدد، به‌راحتی باز و مونتاژ می‌شود. این صندلی پله‌رو از نظر ایمنی اعتبار بالایی دارد و سالمندان و افراد کم‌توان می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

عمود بالابر

علاوه بر پله برقی ویلچردار، عمود بالابر نیز برای افرادی که قادر به ایستادن از روی ویلچر نیستند، مناسب است. این محصول نیز با باتری کار می‌کند و مجهز به ریموت کنترل است و شما می‌توانید با خیال راحت عملکرد دستگاه در زمان بالا و پایین آمدن سالمندان را از دور کنترل کنید تا از بروز هر مشکلی جلوگیری شود. اگر سالمندان و افراد کم‌توان از ویلچرهای بزرگ و سنگین استفاده می‌کنند، با محصول عمود بالابر همیار کوشا مشکلی پیش نمی‌آید.

این محصول نسبت به سایر محصولات مشابه، فضای کمتری را در راه‌پله‌ها اشغال می‌کند. از عمود بالابر می‌توان در ورودی بسیاری از ساختمان‌های دولتی، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و ساختمان‌های عمومی نصب شود و کنار راه‌پله‌ها قرار بگیرد تا افرادی که قادر به استفاده از آسانسور و راه‌پله نیستند، در انتقال بین طبقات ساختمان دچار مشکل نشوند. شما علاوه بر انتقال افراد با محدودیت‌های حرکتی، می‌توانید از این دستگاه برای جابه‌جایی اجسام سنگین در انبارها استفاده کنید. برخی از دستگاه‌های عمود بالابر تا وزن 700 کیلوگرم را تحمل می‌کنند و افرادی که همراه با سنگین‌ترین نوع ویلچر از آن استفاده می‌کنند، مجموعا حداکثر 250 کیلوگرم به دستگاه فشار وارد می‌کنند.

پله برقی خانگی ایستاده

پله برقی خانگی ایستاده برای افراد کم‌توان مناسب است که بتوانند به‌راحتی روی سطح دستگاه بایستند و بین طبقات انواع ساختمان‌ها، با انواع شکل راه‌پله جابه‌جا شوند. نصب این مدل بالابر بسیار ساده است و نیاز به هیچ گونه تخریبی در فضای راه‌پله ندارد. این نوع بالابرها معمولا تک‌نفره هستند و وزن سبکی دارند و از نظر مالی، نسبت به سایر محصولات مشابه ارزان‌تر می‌باشند. البته با وجود وزن کم، این محصول قابلیت جابه‌جایی 200 کیلوگرم را نیز دارد. سالمندان و افراد کم‌توان باید به‌صورت ایستاده از این دستگاه استفاده کنند؛ اما همچنان از نظر ایمنی نیازی به نگرانی نیست؛ چرا که این محصول دارای حفاظ‌های فولادی و محکم است و ایمنی سالمندان را تامین می‌کند.

پله برقی خانگی ایستاده، یکی از ارزان‌ترین محصولات بالابر خانگی است. البته عواملی مانند طول مسیر راه‌پله، تعداد پله‌ها، شیب راه‌پله، وزن کاربر، نوع موتور، جنس بدنه دستگاه، محل نصب، نوع چیدمان به‌صورت مستقیم یا گردشی، آپشن‌ها و امکانات سفارشی و ... بر قیمت نهایی نصب این محصول تاثیرگذار هستند. برای اطمینان از هزینه نهایی نصب این محصول و سایر بالابرهای خانگی، می‌توانید با تماس به کارشناسان مراکز فروش مانند همیار کوشا، از قیمت محصولات و ویژگی‌های آن‌ها مطلع شوید.

برخی دیگر از محصولات ویژه همیار مکانیک کوشا برای افراد کم‌توان عبارتند از:

  • بالابر بیمار مدل جرثقیل
  • صندلی بلندکننده از زمین
  • صندلی سیار سرویس بهداشتی
  • رمپ جمع‌شونده
  • ویلچر ایستا
  • ویلچر تاشو
  • بالابر ایستاکننده
  • بالابر استخر

خرید انواع پله برقی خانگی از همیار مکانیک کوشا

بالابرها از کاربردی‌ترین دستگاه‌ها برای جابه‌جایی افراد یا اجسام سنگین هستند. علاوه بر آسانسورها، بالابرهایی وجود دارد که با توجه به نوع راه‌پله، به دیوار کناری پله‌ها نصب می‌شوند و مخصوص سالمندان و افراد با معلولیت‌های حرکتی هستند. با توجه به نوع راه‌پله، وجود یا عدم وجود پاگرد، تعداد پله، شیب پله، وزن کاربر، نوع ناتوانی حرکتی، استفاده یا عدم استفاده از ویلچر و ... می‌توانید بهترین مدل را برای افراد ناتوان حرکتی تهیه کنید.

مجموعه همیار مکانیک کوشا، عرضه‌کننده بهترین محصولات بالابر و پله برقی خانگی در مدل‌های مختلف است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه و برقراری تماس با کارشناسان آن، با ارائه مشخصات کاربر ناتوان حرکتی، خدمات رایگان مشاوره را دریافت کنید و با آگاهی بیشتر برای خرید و نصب اصولی و حرفه‌ای دستگاه اقدام کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.