فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۰۵۹

نگاهی به شهر های تاریخی و گردشگری ایران

نگاهی به شهر های تاریخی و گردشگری ایران

براساس آماری که از سازمان جهانی یونسکو ارائه شد، ایران جزء 10 کشور برتر جهان با بیشترین آثار تاریخی و فرهنگی است. ایران در طی قرن‌های مختلف، همواره مهد تمدن بوده و هست و این ادعا با انبوهی از شهرهای تاریخی که آثار شگرفی را از گذشتگان به معرض نمایش می‌گذارند، ثابت می‌ش

به گزارش تجارت نیوز،

 

ایران یک کشور غنی ازنظر تاریخی، فرهنگی و مناظر طبیعی است. از شهرهایی با معماری زیبا همچون اصفهان و شیراز گرفته تا شهرهای ساحلی دریای خزر و خلیج فارس، فرصت‌های گردشگری بی‌پایانی را در اختیار مسافران می‌گذارند. بیایید با هم به معروف‌ترین شهرهای ایران که در واقع ازنظر آثار تاریخی و طبیعی غنی هستند، نگاهی داشته باشیم.

تبریز، پایتخت فرهنگ و هنر

تبریز از شهرهای تاریخی و پراهمیت کشور درزمینه فناوری، فرهنگ و آثار تاریخی است. در این شهر، مسجد کبود قدمتی 6000 ساله دارد و بازار بزرگ تبریز که از سرپوشیده‌ترین بازارهای جهان است، معماری‌های تاریخی زیادی را در معرض نمایش می‌گذارد.

ارگ علیشاه با قدمتی به‌مراتب بیشتر از 700 سال، کلیسای استفانوس مقدس که مرکز مذهبی و فرهنگی ارمنیان است، پارک ائل گلی و جنگل ارسباران از اماکن دیگری هستند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند.

در نزدیکی تبریز، روستایی به نام کندوان با قدمتی بیش از 7000 سال وجود دارد که برای گردشگران جالب بوده و ازاین‌رو، در این منطقه هتل‌های متعددی ساخته شده است. شما هم می‌توانید با رزرو هتل های تبریز در آنجا، هم لذت دیدن این روستا را به‌دست آورید و هم سایر دیدنی‌های تبریز را.

یزد، شهر خشت به خشت زیبایی

یزد اولین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی دنیاست. جاذبه‌های تاریخی و دیدنی این شهر، بخشی از تاریخ و فرهنگ اصیل کشور را تشکیل می‌دهد.از کویرهای تماشایی یزد گرفته تا خانه‌های تاریخی، آب‌انبارها و قنات‌ها، همگی از شهرتی جهانی برخوردارند.

اگر قصد سفر به یزد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم روزهای بیشتری را برای رزرو هتل های یزد در نظر بگیرید تا بتوانید بیشتر از جاذبه‌هایی نظیر باغ دولت آباد، زندان اسکندر، یخچال خشتی، آتشکده ورهرام و میدان امیر چخماق بازدید کنید.

شیراز، شهر پرتقال و شعر

598

محال است که صحبت از زیبایی‌های کشورمان شود و کسی به شیراز فکر نکند. این شهر زیبا و تاریخی در جنوب ایران، 2 بنای تاریخی مهم به نام‌های تخت جمشید و پاسارگاد دارد. تخت جمشید که به نام پرسپولیس هم معروف است، به‌عنوان پایتخت امپراتوری هخامنشیان در دوران باستان شهرت دارد و پاسارگاد شهری است که توسط کوروش بزرگ ساخته شد و اتفاقا خود او را نیز در همین شهر دفن کردند.

از جذابیت‌های شیراز، همین‌قدر بس که میزبان آرامگاه 2 تن از افراد نامدار فرهنگی کشورمان حافظ و سعدی است. شیراز همچنین دارای بازارهای محلی بسیاری است که تجربه گردشگران را تکمیل کرده و آن را به مقصد گردشگری ویژه‌ای تبدیل می‌کند.

کاشان، شهر روایح دل‌انگیز

وقتی صحبت از کاشان می‌شود، منظره‌ای از گل‌های خوش‌عطر و خانه‌های تاریخی در ذهن‌مان تداعی می‌شود. بهترین زمان برای سفر به این شهر و رزرو هتل های کاشان، فصل گلاب‌گیری یعنی نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد است.

کاشان آثار تاریخی، مذهبی و طبیعی فراوانی دارد که همه آن‌ها دارای قدمتی طولانی هستند. ازجمله جاذبه‌هایی که گردشگران زیادی را به کاشان می‌کشاند، می‌توان به باغ فین، حمام فین، تپه سیلک و شهر زیرزمینی نوش آباد اشاره داشت.

اصفهان، نصف جهان!

اصفهان با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوان خود شهرت دارد و همین مورد باعث شده تا این شهر لقب نصف جهان بگیرد. یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های اصفهان، میدان امام (نقش جهان) بوده که با بناهای تاریخی زیبا مزین شده است.

اصفهان همچنین منزلگاه جاذبه‌های معروف دیگر همچون عمارت عالی قاپو، بازار قیصریه، 33 پل و منارجنبان است. در واقع این شهر خیلی از زیبایی‌های خود را مدیون دوران صفویه است. در آن زمان، اصفهان به‌عنوان پایتخت شناخته می‌شد.

رشت، عروس شهرهای ایران

599

رشت، مرکز استان گیلان و در شمال غرب ایران قرار دارد که می‌توان آن را تکه‌ای از بهشت روی زمین دانست. قدم‌زدن در این شهر همیشه بیدار و شهر باران‌های نقره‌ای، به شما احساس قدم‌زدن در پاریس قدیم را می‌دهد.

جالب است بدانید که رشت، اولین شهر شعبه بانکی ایران، اولین کتابخانه ملی با بنای شاخص، اولین تئاتر، اولین اتوبوس واردشده در ایران، اولین راه‌آهن، اولین داروخانه شبانه‌روزی و اولین خانه سالمندان و معلولین در ایران است.

رشت در سال 2015 به‌عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی به شبکه شهرهای خلاق جهان یونسکو پیوست. مزه‌کردن غذاهای محلی، گشت‌وگذار در دل محله‌های قدیمی و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از دوست‌داشتنی‌ترین فعالیت‌های گردشگران است.

بندرعباس، شهر مردمان خون‌ گرم و مهربان

از بندرعباس خیلی کم صحبت می‌شود؛ درحالی‌که در این شهر، بزرگ‌ترین بندر ایران در جنوب کشور و یکی از قطب‌های اقتصادی ایران است. بندرعباس با مردمان خون‌گرم و دوست‌داشتنی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مختلف، خط ساحلی زیبا، بازار سنتی و مراکز خرید مدرن، از برترین مقاصد گردشگری در جنوب کشور است.

از دیدنی‌های جذاب بندرعباس می‌توان به آثار تاریخی ارزشمندی نظیر معبد هندوها، عمارت کلاه فرنگی، خانه احمدی، بادگیر منبر گپ و حمام گله‌داری اشاره کرد. آب گرم گنو، شمه آب گرم باری، آبشار سرخاء، غار چلو و موزه‌های منحصربه‌فردی مانند خلیج فارس و موزه حیات وحش از دیگر زیبایی‌های بندرعباس هستند.

با اسنپ تریپ، نگران اقامتگاه خود در سفر نباشید

شاید شما هم پیش‌از سفر این سوال را از خودتان پرسیده باشید که: کجا اقامت کنیم؟ مسئله اقامت و انتخاب اقامتگاه یکی از مهم‌ترین مسائل در سفر شماست؛ چراکه استراحت مطلوب به‌طور مستقیم بر کیفیت سفر شما تاثیر می‌گذارد.

چه یک روز در شهر مقصد مهمان باشید و چه 10 روز، شما نیاز به اقامتگاهی دارید که با استراحت در آن تجدید قوا کنید و آماده رفتن به دیدنی‌های شهر شوید. تا وقتی اسنپ تریپ هست، شما به هرکجای ایران که سفر کنید، به‌راحتی می‌توانید اقامتگاه مد نظر خود را از میان گزینه‌های پیشنهادی رزرو کرده و با خیالی آسوده راهی شوید.

جمع‌بندی

سرتاسر کشور عزیزمان ایران، سرشار از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی است. شما به هر شهری که سفر کنید، از خطه شمال گرفته تا جنوب، از شرق گرفته تا غرب، مکان‌های خارق‌العاده‌ای وجود دارند که شما را فرا می‌خوانند. امیدواریم این مطلب شوروشوق سفر را در شما بیدار کرده باشد تا قبل‌از آنکه دیر شود، کوله‌بار سفر ببندید و شخصیت ماجراجویتان را به کشف زیبایی‌های دیده‌نشده دعوت کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.