فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۴۰۶

افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌های عملیاتی بانک ایران زمین در بهار ۱۴۰۳/ جمع دارایی‌های بانک ایران زمین به ۶۴ هزار میلیارد تومان رسید

افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌های عملیاتی بانک ایران زمین در بهار 1403/ جمع دارایی‌های بانک ایران زمین به 64 هزار میلیارد تومان رسید

صورت‌های مالی سه ماهه بانک ایران زمین نشان می‌دهند که درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی این بانک با رشد 33 درصدی همراه شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

بررسی صورت‌های مالی بانک ایران زمین در سه ماهه ابتدایی سال 1403 که از طریق سامانه کدال منتشر شده حاکی از آن است این بانک در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، در برخی اقلام ترازنامه و صورت سود و زیان، شاهد بهبودی قابل توجه بوده است. طوری که نه تنها درآمدهای عملیاتی بانک ایران زمین افزایش یافته بلکه برخی از هزینه‌های این بانکی نیز کاهشی شده است.

رشد درآمدهای عملیاتی بانک ایران زمین در سه ماهه 1403

بر اساس صورت سود و زیان بانک ایران زمین در دوره منتهی به 31 خردادماه سال 1403 این بانک در بهار سال جاری بیش از هزار و 37 میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی کسب کرده است. این در حالیست که این رقم در سه ماهه سال 1402 معادل 787 میلیارد تومان ثبت شده بود. به این ترتیب رقم درآمد تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی بانک ایران زمین نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشدی 33 درصدی همراه شده است.

افزون بر آن، بررسی‌ها نشان می‌دهند که درآمد حاصل از کارمزد بانک ایران زمین نیز که در بهار سال 1402 معادل 99 میلیارد و 397 میلیون تومان ثبت شده بود، در سال 1403 صعودی شده و با رشد 17 درصدی در سه ماهه امسال رقم 116 میلیارد و 326 میلیون تومان را ثبت کرده است.

هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک ایران زمین نصف شد

بخش دیگری از صورت مالی بانک ایران زمین که به هزینه‌های عملیاتی این بانک پرداخته، نشان‌دهنده آن است که هزینه سپرده یا همان مبلغی که بانک به عنوان سود به سپرده‌گذاران خود پرداخت می‌کند، با افت حدود 80 میلیارد تومانی در مقایسه با بهار سال گذشته، در سه ماهه سال جاری به سه هزار و 192 میلیارد تومان کاهش یافته است.

به علاوه، هزینه‌های اداری و عمومی بانک ایران زمین در دوره مورد بررسی با کاهش سه درصدی مواجه شده و رقم 406 میلیارد تومان را ثبت کرده است. هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک ایران زمین نیز در سه ماهه امسال، نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته نصف شده و به 24 میلیارد و 352 میلیون تومان رسیده است.

جمع دارایی‌های بانک ایران زمین به 64 همت رسید

بررسی ترازنامه بانک ایران زمین از افزایش دارایی‌های این بانک حکایت دارد. موجودی نقد این بانک با رشد 6 درصدی، در پایان بهار 1403 به 85 میلیارد و 197 میلیون تومان رسیده و اقلام دارایی‌های نامشهود و سایر دارایی‌های بانک نیز به ترتیب سه و چهار درصد رشد کرده‌اند. به این ترتیب، جمع دارایی‌های بانک با رشد دو درصدی در مقایسه با سه ماهه سال قبل همراه شده و رقم 64 هزار میلیارد تومان را ثبت کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.