فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۵۵۸۲

نگاهی عمیق به راحتی و آرامش در آریزو ۸

نگاهی عمیق به راحتی و آرامش در آریزو 8

آریزو 8 برای تبدیل شدن به لوکس ترین سدان مونتاژی ایران، ویژگی‌های بارزی ورای سرعت و قدرت را در درون کابین جای داده که نشستن پشت فرمان و روی صندلی‌های این خودرو، احساس آرامش و برتری را در سرنشینان خودرو جاری می‌سازد.

به گزارش تجارت نیوز،

 

آریزو 8 نمایانگر ترکیبی از طراحی زیبا و فناوری پیشرفته در صنعت خودروسازی است و هر سفر با این خودرو سایز متوسط و لوکس، لذتبخش و راحت خواهد بود. کیفیت مواد به کار رفته در درون کابین تا استفاده از فناوری‌های پیشرفته و فضای بزرگ در اتاق این خودرو، تعریف جدیدی از راحتی و آرامش در آریزو 8 است.

صندلی‌ها و راحتی

آریزو 8 به نحوی ساخته و پرداخته شده که راحتی در اولویت کار طراحان خودرو قرار گرفته است. صندلی‌های آریزو 8 دارای قابلیت‌های مختلف و چند منظوره‌ای است که به صورت ارگونومیک طراحی شده‌اند. برای القای حس دربرگیرندگی در صندلی‌ها، به جزییات مختلفی در طراحی تکیه‌گاه سر، پشتی و بالشتک‌ها توجه شده که سواری راحت و رانندگی پایدار را فراهم می‌سازد.

نشیمنگاه بزرگ و پهن این خودرو، فشار وارده به پاها را در سفرهای طولانی کاهش می‌دهد و به لطف استفاده از چرم پیشرفته با طرح مشبک و دوخت عالی از جنس ابریشم درجه یک، خستگی و فشار وارده به پاها به میزان بسیاری کاهش می‌یابد.

علاوه بر این‌ها، صندلی راننده با امکان تنظیم برقی در 10 جهت و وجود سردکن، گرمکن، گودی کمر و حافظه، لذت رانندگی را ارتقا می‌بخشد و شکوه و برتری را در قیاس با یک رانندگی معمولی به نمایش می‌گذارد.

فضای بزرگ و ایده‌آل خانواده‌ها

آریزو 8 در دسته خودروهای سایز متوسط یا بزرگ دسته‌بندی می‌شود. به علت فاصله محوری 2 متر و 970 سانتی متری که در خودروهای کامپکت سراغ نداریم، آریزو 8 فضای پای بسیار ایده‌آلی در اختیار سرنشینان جلو و عقب قرار می‌گیرد و در سفرهای خانوادگی منجر به آرامش و راحتی تمام سرنشینان خودرو می‌شود.

در چنین فضای بزرگی، امکان استفاده از ظرفیت کول باکس و آرم رست در هر دو ردیف و خوردن و آشامیدن برای سرنشینان فراهم و دسترسی به ملزومات در حین سفری خانوادگی راحت‌تر خواهد شد.

همچنین فضای بزرگی در صندوق عقب خودرو در اختیار مصرف کنندگان است و چمدان، تجهیزات ورزشی یا خریدهای روزانه در این فضا قرار می‌گیرد که نشان دهنده تعادل تحسین برانگیز بین کاربردی و زیبا بودن این خودرو برای خانواده‌ها خواهد بود.

کابین هوشمند در خدمت راحتی و ایمنی

658

در عصر کنونی، استفاده از فناوری‌ها برای تسهیل و لذتبخش‌تر شدن رانندگی، اهمیت بسیاری در خودروهای لوکس دارند. آریزو 8 به عنوان شاهکاری در طراحی خودرو، از از ویژگی‌های تکنولوژیکی مانند فرمان اسپرت و جدید، دسته دنده الکترونیکی، نورپردازی هوشمند و تنظیمات برقی صندلی‌ها بهره می‌برد.

فرمان آریزو 8 دارای دکمه‌های کنترل مولتی مدیا و دکمه‌های کنترل سیستم کمکی رانندگی است که تعادلی بین حس اسپرت و پرستیژ را به دنبال دارد و در کلاس خود منحصر به فرد محسوب می‌شود. این طراحی با جلوگیری از حواس‌پرتی حین رانندگی، ایمنی را هم به طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

از نکات جالب توجهی که طراحان با الهام از خودروهای مرسدس بنز در طراحی این خودرو بهره برده‌اند، استفاده از فضاهای کاربردی برای قرار دادن اشیا است؛ به طوری که قلاب روی ستون وسط برای آویزان کردن لباس و کلاه، گیره نگدارنده برای سرنشین جلو که برای افزایش ایمنی امکان جمع و پنهان شدن دارد، فضای زیر کنسول وسط برای قرار دادن لباس و سایر وسایل، کول باکس برای سرمایش در تابستان و گرمایش در زمستان و فضای پشت صندلی‌های جلو با طراحی دو محفظه در نظر گرفته شده که حس لوکس و کاربردی بودن را به دنبال دارد.

همچنین از صفحه نمایش 24.6 اینچی با دیدی واضح استفاده شده که دارای چندین پس زمینه مختلف و طراحی خمیده یکپارچه برای افزایش زیبایی و سهولت استفاده توسط راننده و سرنشیان است.

امکان اتصال تلفن همراه به نمایشگر از طریق اپل کار پلی و اندروید اتو احساس رانندگی بدون مرز و تجربه تعامل بهتر و راحت‌تر را برای افزایش کاربری با سیستم ایجاد می‌کند. این امکان ضمن افزایش درجه شخصی‌سازی، استفاده از انواع نرم‌افزاارها را آسان‌ می‌کند.

وجود دستیار صوتی راننده به زبان فارسی و اجرای دستورات راننده برای پخش و کنترل صدای موزیک، باز و بسته کردن سانروف و شیشه‌ها و ... امکان تعامل و کاربری با خودرو را ارتقا می‌بخشد.

 سیستم‌های کنترل آب و هوا

659

آریزو 8 با بهره‌مندی از سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، گردش هوای خوشایندی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. این سیستم دمای محیط را برای راننده و سرنشین جلو به طور مستقل شخصی سازی و کنترل می‌نماید که برای سالمندان و کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین سرنشینان ردیف عقب نیز می‌توانند از دریچه‌های ردیف عقب لذت ببرند.

علاوه بر این، آریزو 8 دارای سیستم پاکسازی هوای کابین (c-pure) است که پاکسازی خودکار و تصفیه هوای هوشمند را انجام می‌دهد. این سیستم که به عنوان سیستم چهارگانه حفاظت از سلامت نیز شناخته می‌شود، به چهار بخش فعال کردن پاکسازی، فیلتراسیون با راندمان بالا، تصفیه هوشمند و تصفیه مجدد هوا پس از قفل شدن درب‌ها تقسیم می‌شود.

فیتراسیون با راندمان بالا با ضریب CN95، تمام باکتری‌ها را از بین می‌برد و شما با وجود سیستم تصفیه PM 0.3 با ذرات ریز آلاینده خداحافظی خواهید کرد.

سیستم تصفیه هوشمند هنگامی که تشخیص دهد غلطت هوا بسیار زیاد است، به طور خودکار حالت ضد غبار را فعال می‌کند و در عرض 30 ثانیه محیط خودرو را مجددا سالم و ایمن می‌سازد. همچنین این سیستم معمولا در هنگام سوار شدن به خودرو و پس از قفل شدن درها تصفیه مجدد را برای از بین باکتری و ذرات ریز موجود در هوا انجام می‌دهد.

 سیستم‌ صوتی

وجود سیستم صوتی چشمگیر برای خودرویی باشکوه ضروری است و آریزو 8 نیز در این زمینه پیشرو است. این خودرو دارای سیستم صوتی سونی است صدای شفاف و واضحی را در دامنه‌های مختلف فرکانسی ارائه می‌دهد. اگر اهل موسیقی باشید یا پادکست و حتی در عین استفاده از نقشه خوان‌ها، سیستم صوتی آریزو 8 به نحوی طراحی شده که صداهای درون کابین به صورت یکپارچه پخش خواهد شد و همه سرنشینان از این ویژگی لذت خواهند برد.

آریزو 8 نه تنها به خاطر طراحی برجسته و عملکردش، بلکه به خاطر تعهد به راحتی و آرامش داخلی ویژه خود شناخته می‌شود که با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و طراحی دقیق و استفاده از تکنولوژی در بخش‌های مختلف خودرو، رانندگی را به یک سرگرمی و دورهمی لذتبخش در هنگام سفرهای خانوادگی تبدیل می‌کند و با تجلی روح برتر و لوکس، برای نخبگان طراحی شده است. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.