فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۲۸۰

قیمت ساندویچ پانل هر متر مربع چقدر است؟ آماده ارسال از درب کارخانه

قیمت ساندویچ پانل هر متر مربع چقدر است؟ آماده ارسال از درب کارخانه

قیمت ساندویچ پانل بازه وسیعی را شامل می‌شود. این تنوع قیمتی بالا، به جنس لایه‌ها، ضخامت آنها، خودِ تولیدکننده یا فروشنده و... بستگی دارد. به طور کلی سازه‌های حساس‌تر یا آنهایی که در مناطق مرطوب، پربارش، در معرض مواد شیمیایی یا... قرار دارند، به پانل‌هایی قوی‌تر و به تبع، گران‌تر نیاز دارند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت ساندویچ پانل بازه وسیعی را شامل می‌شود. این تنوع قیمتی بالا، به جنس لایه‌ها، ضخامت آنها، خودِ تولیدکننده یا فروشنده و... بستگی دارد. به طور کلی سازه‌های حساس‌تر یا آنهایی که در مناطق مرطوب، پربارش، در معرض مواد شیمیایی یا... قرار دارند، به پانل‌هایی قوی‌تر و به تبع، گران‌تر نیاز دارند.

هزینه تمام شده ساندویچ پانل که به روز ترین و مدرن ترین محصول ساختمانی است از آجر و سیمان در نگاه اول بیشتر هست ولی در کل پروژه صرفه جویی هایی می شود که در نهایت دل همه سازندگان با ساندویچ پانل است. در واقع وزن کم، عایق حرارتی و صوتی بالا، نصب سریع و هزینه‌های نگهداری پایین و... دلیل جذب بسیاری از پیمانکاران، به خرید این مصالح مدرن است.

اگر قصد خرید ساندویچ پانل دارید، در این مطلب از پاژ پانل همراه ما باشید تا توجه شما را به عوامل مؤثر بر قیمت این محصول جلب کنیم. از طرفی می‌توانید جدولی از بازه قیمتی انواع ساندویچ پانل ببینید و در نهایت با تولیدکنندگان برتر این محصول آشنا شوید.

نو (ساندویچ پانل) که میاد به بازار کهنه (آجر و سیمان) میشه دل آزار

ساندویچ

قیمت انواع ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل ، در کنار تمام فاکتورهای بالا، به نوسانات ارز و درصد تورم هم وابسته است. بنابراین ارائه قیمت‌‌های قطعی از این محصولات که مختص تمام دوره‌های زمانی باشد، منطقی نیست. اما برای این که دیدگاهی کلی از قیمت ساندویچ پانل داشته باشید و بتوانید انواع این محصولات را مقایسه کنید، توجه شما را به جدول زیر جلب می‌کنیم.

جنس فوم عایق

جنس ورق‌های دوطرف

بازه قیمتی هر متر مربع (تومان)

پلی ‌اورتان

گالوانیزه

350,000 - 559,000

پلی ‌اورتان

آلوزینک

450,000 - 700,000

پلی ‌اورتان

آلومینیوم

500,000 - 750,000

پلی ‌استایرن

گالوانیزه

255,000 - 350,000

پلی ‌استایرن

آلوزینک

300,000 - 400,000

پلی ‌استایرن

آلومینیوم

350,000 - 500,000

پشم سنگ

گالوانیزه

500,000 - 778,000

پشم سنگ

آلوزینک

550,000 - 800,000

پشم سنگ

آلومینیوم

600,000 - 850,000

پانل1

عوامل موثر بر قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل که به صورت 3 لایه تولید می شوند و این 3 لایه که هسته میانی فوم عایق و 2 رویه آن ورق یا پلیمر هستند به شدت در قیمت و نرخ تمام شده ساندویچ پانل موثر هستند.

اما گذشته از خودِ لایه‌ها، قیمت هر فروشنده، متفاوت از فروشندگان دیگر است. به عنوان یک قاعده کلی، معمولاً تولیدکنندگان، نسبت به فروشندگانی که واسطه هستند، قیمت‌گذاری‌های اقتصادی‌تری دارند.

فاکتورهای مهم زیادی در قیمت ساندویچ پانل موثر هستند ولی تمامی این موارد را در شرکت پاژ پانل به صورت با کیفیت و عالی استفاده میکنیم

1/ جنس هسته عایق

اگر بگوییم تمام خواص عایق‌بندی ساندویچ پانل‌ها به هسته میانی آنها وابسته است، اغراق نکرده‌ایم. درست است که ورق‌های دو طرف هم در این عایق‌بندی مؤثرند؛ اما در نهایت چیزی که از یک پانل، یک عایق قوی یا ضعیف می‌سازد، فوم عایق ساندویچ پانل است.

فومی که در ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌شود، معمولاً یکی از متریال زیر است:

  • پلی اورتان: این فوم بهترین عایق‌بندی را در برابر حرارت دارد. اما قیمت ساندویچ پانل پلی اورتان (PU) نسبت به پانل‌هایی با فوم‌های دیگر بالاتر است.
  • پلی استایرن: این فوم نسبت به پلی اورتان اقتصادی‌تر است. اما عایق‌بندی ضعیف‌تری دارد. با این حال، ساندویچ پانل پلی استایرن (EPS) باز هم برای پروژه‌هایی با بودجه‌‌های محدودتر گزینه خوبی است.
  • پشم سنگ: پشم سنگ زمانی بهترین انتخاب محسوب می‌شود که عایق‌بندی صوتی و مقاومت در برابر آتش در اولویت باشند. در این صورت هیچ محصول دیگری نمی‌‌تواند با ساندویچ پانل پشم سنگ مقابله کند.

2/ جنس ورق‌های دوطرف

قیمت ساندویچ پانل به جنس و ضخامت ورق‌های دوطرف هم وابسته است. این ورق‌ها در کنار فوم عایق، می‌توانند عایق‌بندی پانل‌ها را ارتقا دهند. اما مقاومت مکانیکی، محافظت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی و زیبایی پانل‌ها مسئولیت اصلی این ورق‌ها محسوب می‌شود.

اگر بودجه محدود باشد، فشار زیادی روی پانل‌ها نباشد و محل کاربرد آنها جایی مثل سقف‌های موقت باشد، می‌توان از کاغذ یا فویل برای دو طرف پانل‌ها استفاده کرد. این کاغذ معمولاً از نوع کرافت، مانیل و... است. اما ساندویچ پانل‌ها به طور پیش‌فرض با ورق‌های فولادی شناخته می‌شوند. ورق‌های مستحکمی از جنس‌های مختلف که یک سد محکم را در دو طرف (یا گاهی فقط یک طرف) می‌سازند.

یکی از دلایلی که محصولات حساس‌تری مثل ساندویچ پانل سردخانه و کلین‌روم، قیمت بالاتری دارند، خاص بودن ورق‌های پوششی آنها است. به طور کلی فولادهای رایج برای پوشش پانل‌ها و تأثیرشان بر قیمت ساندویچ پانل به شرح زیر است:

  • گالوانیزه: این فولاد رایج‌ترین ورق پوششی که به دلیل غوطه‌وری گرم در «روی»، مقاومت مکانیکی بسیار بالایی دارد. بنابراین ساندویچ پانل گالوانیزه در برابر فشارهای فیزیکی و مکانیکی و خوردگی، عمر طولانی‌تری دارد. جالب آنکه این ورق قیمت پایین‌تری نسبت به دو ورق دیگر دارد.
  • آلوزینک: این فولاد حدوداً شامل 55% آلومینیوم و 45% روی است. به همین خاطر ساندویچ پانل آلوزینک مقاومت بهتری در برابر خوردگی (نسبت به گالوانیزه) دارد. به‌ویژه در مناطق بسیار مرطوب، محیط‌های اسیدی و ساحلی که خطر خوردگی بیشتر است، بسیار کاربردی است. قیمت این ورق نسبت به گالوانیزه بالاتر است.
  • آلومینیوم: این ماده اغلب بالاترین قیمت را دارد. وزن آن بسیار کم است و به طور طبیعی در برابر خوردگی و اکسید شدن مقاومت بالایی دارد. با وجود این، ساندویچ پانل آلومینیوم در صورت تماس با بعضی مواد شیمیایی یا آب‌های بسیار نمکی ممکن است آسیب ببیند. از طرفی در برابر تغییرات دمایی شدید هم با مشکلات حرارتی مختلفی روبه‌رو می‌شود.

3/ ضخامت ساندویچ پانل

قیمت ساندویچ پانل و مقاومت و دوام این محصولات، تا حد زیادی به ضخامت لایه‌ها هم وابسته است. ورق‌های فولادی هم در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. اما فوم عایق بیشترین تأثیر را بر این ضخامت دارد. چون ضخامت فوم، حدوداً بین 60 تا 400 برابر ورق‌های فولادی است!

هر چه ضخامت ساندویچ پانل بیشتر باشد، مقاومت مکانیکی و عایق‌بندی آن نیز بیشتر است. بنابراین قیمت چنین محصولی هم بالاتر خواهد بود. برای مثال اگر بارهای جانبی، فشار باد و نیروهای مکانیکی وارده بر پانل‌ها بیشتر باشد، پانل‌های نازک‌تر این حجم بار را تاب نمی‌آورند.

4/ رنگ و پوشش‌های اضافی

قیمت ساندویچ پانل گذشته از جنس ورق‌ها، به پوششی که روی آنها استفاده شده هم بستگی دارد. بعضی پانل‌ها با رنگ‌های مقاوم در برابر اشعه UV یا پوشش‌های ضد‌خوردگی پوشانده می‌شوند. همین‌طور می‌توان از پوشش‌هایی PVC هم استفاده کرد که به‌راحتی تمیز می‌شود و در برابر مواد شیمیایی مقاوم است. این پوشش‌ها قیمت نهایی محصول را بالا می‌برند.

5/ هزینه حمل و نقل و نصب

بخشی از قیمت ساندویچ پانل، شامل هزینه حمل و نقل و نصب آن است. هرچه مسافت از کارخانه یا فروشنده تا محل پروژه بیشتر باشد، هزینه حمل و نقل نیز بیشتر است. همین‌طور اگر سازه در محلی صعب‌العبور بنا شده باشد نیز انتقال آن هزینه بیشتری می‌برد.

اما حجم و تعداد پانل‌ها نیز نوع وسیله نقلیه و تعداد نیروهای کار لازم را تعیین می‌کند. بنابراین روی هزینه‌های نهایی مؤثر است. ضمن این که اگر نصب ساندویچ پانل تخصص بیشتری را بطلبد یا در ارتفاعات باشد، با نصب پرهزینه‌تری همراه‌اند.

پانل

 

شرکت‌های مطرح تولید ساندویچ پانل در ایران

گفتیم که قیمت ساندویچ پانل بسته به جایی که برای خرید انتخاب می‌کنید نیز متغیر است. از طرفی اشاره کردیم که قیمت تولیدکنندگان به دلیل حذف واسطه‌ها معمولاً اقتصادی‌تر است. بنابراین در ادامه چند تا از تولیدکنندگان مطرح این حوزه را بررسی می‌کنیم.

پاژ پانل

پاژ پانل در کارخانه‌ای به مساحت ده‌هزار متر و زیربنایی دو هزار متری در شهر شاندیز مشهد، انواع ساندویچ پانل را مطابق با نیازهای مشتریان تولید می‌کند. رعایت استانداردهای بین‌المللی و قیمت‌گذاری منصفانه، از ابتدا دغدغه این مجموعه بوده و هست. اخذ گواهینامه استاندارد CE اروپا نیز نشانی از موفقیت این مجموعه در تحقق اهداف آن است.

تولید انواع ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی یا محصولاتی خاص‌‌تر مثل ساندویچ پانل کلین ‌روم، سردخانه و... از محصولات این برند است. ضمن این که این شرکت آمادگی ارسال محصولات خود را به سرتاسر ایران دارد. تنوع بالای پروژه‌ها و پوشش دادن نیازهای خاص و حساس انواع سازه‌‌ها، بخشی از خدمات شرکت تولید کننده ساندویچ پانل پاژ پانل محسوب می‌شود.

  • پاژ پانل
  • آریا بارون
  • آریا بارون پانل
  • چیلان
  • چیلان پانل
  • ایران پانل

خرید ساندویچ پانل با قیمت رقابتی از تولیدکننده

قیمت ساندویچ پانل دیواری و سقفی بیشتر از هر چیزی به مشخصات فنی آن بستگی دارد. در این مطلب عوامل تأثیرگذار بر تعرفه‌ها را دیدید. اما تعیین قیمت نهایی بعد از ارائه مشخصات دقیق پروژه توسط شما به تولیدکننده انجام می‌شود. یادتان باشد که قیمت این محصولات به‌تنهایی نمی‌تواند نشان‌دهنده کیفیت بالا یا پایین محصولات یک برند باشد. در عوض این نظرات مشتریان قبلی است که می‌تواند کیفیت خدمات و محصولات یک شرکت را روشن کند.

در تمامی شهرهای ایران نمایندگان فعال فروش رسمی داریم و بهترین گزینه برای پوشش سقف و دیوار سازه ها هستیم.

1. چه عواملی بر نوسانات قیمت ساندویچ پانل تأثیر دارد؟

نوسانات قیمت مواد اولیه (فلزات و عایق‌ها)، تغییرات نرخ ارز و تغییرات در هزینه‌های تولید و حمل‌ونقل.

2. نصب ساندویچ پانل هزینه ای دارد؟

نصب ساندویچ پانل دستمزد مجزایی دارد که به نصب تلعق می گیرد.

3. مقاوم‌ترین ورق ساندویچ پانل کدام است؟

فولاد گالوانیزه با پوشش که به دلیل ترکیب خواص مختلف، بهترین عملکرد از نظر مقاومت مکانیکی و محافظت در برابر خوردگی را ارائه می‌دهد.

برچسب ها : پانل,تولید ملی,ایران,مشهد,تهران,پاژ پانل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.