فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۳۱۵۸

انواع جدول بتنی خیابانی

انواع جدول بتنی خیابانی

انواع جدول بتنی خیابانی را می توان بر اساس شکل، ابعاد و روش تولید دسته بندی کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

 تنوع در ابعاد موجب متفاوت بودن قیمت جدول بتنی می شود. غالب کاربرد این محصول بتنی در جداسازی فضاهای مختلف از یکدیگر همچون جدا نمودن پیاده رو از مسیر ماشین رو، جداسازی آبرو از خیابان و ... می باشد. با عمران مدرن می توانید انواع جدول بتنی خیابانی را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری نموده و در محل پروژه تحویل بگیرید. کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تماس 02169999675 آماده پاسخگویی در خصوص استعلام قیمت جدول بتنی و مشاوره رایگان به خریداران گرامی می باشند.

 

قیمت انواع جدول بتنی خیابانی

یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید هر محصولی، قیمت آن است. جدول بتنی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت جدول بتنی می توان به روش تولید آن اشاره کرد. به طور کلی انواع جدول بتنی خیابانی تولید شده به روش پرس تر از پرس خشک قیمت بالاتری دارند. ابعاد نیز فاکتور موثر دیگری است که به هنگام استعلام قیمت و خرید باید مدنظر قرار داد. در صورت یکسان بودن سایر مشخصات جدول بتنی، افزایش ابعاد، افزایش قیمت را نیز در پی دارد. برای مثال، قیمت جدول بتنی 50*50 از قیمت جدول بتنی 30*50 بیشتر است. عامل دیگر موثر بر قیمت این محصول، میزان و نوع سیمان مصرفی در فرآیند تولید است. هر چه عیار بتن بالاتر باشد، کیفیت و قیمت محصول هم بیشتر خواهد بود.

به طور کلی می توان گفت که قیمت انواع جدول بتنی خیابانی در ابتدای پاییز 1403 از حدود 60,000 تومان تا 260,000 تومان متغیر است. برای استعلام دقیق قیمت هر یک از انواع جدول بتنی خیابانی از طریق شماره 02162999675 با کارشناسان عمران مدرن تماس بگیرید.

انواع جدول بتنی خیابانی از نظر روش تولید

جداول خیابانی به سه صورت سنتی، ویبره ای و پرسی قابل تولید می باشند. در تولید سنتی که روشی منسوخ شده به حساب می آید، بتن را در قالب های مخصوص ریخته و پس از گیرش بتن و عمل آوری آن، قالب ها را باز می کنند. در ورش ویبره ای همان طور که از نام آن پیداست از فرآیند ویبره کردن برای تولید جدول بتنی استفاده می شود. این فرآیند موجب فشرده سازی بهتر بتن نسبت به روش دستی و خروج حباب های موجود در بتن می شود.

از شناخته شده ترین و بهترین روش های تولید جدول بتنی روش پرسی است که در آن از دستگاه پرس برای تولید جدول بتنی استفاده می گردد. این محصول غالبا به یکی از روش های پرس خشک یا پرس تر تولید می شود که هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایبی می باشند. برای تولید انواع جدول بتنی خیابانی به روش پرس تر، مخلوط بتن را داخل قالبی که دارای فیلتر خاصی برای خروج آب است، می ریزند. با اعمال پرس، آب مازاد مخلوط بتن خارج می شود و محصولی با کیفیت و مقاومت بالا تولید می گردد.

تفاوت روش پرس خشک با پرس تر در میزان آب مخلوط بتن است. در روش پرس خشک، نسبت آب به سیمان کمتر بوده و به هنگام ریختن بتن داخل قالب، ویبره انجام شده و خلل و فرج آن از بین می رود. سپس عملیات پرس انجام می شود.

تولید جدول بتنی

انواع جدول بتنی خیابانی از نظر ابعاد

ابعاد یکی از فاکتوری دسته بندی انواع جدول بتنی خیابانی است. ابعاد جداول بر اساس سه پارامتر طول، ارتفاع و ضخامت تعیین می گردد که طول اکثر جداول بتنی خیابانی 50 سانتی متر است. ارتفاع آن می تواند از 30 تا 60 سانتی متر متغیر باشد که محصولات با ارتفاع 30، 35، 40، 50 و 60 سانتی متر از متداول ترین آنها می باشد. از نظر ضخامت نیز می توان انواع جدول بتنی خیابانی را در ضخامت های مختلف تهیه کرد که ضخامت 10 تا 15 سانتی متر پرکاربردتر هستند.

انواع جدول بتنی خیابانی از نظر شکل

از نظر شکل ظاهری، این محصول در انواع نیم شیب، لب گرد و ذوزنقه تولید می شود که متداول ترین ابعاد هر یک از آنها در جدول زیر ارائه شده است.

انواع جدول بتنی خیابانی

شکل

طول (cm)

ارتفاع (cm)

ضخامت (cm)

نیم شیب

50

60

15

نیم شیب

50

50

15

نیم شیب

50

40

15

نیم شیب

50

35

15

نیم شیب

50

30

10

نیم شیب

50

60

20

نیم شیب

50

60

15

نیم شیب

50

30

15

لب گرد

50

50

15

لب گرد

91.4

25.4

12.5

لب گرد

91.4

25.4

6

لب گرد

100

40

6

ذوزنقه

50

30

10 (قسمت بالا)

15 (قسمت پایین)

تفاوت انواع جدول بتنی خیابانی پرس تر و خشک

این دو محصول که از پرکاربردترین انواع جدول بتنی خیابانی می باشند، از نظر قیمت، کیفیت، شکل ظاهری، روش تولید و ... با یکدیگر متفاوت اند. یکی از مهم ترین تفاوت های این دو محصول در مقاومت آنها است. از آنجایی که برای تولید جدول بتنی وت پرس از فشار بالایی استفاده می شود، تراکم آن بالاتر بوده و همچنین مقاومت و استحکام آن در برابر فشار، سایش و ضربه از انواع جدول بتنی خیابانی پرس خشک بیشتر است. بنابراین برای استفاده در فضاسازی خیابان ها که لازم است محصول مورد استفاده از دوام و طول عمر بالاتری برخوردار باشد، جدول بتنی وت پرس گزینه مناسب تری است.

در مقایسه قیمت آنها می توان گفت که قیمت جداول بتنی پرس خشک از وت پرس ارزان تر می باشد. بالاتر بودن قیمت انواع جدول بتنی وت پرس به دلیل بالاتر بودن کیفیت و پیچیده تر بودن فرآیند تولید آن است. بنابراین توصیه می گردد که به هنگام خرید محصول، حتما این موارد را مدنظر قرار دهید. به عبارتی چنانچه کیفیت نسبت به قیمت در اولویت قرار دارد و به محصولی با کیفیت بالاتر نیاز دارید، جداول بتنی وت پرس توصیه می شود و چنانچه قیمت نسبت به کیفیت در اولویت باشد، می توانید انواع جدول بتنی خیابانی پرس خشک را خریداری نمایید.

از نظر شکل ظاهری، جدول های تولید شده به روش پرس خشک سطح صیقلی تری دارند. ناصاف تر بودن جداول وت پرس به دلیل فیلترهایی است که در دو طرف محصول استفاده می گردد. البته لازم به ذکر است که انواع جدول بتنی خیابانی وت پرس فاقد خلل و فرج بوده و ناصاف بودن سطح دلیلی بر عدم کیفیت محصول نیست؛ به طوری که جداول بتنی پرس تر در مقایسه با پرس خشک نفوذپذیری کمتری داشته و از مقاومت بالاتری در برابر سرما و یخبندان برخوردار هستند.

انواع جدول سیمانی خیابانی

مزایای جداول بتنی خیابانی

همان طور که پیشتر اشاره شد، از انواع جدول بتنی خیابانی برای جداسازی فضا استفاده می شود. این موضوع به کنترل بهتر ترافیک و ایمنی بیشتر عابران پیاده کمک می نماید. برای زهکشی و هدایت آب های سطحی هم می توان از این محصول استفاده کرد که در نتیجه از جمع شدن آب و گرفتگی مسیرهای عبوری جلوگیری می شود. جداول بتنی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و دوام و طول عمر بالایی دارند. نگهداری آنها آسان بوده و به راحتی قابل تعمیر یا جایگزینی می باشند. لازم به ذکر است اگر چه این محصول غالبا به رنگ طوسی (رنگ سیمان) تولید می شود اما هر یک از انواع جدول بتنی خیابانی قابلیت رنگ آمیزی داشته که یکی از مزایای این محصول محسوب می گردد و به زیباسازی بیشتر محیط کمک می نماید.

خرید انواع جدول بتنی خیابانی

برای خرید انواع جداول بتنی باید پارامترهایی همچون محل کاربرد، آب و هوای منطقه، ابعاد، قیمت، نوع و ... را مدنظر قرار داد. برای مناطق سردسیر و با دوره های یخبندان، قطعا انواع جدول بتنی خیابانی وت پرس به دلیل مقاومت و دوام بالاتر آنها توصیه می گردد. برای خرید هر یک از انواع جدول بتنی خیابانی می توانید از کارشناسان عمران مدرن مشاوره گرفته و در نهایت مناسب ترین محصول را خریداری نمایید. به منظور استعلام قیمت و خرید انواع جدول بتنی خیابانی می توانید از طریق شماره تماس 02162999675 با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار