فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۳۰۱۷۶

تردید خودروسازان برای عرضه خودرو؟

تردید خودروسازان برای عرضه خودرو؟

گویا احتمال افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی، شرکت‌های خودروسازی را در تحویل خودروهای ثبت‌نامی مردد کرده است.

گویا احتمال افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی، شرکت‌های خودروسازی را در تحویل خودروهای ثبت‌نامی مردد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، از سوی دیگر، در بازار خودروهای داخلی با توجه به کمبود عرضه از سوی خودروسازان، شکاف قیمتی خودرو بین بازار و کارخانه بیشتر شده است. حدود 6‌ماه است که خودروسازان تحویل‌های خود را بسیار محدود کرده و به‌دلیل احتمال افزایش رسمی قیمت‌ها این اقدام را به تعویق انداخته‌اند. وقوع این اتفاق باعث شده است ‌ افزایش قیمت داخلی‌ها بین بازار و کارخانه بیش از هر زمان دیگری در بازار احساس شود.

با توجه به این‌که بسیاری از خودروهای پیش‌فروش شده توسط خودروسازان با قیمت قطعی به فروش نرسیده‌اند، بنابراین خودروسازان خودروهای خود را به قیمت روز تحویل خواهند داد. این در حالی است که اگر افزایش قیمت رسمی خودروسازان به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد، خودروسازان با به‌روز کردن قیمت‌ها، خودروهای ثبت‌نامی را تحویل می‌دهند.

در چنین شرایطی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران معتقد است: اختلاف قیمت خودروهای با قیمت زیر 30 میلیون‌تومان در بازار که از سوی کارخانه عرضه می‌شوند نیز بین 13 تا 15 میلیون‌تومان شده است.

همچنین این اختلاف قیمت برای خودروهای کارخانه که بین 30 تا 45 میلیون‌تومان هستند، حدود 20 تا 25 میلیون‌تومان است. البته باید گفت خودروهایی که قیمت کارخانه آنها بین 45 تا 55 میلیون‌تومان است نیز اختلاف قیمتی بین 42 تا 66 میلیون‌تومان در بازار دارند.

موتمنی در پایان درباره چگونگی خروج بازار خودرو از این بحران گفت: در شرایط فعلی برای خروج بازار از بحران اختلاف قیمت بازار و کارخانه، خودروسازان باید هرچه سریع‌تر خودروهای ثبت‌نامی را به بازار عرضه کنند تا شاهد کاهش قیمت خودرو و کم‌شدن اختلاف قیمت این کالا بین بازار و کارخانه باشیم.

منبع: اخبار خودرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.