کد مطلب: ۳۹۰۸۶۸

گزارش تجارت‌نیوز از تازه‌ترین اطلاعیه عملکرد ایران‌خودرو:

خزان ایران‌خودرو در بهار امسال / ساخت زیان انباشته ۱.۷ هزار میلیاردی طی ۳ ماه

خزان ایران‌خودرو در بهار امسال / ساخت زیان انباشته 1.7 هزار میلیاردی طی 3 ماه

میزان تولید ایران‌خودرو در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته با افت شدید ۴۷ درصدی مواجه شده و از تولید ۱۳۱ هزار دستگاه به کمتر از ۷۰ هزار دستگاه رسیده است. همچنین زیان انباشته این خودروساز از هشت هزار میلیارد تومان در سال 1397 با رشد 22 درصدی طی سه ماه، به بیش از 9.8 هزار میلیارد تومان در پایان خرداد ماه امسال رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تازه‌ترین گزارش عملکرد سه‌ماهانه ایران‌خودرو که بر روی سایت کدال قرار گرفت، حاکی از آمارهای جدیدی از وضعیت این خودروساز کشور در بهار امسال است.

بر اساس این بررسی تجارت‌نیوز، ایران‌خودرو در بهار امسال از محل فروش محصولاتش بیش از 4.3 میلیارد تومان درآمد داشته است.

طبق صورت‌های مالی منتشره، ایران‌خودرو در این دوره دارای 24.6 هزار میلیارد تومان دارایی بوده که در مقایسه با پایان سال 1397 معادل پنج درصد رشد داشته است.

همچنین ایران‌خودرو در پایان خرداد ماه سال 1398 معادل 133 درصد دارایی خود یعنی 32.8 هزار میلیارد تومان بدهی داشته که در مقایسه با سال 1397 معادل 10 درصد افزایش داشته است.

میزان تولید ایران‌خودرو در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته با افت شدید همراه بوده است. تولید محصولات ایران‌خودرو در بهار امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افت 47 درصدی مواجه شده و از تولید 131 هزار دستگاه به کمتر از 70 هزار دستگاه رسیده است.

333

در بهار سال 1398 ایران‌خودرو در قسمت موجودی کالای پایان دوره خود 48 هزار و 805 دستگاه خودرو به ارزش هزار و 2.6 هزار میلیارد تومان را به ثبت رسانده است.

به همین ترتیب میزان فروش محصولات ایران‌خودرو نیز در بهار امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. فروش ایران‌خودرو در بهار سال گذشته بیش از 126 هزار خودرو بوده در حالی که این مقدار در بهار امسال تقریبا به یک‌سوم و معادل 52 هزار خودرو رسیده است.

در سال ۱۳۹۷، ایران خودرو 126 هزار و 873 دستگاه را به ارزش 6.5 هزار میلیارد تومان به فروش رسانده در حالی که این رقم در بهار امسال به 4.3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

طبق صورت مالی منتشره وضعیت سودآوری این شرکت از زیان انباشته هشت هزار میلیارد تومانی در سال 1397 با رشد 22 درصدی طی سه ماه، به بیش از 9.8 هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین ایران‌خودرو طی سه‌ماهه ابتدایی سال 1398 بیش از 1.7 هزار میلیارد تومان زیان خالص ساخته، این در حالی هست که این خودروساز در بهار سال گذشته سود ایجاد کرده بود.

66

بر اساس گزارش سه‌ماهه ابتدایی امسال، ایران‌خودرو به ازای هر سهم 115 تومان زیان ساخته، این زیان سنگین بیش از پیش لزوم حرکت شرکت به سمت اصلاح ساختار سرمایه و افزایش سرمایه را نشان می‌دهد و شاید باعث تسریع در روند افزایش سرمایه شرکت شود.

این شرکت خودروسازی با نماد معاملاتی «خودرو» با سرمایه‌ای به حجم ۱٫۵ هزار میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار در حال فعالیت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.