کد مطلب: ۶۸۰۹۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مقایسه لاماری ایما و دیگنیتی پرایم

مقایسه لاماری ایما و دیگنیتی پرایم

بازار کشور به جولانگاهی برای خودروهای چینی تبدیل شده است. دو خودروی چینی لاماری ایما و دیگنیتی پرایم در چه سطح کیفی قرار دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حاضر بازار کشور به جولانگاهی برای خودروهای چینی تبدیل شده است. خودروهای چینی به نوبت و به دست شرکت‌های خودروسازی ایرانی تولید و به بازار کشور عرضه می‌شود. لاماری و دیگنیتی از جمله آنها هستند.

دو شرکت خودروسازی بهمن موتور و آرین پارس موتور از تولیدکنندگان خودروهای چینی در داخل ایران محسوب می‌شوند. دو خودروی لاماری ایما و دیگنیتی پرایم نیز از محصولات جدید این دو شرکت خودروسازی هستند. این دو محصول چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

بررسی سطح کیفی

دو خودروی لاماری ایما و دیگنیتی پرایم در چه سطح کیفی قرار دارد؟

لاماری ایما

هنگام معرفی این خودرو در مراسم رونمایی، مسئولان این شرکت تاکید بیشتری بر طراحی خودروی لاماری داشتند و به گفته آنها مشتری نیز بر زیبایی خودرو تاکید دارد.

سبک طراحی خودروی لاماری ترکیبی از سبک کلاسیک، مدرن و اسپرت است و فرم ظاهری آن نیز حالتی تهاجمی دارد.

طراحی داخلی این خودرو مینیمال و شکل کابین، کوپه مانند است. این شرکت تاکید زیادی بر استفاده از فضای خالی داخل کابین دارد. برای مثال جای قرار دادن گوشی‌های همراه سرنشینان نیز در این خودرو دیده می‌شود.

خودروی لاماری ایما دارای موتور ۱۵۰۰ سی.سی توربور جی دی آی با خروجی ۱۹۵ اسب بخارو گیربکس ۷ سرعته دوال کلاچ است.

مصرف سوخت این کراس اوور در شرایط استاندارد ۷٫۵لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. در شرایط ترکیبی این مصرف سوخت به ۶٫۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

چندی پیش نیز، عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: خودروی لاماری ایما دارای موتور ۱۵۰۰ سی.سی توربور شارژ است که توان زیادی از این موتور می‌گیرد. این خودرو شتاب‌گیری بسیار زیادی دارد. گیربکس نیز عملکرد خوبی دارد. اتفاقی که در نسل جدید خودروهای چینی می‌افتد این است که تعادل آنها هنگام چرخش ارتقا یافته است. خودروهای چینی جدید ترمزگیری قوی دارند.

جعفری ادامه داد: فضای داخلی کابین مثل رودری‌ها کیفیت مناسبی نداشت. با توجه قیمت احتمالی که حدود یک میلیارد تومان است، امکانات درخور توجهی ندارد. اگرچه مدیران آرین پارس موتورز گفتند قرار است لاماری با امکانات بیشتری به بازار عرضه شود.

او گفت: موتورهای کم حجمی مثل لاماری که توان زیادی دارند نیاز به سوخت عالی دارند. اما کیفیت سوخت در کشور بسیار پایین است باید دید که در دراز مدت برای موتور توربور شارژ این خودرو چه اتفاقی می‌افتد.

دیگنیتی پرایم

خودروی دیگنیتی با ظاهری تهاجمی و سقفی شیب‌دار توسعه یافته و در داخل کابین هم غربیلک فرمان D-Cut اسپرت به چشم می‌خورد. خودروی دیگنیتی طول کلی ۴۶۸۵ میلیمتر، عرض ۱۸۶۵ میلیمتر، ارتفاع ۱۶۴۵ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲۷۹۰ میلیمتر دارد که با تمامی تجهیزات خود، وزنی حدوداً ۱۵۷۰ کیلوگرمی دارد و برای حرکت دادن آن یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر نیاز است.

چهره دیگنیتی از نظر ظاهری در سگمنت کراس‌اوور کوپه قرار می‌گیرد و باید آن را به عنوان اولین کراس‌اوور کوپه بازار بدانیم.

خودرو بانک نوشت، برای تامین نیروی مورد نیاز این خودروی بیش از ۱٫۵ تنی، پیشرانه چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری مورد استفاده قرار گرفته است که به لطف استفاده از توربوشارژر می‌تواند خروجی قدرت ۱۴۸ اسب بخاری در محدوده ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و خروجی گشتاور ۲۲۰ نیوتن متری در محدوده ۱۸۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. باتوجه به جعبه دنده اتوماتیک CVT نصب شده بر روی دیگنیتی، پیشرانه توربوشارژر دیگنیتی می‌تواند مصرف سوخت ۱۰٫۴ لیتری در شهر، مصرف سوخت ۵٫۴ لیتری خارج از شهر و به صورت ترکیبی، مصرف سوخت ۷٫۵ لیتری به ازای کارکرد ۱۰۰ کیلومتری داشته باشد.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.