خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۸۰۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خرید هایماS۷ برای چه کسانی به‌صرفه است؟

خرید هایماS7 برای چه کسانی به‌صرفه است؟

در این گزارش جزئیات خرید این خودرو بررسی و تحلیل شده تا روشن شود خرید هایماS7 برای چه کسانی و در چه شرایطی بهتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکشنبه هفته آینده هایماS7 در بورس کالا عرضه می‌شود. در این گزارش جزئیات خرید این خودرو بررسی و تحلیل شده تا روشن شود خرید هایماS7 برای چه کسانی و در چه شرایطی بهتر است.

هنوز یک هفته از آخرین خودرو عرضه شده در بورس نمی‌گذرد که اطلاعیه جدید عرضه خودرو منتشر شده است. طبق اعلام بورس کالای ایران قرار است در هفته آینده هایماS7 برای متقاضیان عرضه شود.

هایماS7 مشکی و هایماS7 مشکی سفارشی ۲ خودرویی است که در تاریخ یکشنبه هشتم آبان ماه در بورس کالا عرضه می‌شود. تاریخ تحویل این محصول‌ ایران خودرو ۱۶ آذر، یعنی ۳۸ بعد است.

هایماS7 با قیمت بالا معامله می‌شود؟

قیمت پایه هایماS7 مشکی ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هایماS7 مشکی سفارشی ۷۵۶ هزار و ۵۰۰ تومان است. خریداران خودرو در بورس کالا می‌دانند که قیمت در این بازار براساس نرخ پیشنهادی خریداران تعیین می‌شود. یعنی احتمال این که هر دو نوع هایما به قیمتی بالاتر از قیمت پایه معامله شود وجود دارد.

علاوه براین که احتمال معامله شدن خودرو در قیمت‌های بالاتر از قیمت پایه وجود دارد، هزینه‌های جانبی و مالیات نیز یکی از مواردی است که باید برای خرید خودرو در بورس کالا به آن توجه کرد.

براساس اطلاعیه، به قیمت خودرو ۱۳ درصد شامل ۶ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۳ درصد عوارض شهرداری، ۳ درصد مالیات و عوارض شماره گذاری و یک درصد مالیات نقل و انتقال ماده ۳۰ قانون دائمی مالیات برارزش افزوده است. خریداران همچنین باید مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز هزینه ثابت پرداخت کنند.

یعنی به خودرو هایماS7 مشکی مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومان و به هایماS7 مشکی سفارشی مبلغ ۱۰۲ میلیون تومان اضافه می‌شود.

در واقع خریداران باید توجه کنند که در کمترین میزان، هایماS7 مشکی به مبلغ ۸۴۳ میلیون تومان برایشان تمام می‌شود. کمترین قیمت قطعی هایماS7 مشکی سفارشی نیز ۸۵۹ میلیون تومان است.

این خودرو در حال حاضر در بازار با قیمت ۹۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود، یعنی بیشترین سودی که نصیب خریداران هایما می‌شود بین ۱۲۷ تا ۱۱۱ میلیون تومان است.

اما از آنجایی که احتمالا برخی از متقاضیان قیمت‌های بالاتر از قیمت پایه را ثبت کنند، طبیعتا این میزان سود نیز کمتر می‌شود.

در مجموع می‌تواند اینطور نتیجه گرفت که اگر رقابت برای خرید هایما شدید باشد، میزان اختلاف آن با بازار کم می‌شود و سود کمتری به خریدار می‌رسد. در این شرایط خرید هایما برای کسانی که مصرف‌کننده هستند و قصد فروش و سرمایه‌گذاری ندارند بهتر است. اما اگر در قیمت‌های نزدیک به پایه معامله شود، خرید آن برای هر دو گروه سرمایه‌گذار و مصرف کننده به صرفه است.

۲ نکته مهم برای خرید هایماS7

نکته اول: نگاه به جزئیات عرضه قبلی هایما در بورس کالا می‌تواند تا حدی الگوی خرید را در عرضه پیش‌رو مشخص کند. در ۶ شهریور امسال نیز هایماS7 در دو رنگ مشکی و سفید عرضه شد، اما رقابتی بر سر خرید آن شکل نگرفت.

در واقع هایماS7 مشکی با همان قیمت ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. میتوان اینطور نتیجه گرفت که بازار هایما مثل دیگنیتی رقابتی نیست. در نتیجه احتمالا بتوان هایما را با همان قیمت پایه یا کمی بیشتر از آن از بورس کالا خریداری کرد.

نکته دوم: موضوعی که باید خریداران به آن توجه کنند این است که در شهریور ماه بازار خودرو در شرایط رکودی بود و تا حدودی نوسانات کاهشی داشت. اما در چند هفته اخیر روند بازار خودرو کمی تغییر کرده است. در واقع در این روزها بازار خودرو در تلاش است که کاهش قیمت هفته‌های قبل را جبران کند.

بنابراین با توجه به رونق کمی که در بازار خودرو شکل گرفته، احتمال معامله هایما در قیمت‌های بالاتر از پایه وجود دارد که سناریور معامله هایما کمی بالاتر از قیمت پایه را تقویت می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.