کد مطلب: ۷۵۳۹۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی مشخصات کیا سونت/ محصول تازه‌وارد کیا کیفیت مناسبی دارد؟

بررسی مشخصات کیا سونت/ محصول تازه‌وارد کیا کیفیت مناسبی دارد؟

کیا سونت یکی از خودروهایی بود که اخیراً وارد تهران شد و به‌زودی به بازار خرید و فروش ایران نیز ورود پیدا می‌کند. اما این خودرو کیفیت مناسبی دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرانجام پس از سال‌ها محدودیت در واردات خودرو، نخستین مدل‌های خودروهای وارداتی کیا در شو روم شرکت واردکننده کوشا خودرو به نمایش گذاشته شدند. در میان 10 مدل خودرویی که ماه گذشته وارد کشور شد، تنها چهار خودرو کیا سلتوس، پگاس، سونت و سراتو اتومات در این شو روم حاضر شدند.

حال، این پرسش مطرح می‌شود که خودروهای وارداتی کیا که به تازگی به تهران رسیده‌اند، از کیفیت مناسبی برخوردار هستند؟

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که این خودروهای وارداتی در سه تیپ استاندارد، نیمه‌آپشن و فول‌آپشن وارد بازار ایران می‌شوند و نمونه‌های اولیه حاضر در تهران، همین نسخه استاندارد یا لو آپشن است.

خودرو اقتصادی بازارهای جهانی

با نگاهی اجمالی به محصولات کیا که در تهران به نمایش درآمدند، می‌توان پی برد که شرکت‌های واردکننده به سمت ساده‌ترین و ارزان‌ترین خودروهایی رفتند که هر شرکت خودروسازی آن را تولید می‌کرد.

سال 2022 بود که کیا سونت برای نخستین‌ بار وارد بازارهای جهانی شد. البته این خودرو که در ابتدا برای بازار هند تولید شد و به مرور زمان به سایر بازارها نیز رسید، در کنار خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمتی مثل کیا پگاس و کیا ریو، سونت نیز کراس اووری اقتصادی به شمار می‌آید که توانسته محبوبیت بسیاری به دست آورد.

طراحی این خودرو از دیگر شاسی بلندها نظیر اسپورتیج و K5 ساده‌تر است؛ ولی در کل با محصولی زیبا طرف هستیم.

خودرو8

بررسی‌ کابین سونت

متریال داخل کیا سونت از جنس پلاستیک خشک است ولی چون امکاناتی مثل فرمان دی کات، مانیتور ایستاده با قاب یکپارچه پشت آمپر و طرح مدرن دریچه‌های تهویه مطبوع دارد، اسپرت و به روز به چشم خواهد آمد.

البته باید اشاره کرد نقص‌هایی مانند دستی بودن تنظیم صندلی یا روکش پارچه‌ای صندلی‌های در چنین خودرویی به ذوق می‌خورد. اما به طور کلی کراس اوور اقتصادی کیا به تناسب قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد، طراحی رضایت بخش و قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

سونت وارداتی به چه موتوری مجهز است؟

تا به امروز، کیا سونت فقط با سه پیشرانه مختلف، عرضه شده است. اولین پیشرانه، موتور 1.0 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر بوده که با گیربکس‌های 6 دنده بدون کلاچ (AMT) یا 7 دنده دوکلاچه (DCT) قابل سفارش است. باید اشاره کرد که این موتور یک لیتری، تنها پیشرانه‌ کیا سونت است که از تکنولوژی GDI بهره می‌برد. به احتمال زیاد، این نسخه از کیا سونت است که در آینده با تعداد بیشتری به بازار ایران عرضه می‌شود تا سایر نسخه‌های پرآپشن این خودرو.

دومین پیشرانه سونت، موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری است ولی از آنجایی که این موتور، فقط با گیربکس دستی همراه می‌شود، پس احتمالا آنرا در بازار کشورمان نخواهیم دید.

سومین پیشرانه سونت نیز موتور 1.5 لیتری چهار سیلندری است که به تکنولوژی MPI مجهز بوده و خریداران می‌توانند گیربکس 6 دنده دستی یا گیربکس CVT را برای آن سفارش دهند.

از خودروهای وارداتی استقبال می‌شود؟

با توجه نکاتی که گفته شد، خودروهای وارداتی، به دلیل محدودیت قیمتی شرکت‌های واردکننده از کیفیت و تکنولوژی بالایی برخوردار نیستند، اما باید این نکته را در نظر گرفت که به دلیل اینکه واردات خودرو پس از حدود شش سال آزاد شده است، این خودروها چه با کیفیت بالا و چه با کیفیت پایین مورد استقبال مردم ایران قرار می‌گیرد.

گرچه گفته می‌شود تنها خودروهای وارداتی هستند که وارد بازار ایران می‌شوند، اما باتوجه به سود شرکت‌های واردکننده، قیمت دلار و سایر هزینه‌های جانبی واردات خودرو، این سواری‌های خارجی با قیمتی در محدوده یک میلیارد و 500 میلیون تومان تا سه میلیارد تومان برآورد می‌شود.

برای مطالعه بیشتر، خبر نمایش خودروهای وارداتی کیا در تهران/ کدام خودروها به نمایش درآمدند؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.