کد مطلب: ۸۹۵۴۱۱

شگرد جدید برای رفع توقیف ماشین به خاطر مهریه

شگرد جدید برای رفع توقیف ماشین به خاطر مهریه

توقیف خودرو به خاطر مهریه ماجرایی است که گریبان بسیاری از افراد را گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این میان اگر سری به فضای مجازی بزنید با تبلیغات مختلف رفع توقیف خودرو به خاطر مهریه مواجه می‌شوید.

این افراد ادعا می‌کنند با دریافت مبلغی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان کار رفع توقیف خودرو را انجام می‌دهند.

نکته جالب اینجاست که برای رفع توقیف از شیوه‌هایی مانند تعویض پلاک استفاده می‌شود.

برخی دیگر نیز پیشنهاد اوراق کردن خودرو یا کار در تاکسی‌های انلاین برای خلاصی از شر توقیف را می‌دهند.

به نظر می‌رسد که باید نظارت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

ماجرای توقیف خودرو به خاطر مهریه

توقیف خودرو به خاطر مهریه یعنی اینکه خودروی شما به دستگاه قضایی یا پلیس تحویل می‌شود به علت عدم پرداخت مهریه. در بعضی از کشورها، قوانینی وجود دارد که به افرادی که مهریه را پرداخت نمی‌کنند، اجازه نمی‌دهند از خودروهای خود استفاده کنند و آنها را توقیف می‌کنند. برای رفع توقیف خودرو، شما باید مهریه را پرداخت کرده و مدارک لازم را به مراجع ذینفع ارائه دهید تا خودرو به شما بازگردانده شود.

انواع توقیف خودرو

توقیف خودروها می‌تواند به دلایل مختلفی انجام شود. برخی از انواع توقیف خودروها عبارتند از:

    توقیف خودروهای متخلف: اگر خودروی شما قوانین و مقررات را نقض کرده و متخلف شناخته شده است، ممکن است توسط پلیس یا مقامات قضایی توقیف شود. به عنوان مثال، سرنشینان بیش از حد مجاز، سرعت غیر مجاز، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم داشتن مجوز رانندگی و غیره.

    توقیف خودروهای مرتبط با جرم: در صورتی که خودروی شما مرتبط با جرمی مانند دزدی، قاچاق مواد مخدر یا سایر جرم‌ها باشد، ممکن است توسط مقامات قضایی توقیف شود.

    توقیف خودروهای مرتبط با بدهی: اگر شما بدهی‌های عدم پرداخت شده دارید، مانند بدهی به بانک یا موسسات مالی، ممکن است خودروی شما توسط مجامع اجرایی توقیف شود.

    توقیف خودروهای مرتبط با مالکیت مشکوک: در برخی موارد، اگر مالکیت یا راه اندازی یک خودرو مشکوک به نظر برسد، ممکن است توسط مقامات قضایی توقیف شود. این می‌تواند به دلیل سرقت، تقلب در مدارک، یا سایر تخلفات مرتبط با مالکیت باشد.

    توقیف خودروهای مرتبط با نقض قوانین گمرکی: اگر خودروی شما در نقض قوانین گمرکی یا قوانین وارداتی است، ممکن است توسط مقامات گمرک توقیف شود

    توقیف خودرو به خاطر کشف حجاب: توقیف خودرو به دلیل کشف حجاب، در صورت ارسال پیامک تحقق این جرم برای بار دوم، به صورت سیستمی و ۱۵ روز و در صورت ارسال پیامک برای بار سوم، به صورت فیزیکی و معمولا برای مدت یک هفته بوده و نحوه رفع توقیف ماشین، در توقیف فیزیکی، با انجام اقداماتی چون، مراجعه به ستاد ترخیص و سپس پارکینگ، می باشد.

انواع شیوه های توقیف خودرو به خاطر مهریه

توقیف توسط دادگاه

در این روش باید زوجه دادخواست مطالبه ی مهریه را به همراه دادخواست تامین خواسته به طور هم زمان ارائه داده تا زوج پس از اطلاع از دادخواست طلاق نتواند خودرو را انتقال دهد. سپس از طریق استعلام از پلیس راهور نسبت به توقیف خودرو اقدام نموده که از این تاریخ خودرو قابل نقل و انتقال نخواهد بود.

توقیف از طریق اجرای ثبت اسناد

افراد علاوه بر مراجع قضایی میتوانند در مورد بعضی موضوعات مانند توقیف یا رفع توقیف خودرو به اجرای ثبت اسناد مراجعه نمایند. بعد از معرفی خودرو به اجرای ثبت خودرو توقیف و به زوج ابلاغ می شود.

روند توقیف خودرو

بعد از تقدیم دادخواست به دادگاه یا اقدام از طریق اجرای ثبت، روند توقیف سند خودرو آغاز می شود.از این تاریخ سند قابل نقل و انتقال نیست. سپس ده روز به زوج مهلت داده می شود تا بدهی خود را به زوجه بپردازد. در صورت پرداخت، زوج می تواند با مراجعه به اجرای ثبت نسبت به رفع توقیف اقدام نماید در غیر این صورت زوجه نسبت به توقیف فیزیکی جهت مطالبه ی مهریه اقدام می نماید.

بر اساس بند ۵ ماده ی ۲۴  قانون محکومیت های مالی خودرو اگر برای امرار معاش ضروری باشد قابلیت توقیف ندارد اما بر اساس رویه ی دادگاه ها در چند سال اخیر اثبات این موضوع توسط زوج و پذیرش آن در دادگاه آسان نیست در نتیجه در اکثر موارد امکان توقیف خودرو وجود دارد .

اگر ارزش خودروی توقیف شده بیش تر از میزان مهریه باشد امکان رفع توقیف از خودرو به این دلیل وجود ندارد.

مراحل رفع توقیف خودرو به خاطر مهریه

در صورت توقیف، خودروی شما در پارکینگ نگهداری می شود. برای اطلاع ابتدا می بایست از طریق پلیس ۱۱۰ استعلام بگیرید. در صورت توقیف می توانید ادرس و شماره تلفن پارکینگ را از این طریق دریافت نمائید.

مدارک شخصی و مدارک خودرو شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت خودرو، بیمه‌نامه خودرو، بیمه شخص ثالث و برگ سبز خودرو به‌ همراه کپی ضروری است. حضور مالک برای رفع توقیف ضروری است در غیر این صورت می بایست از طریق اعطای وکالت اقدام نمائید.

بعد از پرداخت هزینه ها می توانید خودرو را ترخیص نمائید.

هزینه هایی که میبایست بپردازید شامل:

 1-   خلافی خودرو از طریق شعب بانک ،خودپرداز ها و یا به صورت اینترنتی

  2-  عوارض شهرداری از طریق مراجعه به مراکز خدمات شهری و ا به صورت اینترنتی

3-    پرداخت جریمه ها

4-   هزینه ی توقیف و نگهداری و …از طریق ستاد ترخیص خودرو

سپس به پارکینگ مراجعه نمائید و بعد از کنترل خودروی خود می توانید آن را تحویل بگیرید.

منبع : روزگار خودرو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    واقعا مهریه زن و مرد که یک امر خصوصی بین زن و مرد است چه ربطی به دولت دارد. حجاب که شخصی است. مهریه هم شخصی باشد.

  • ناشناس

    کمک به مهریه بگیران کاسب

  • ناشناس

    یک بار بگین که اقایان ازدواج نکنید تا در ایران گرفتار چنین قانونی هم نشوید و همچنین نسل ایرانی را منقرض کنید جمع کنید این بساط را

  • ناشناس

    دولتمردان باید خجالت بکشند الان در چه قرنی زندگی می کنند که حق حیات را از مردهای بیچاره سلب میکنن لعنت بر این قانون کثیف

  • ناشناس

    اولا که نظرات را چرا سانسور می کنین و دوما هم چرا همش به طبل جنگ میزنید همش دلالان سکه و دولت همش از موضوع مهریه حرف میزنین و راههای گرفتن سریع را هم به خانمها نشان میدهد

  • ناشناس

    مهریه یعنی پول کثیف دلالی

  • ایرانیم

    توقیف اموال برای زن‌گرفتن کاری کردید که همگی‌مجرد بمانیم البته فقط در ظاهر

  • ناشناس

    کاسبان مهریه. صاف بگویید مردان ازدواج نکنند