خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۶۴۹

برای ثبت نام خودروهای فرسوده چه باید کرد؟

برای ثبت نام خودروهای فرسوده چه باید کرد؟

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل از آغاز فراخوان ثبت‌نام خودروهای فرسوده خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در سال‌های اخیر، خودروهای فرسوده به عنوان یک معضل زیست محیطی با طرحی به نام طرح اسقاط رو به رو شدند که دارندگان خودروهای فرسوده با استفاده از طرح جایگزینی می‌توانند خودروی جدید از خودروسازان تحویل بگیرند. 

 در خرداد  ۱۴۰۰ هیات وزیران، آیین‌نامه فرسودگی خودروها را به تصویب رساند و مقرر شد تا بر اساس آن خودروهای مشمول،سالانه دفعات بیشتری برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

در این آیین‌نامه سن مرز فرسودگی برای خودروهای سواری ۱۵ سال تعیین شده و خودروها پس از رسیدن به سن مرز فرسودگی باید هر ۶ ماه اقدام به دریافت معاینه فنی کنند.

وانت پایه گازسوز و بنزینی، دوگانه سوز و دیزلی نیز به ترتیب با سن ۱۴ و ۱۳ سال به سن مرز فرسودگی می‌رسند که پس از آن باید هر ۴ ماه یکبار نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده از امروز آغاز شده و دارندگان شرایط می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. بر اساس اعلام رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل‌ونقل دارندگان خودروهای فرسوده در صورت بی‌توجهی به این موضوع تا 5سال جریمه خواهند شد. 

نحوه ثبت‌نام خودروهای فرسوده به این صورت است که مالکان آن باید از امروز، شنبه 23تیرماه 1403 با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir  اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند تا در اولویت طرح‌های جایگزینی خودروسازان یا اعطای تسهیلات جایگزینی قرار بگیرند.

متقاضیان ثبت‌نام خودروهای فرسوده در پس از ثبت اطلاعات فردی و ثبت اطلاعات خودرو باید نوع طرح خود اعم از نقدی، جایگزینی نقدی، تسهیلاتی یا لیزینگی را انتخاب کرده و پس از مشخص کردن زمان و بازه قیمتی وسیله نقلیه جایگزین خود، درخواست خود را ثبت نهایی کنند. 

منبع : اکونگار

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.