خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۳۰۱

نصب ۲۰ ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی در تهران

نصب ۲۰ ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی در تهران

مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت از نصب ۲۰ ایستگاه برق خودرو‌های برقی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت گفت: در حال حاضر در تهران ۲۰ ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی نصب شده داریم که برنامه دراز مدت ما توسعه ایستگاه‌های شارژ به ۳۵۰۰ نقطه است.

او افزود: در حال حاضر بحث ما تامین برق ایستگاه‌های شارژ است که روند کندی از نظر برق رسانی دارند، به طور کلی ایستگاه‌های شارژ، فشاری روی شبکه برق کشور ندارند.

کریمی تصریح کرد: متاسفانه ناترازی برق کشور فراتر از اعداد ذکر شده است و برق ایستگاه‌های شارژ نمی‌تواند اثری بر برق کشور وارد کند، برنامه‌ریزی کرده ایم تا ۱۰۰ هزار خودرو برقی به کشور وارد کنیم.

او بیان کرد: باتوجه به اینکه ما ناترازی در بحث برق داریم و برای مدیریت بار شبکه ورود خودرو‌های برقی به کشور را مدیریت کرده ایم، خوشبختانه توانایی کشور برای توسعه خودرو‌های برقی بالا است ولی به دلیل توسعه زیر ساخت و موضوع برق فعلا مدیریت می‌کنیم.

او افزود: هر خودرو برقی بالای ۳۵۰ کیلومتر می‌تواند مسافت طی کند و متوسط خودرو‌هایی که وارد شده اند چیزی بالغ بر ۴۰۰ الی ۵۰۰ کیلومتر است.

کریمی در خصوص خدمات پس از فروش خودرو‌های برقی گفت: شرط واردات در وهله نخست خدمات پس از فروش است بنابراین یکی از الزامات واردات خدمات پس از فروش است و تاکید وزارت صمت ارائه خدمات گارانتی مطلوب‌تر برای واردات است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.