فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۹۸۱

افزایش قیمت محصولات خودرویی کلید خورد/ تغییرات قیمت پژو ۲۰۷، دناپلاس و سورن را ببینید + جدول

افزایش قیمت محصولات خودرویی کلید خورد/ تغییرات قیمت پژو ۲۰۷، دناپلاس و سورن را ببینید + جدول

قیمت جدید 6 محصول گروه صنعتی‌ ایران‌خودرو که بر اساس فاز دو استاندارهای ٨۵گانه تولید و عرضه می‌شوند در حالی اعلام شد که قیمت خودروها به طور میانگین با رشد ۴۰ درصدی روبه رو شدند.

به گزارش تجارت نیوز،

افزایش قیمت محصولات خودرویی پس از فریز 14 ماهه قیمت‌ها از دیروز کلید خورد.

برخی از منابع آگاه پیش از این تاکید کرده بودند که اصلاح قیمت محصولات خودرویی در وزارت صمت انجام شده ، حال آنکه این وزارت‌خانه از صدور مجوز به خودروسازان ممانعت می‌کند.

بدین ترتیب پیش بینی می شد که اصلاح قیمت محصولات خودرویی به دولت چهاردهم واگذار شود این در شرایطی است که اعلام قیمت های جدید ایران خودرو و قریب الوقوع بودن اعلام قیمتهای جدید سایپا ، اصلاح قیمت را در دولت سیزدهم کلید زد.

اما چهارشنبه شب نامه‌ای منتشر شد مبنی بر اینکه علیمردان عظیمی لیست قیمت جدید محصولات را خطاب به اداره نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی بورس کالا، ابلاغ کرده است.

در این ابلاغیه، قیمت 6 محصول گروه صنعتی‌ ایران‌خودرو که براساس فاز دو استاندارهای ٨۵گانه تولید و عرضه می‌شوند، اعلام شده است.

جدول افزایش قیمت محصولات خودرویی

طبق این لیست، قیمت ها به طور میانگین با رشد 40 درصدی روبرو شدند. خودروی دنا پلاس ، دو مدل سورن و سه مدل پژو207 بین 35 تا 50 درصد رشد قیمت را به خود دیده اند.

در این بین دنا پلاس رینگ فولادی با بیشترین رشد قیمت مواجه شده و از 295 میلیون تومان به 448 میلیون رسیده است.

پس از آن نیز سورن پلاس با رینگ فولادی و پژو207 دستی با رینگ فولادی با 39 درصد افزایش قیمت در جایگاه دوم قرار دارند.

شرکت ایران خودرو با حذف محصولات قدیمی که با زیان تولید روبرو بود، رشد تیراژ خودروهای جدید آن هم با قیمت های جدید را در دستور کار قرار داده است.

 

منبع : دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.